1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. استعفای گروهی در هیات مدیره انجمن عکاسان مطبوعات

استعفای گروهی در هیات مدیره انجمن عکاسان مطبوعات

در حرکتی دور از انتظار چندین تن از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران پس از نشست مجمع عمومی این انجمن استعفا کردند.
دراین مجمع که با دعوت قبلی از اعضا و بدون دعوت و حضور نمایندگان رسانه های تخصصی عکاسی بعداز ظهر پنجشنبه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، سه تن از اعضا برای تصدّی عنوان بازرس کاندید شدند که در نهایت جواد گلزارخرم با کسب رای برتر حاضرین، عهده دار مسئولیت بازرس شد.

بنابر مستندات تا پیش از این غلامرضا حافظ القرآن به عنوان بازرس در طی چندین سال اخیر به این خدمت مشغول بود که البته هیچ گزارشی از سوی ایشان یا دبیرخانه و یا روابط عمومی انجمن مذکور در اختیار رسانه های عکاسی قرار نگرفته بود ولی هر ساله در مجمع عمومی همچون خزانه دار انجمن، متنی را به عنوان گزارش بازرسی برای اعضا و حاضرین در مجامع سالیانه قرائت می کرد.

انتخاب بازرس در حالی صورت گرفت علاوه بر غلامرضا حافظ القرآن و جواد گزارخرم، سجاد صفری دهکردی نیز به عنوان نامزد معرفی شده بود که حافظ القران با ۲۱ رای، سجاد صفری با ۶۷ رای و گلزارخرم با ۷۰ رای از مجموع آرا را به خود اختصاص دادند.

برخی تغییرات و تحرکات در انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران حاکی از اختلاف نظرها در میان اشخاص است که در صورت عدم مدیریت اختلاف نظر افکار اشخاص – که بسیار هم عادی و لازمه حرکت و پیشرفت است- انتظار می رود اعضای پیش کسوت و عکاسان صاحب نظر به منظور دوام و بقای این انجمن که بزرگانی چون: مرحوم عبدالحسین پرتوی، مرحوم بهمن جلالی، مرحوم کاوه گلستان، سیف ا.. صمدیان، محمد فرنود، نادر داودی و لاله شرکت در سال ۱۳۷۷ پایه ریز و بنیان گذاران بودند، ورود کرده و اجازه ندهند که اختلاف میان اشخاص، مقدمات اضمحلال ریشه ها و اعتبار انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران را رقم بزند.


هیات رئیسه سِنّی جلسه روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه سال جاری متشکل از: اسماعیل عباسی، علی رضا عابدی، اسعد نقشبندی، سعید صادقی و حسن غفاری بوده اند که گزارشی از عملکردشان از سوی دبیرخانه انجمن ارسال نشده است ولیکن اعضای هیات رئیسه سِنّی ۲۷ خردادماه ۱۳۹۵ متشکل از: هیات رئیسه سنی جلسه را تعیین کنند که با پیشنهادات حاضرین: محمد صیادصبور به عنوان رئیس، سعید صادقی به عنوان نائب رئیس، حجت الله سپهوند به عنوان منشی ، جاسم غضبانپور و فرهاد سلیمانی به عنوان ناظر و شاهد نخست و دوم در جایگاه هیات رئیسه نهمین مجمع عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران قرار گرفتند که تنش ها و تشنج های هر سو از جلسه را به خوبی مشاهده و مدیریت کردند(+).

لازم به ذکر است بنابر آرای اخذ شده خردادماه ۱۳۹۵ در محل فرهنگسرای ارسباران(+)، محمد نوروزی با ۵۶ رای، کاوس صادقلو با ۴۸ رای، مرتضی فرج آبادی با ۴۶ رای، اصغر آزاددل با ۴۶ رای، علی حسن پور با ۴۳ رای، حمید فروتن فر با ۴۲ رای، مهدی قاسمی با ۴۱ رای به عنوان اعضای هیات مدیره و ابراهیم نوروزی و محمد جعفری با ۴۰ رای به ترتیب به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند که با استعفای اعلام شده از سوی اسامی نامدار و آشنایی چون: محمد نوروزی، کاوس صادقلو، علی حسن پور از هیات مدیره و محمد جعفری از اعضای علی البدل بایستی دید چه آینده ای در انتظار هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران خواهد بود.

متن و تصویر استعفای اعلام شده از سوی نامبردگان به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسیده که پس از تایید و اخذ رضایت امضاکنندگان در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک به عنوان رسانه ای مستقل در حوزه عکس و عکاسی آماده است تا پاسخ و تذکر و نظر اعضای هیات مدیره و رئیسه سِنّی جلسه ها را دریافت و منتشر نماید.
همچنین سعی می کند تا بنابر همکاری عکاسان مطبوعاتی ایران، عملکرد منجر به خروج این گروه از عکاسان شناخته شده و باتجربه را از هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران -بی هیچ گونه قضاوت و تحلیل- مورد بررسی قرار دهد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
کتاب « فتوژورنالیسم » کنت کوبر منتشر شد
پسین
نمایشگاه عکس «کارگران نفت» در اراک

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست