1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. رکاب زنی هشت هزار کیلومتری عکاس ایرانی

رکاب زنی هشت هزار کیلومتری عکاس ایرانی

عکاس ایرانی « ابراهیم علی پور » برای انجام پروژه ای پژوهشی در حوزه عکاسی از بهمن ماه سال گذشته تاکنون بیش از هشت هزار کیلومتر رکاب زده است.
در این سفر پژوهشی – عکاسی ، علی پور دوچرخه را به عنوان وسیله حمل و نقل انتخاب کرده است و از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ تاکنون با گذشتن از کشورهای: تبت، چین، لاوس و کامبوج موضوع پروژه خود را در میان مردمانی که دین شان بودیسم می باشد، مورد تحقیق و بررسی قرار داده است.

 

ابراهیم علی پور عکاس کُرد ایرانی متولد شهریور ماه سال ۱۳۶۸ در شهرستان بانه در استان کردستان می باشد که عکاسی را از اواخر دهه دوم زندگی آغاز و تجربه کرده است. ایشان در ادامه سیر موفقیت های عکاسی خود، سعی داشته است پروژه «در جستجوی بودا» و «عکاسی از زندگی مانک ها» را در میان بوداییان شرق آسیا مورد تحقیق و عکاسی قرار دهد. «علی پور» در حال حاضر در کشور ویتنام به سر می برد.

 

این عکاس کرد فواید سفر با دوچرخه را حفظ محیط زیست، کمک به سلامت جسمانی، امکان تغییر مسیر آسان هر لحظه و ارزان و مقرون به صرفه بودن آن برشمرد و افزود: دوچرخه تنها وسیله نقلیه ای است که می توان به وسیله آن از مرز کشورها گذشت.

دستاورد وی با توجه به مشکلاتی که در این سفر داشته تاکنون حدود ۳۲ هزار فریم عکس و فیلم بوده است. وی تا کنون نزدیک به ۸۰۰۰کیلومتر از مسیر برنامه ریزی شده اش را پیموده و این مسیر همچنان ادامه دارد .
علی پور قصد دارد پس از پایان سفر عکس های سفر را در چند کشور دنیا به نمایش بگذارد و سپس آنها را در قالب کتاب به دنیای عکاسی عرضه کند.
این عکاس ایرانی تا به حال موفق شده است که در قالب مشارکت گروهی در کشورهای: چین، قبرس، صربستان، مونته نگرو، هلند، ژاپن، اسلوونی، انگلستان، بلغارستان، آرژانتین، بنگلادش، آمریکا نمایشگاه داشته باشد.
وی یکی از برنامه های آتی خود را تهیه فیلم مستند از ویدیوهای گرفته شده این سفر عنوان و نیز به چاپ کتاب سفرنامه تصویری به زبان کُردی اشاره کرد که تاکنون سابقه نداشته است.
بنابر اظهار علی پور ، سفر با دوچرخه و پروژه تحقیقاتی-عکاسی « در جستجوی بودا » با حمایت و پشتیبانی بازار بزرگ آفتاب درخشان بانه و کمپانیASOS کشور چین در حال انجام است
این عکاس جوان و با همّت ایرانی بزرگترین مشکل خود را در این سفر ، گرفتن ویزای کشورها عنوان کرد و اظهار داشت: «برخلاف بسیاری از کشورها، دریافت ویزا برای ایرانیان هم گران تر و هم سخت تر تدارک دیده شده است. البته گرفتن ویزا بخش سخت و عبور از مرز زمینی با دوچرخه بخش خیلی سخت ماجراست. ناگفته نماند که سفارت ایران بیشترین همکاری را در گرفتن ویزای کامبوج و ویتنام با برنامه بنده داشته است» .

ابراهیم علی پور این سفر را بخش نخست برنامه خود عنوان کرد و پس از بازگشت به ایران و صرف زمان کافی برای استراحت و بررسی و تامین شرایط اظهار داشت: «در نظر دارم با برنامه ریزی دوباره و ایجاد مقدمات سفر بعدی، بخش تکمیلی سفر کنونی را در طی چند ماه آینده آغاز کنم».

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
اسامی راه یافتگان به پنجمین جشنواره عکس وقف معرفی شد
پسین
تسلیت به عکاس مطبوعات « عباس کوثری »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست