دفتر آموزش رسانه ” پایگاه عکس چیلیک ” در جدیدترین دوره آموزش نرم افزارهای مرتبط با عکاسی به آموزش کاربردی جدیدترین نسخه « لایت روم » پرداخته است.
عرصه فناوری دیجیتال در گردآوری صنعتی عکس های دیجیتال، میل وافری را در همگان ایجاد کرد تا در این عرصه ذوق و تمایل درونی خود را از پس ویزور دوربین ها به محک تجربه بگذارند.
رویه ی دیجیتالی شدن به مثابه عکاسی کردن های پی در پی، تعدد فایل های تولید شده ای را به همراه داشته که در مسیر حفظ، جستجو و بازیابی، ویرایش و نمایش به نظامی جامع، مدیریتی، سازمانی، تخصصی و فراگیر نیازمند شده است.
” پایگاه عکس چیلیک ” در راستای تجهیز کاربران و مشترکین این رسانه، بنا به تشخیص این نیاز از سوی مخاطبین و علاقمندان عکاس، دوره های آموزشی نرم افزار لایت روم را با شرایطی ویژه برای علاقمندان به آموزش حضوری در تهران و کارگاه های آموزشی این برنامه را برای عکاسان و علاقمندان خارج از حوزه استان تهران مدون و ارایه نموده است.
این دوره در طی ۱۰ جلسه(گروهی) مباحث مقدماتی و تکمیلی را در سرفصل هایی کاربردی برای عکاسان و علاقه مندان در مجموع ۲۵ ساعت آموزش تعریف شده است.
نرم افزار « لایت روم » از کاربردی ترین برنامه ها در زمینه نرم افزارهای مرتبط با ویرایش فایل عکس و بایگانی به شمار می رود که شرکت ادوبی آن را متناسب با نیازهای عکاسان دیجیتال طراحی و ارایه نموده و در محیطی با رابط کاربری آسان و به صورت مجتمع امکان ویرایش و پردازش غیر تخریبی عکس ها (به ویژه فرمت Raw) ،نمایش و گرفتن خروجی های مختلف، ایجاد بانک اطلاعاتی وامکان مدیریت بر تعداد انبوهی از فایل های عکس را در حداقل زمان فراهم می نماید.

از ویژگی ها و قابلیت های مفید این نرم افزار می توان به سیستم جستجوی بسیار قدرتمند(بر اساس داده هایی چون: کلیدواژه ها، اطلاعات فنی فایلExif، برچسب ها، جی پی آر اس و…)، ایجاد مجموعه های صوری، تهیه کپی های مجازی متعدد، ویرایش غیر مخرب، ویرایش گروهی عکس ها، ساخت کتاب عکس در قالب PDF اشاره کرد. مهمترین مباحث مورد طرح در این دوره آموزشی به این ترتیب است:
* آشنایی با نرم افزار:
در این فصل هنرجو با قابلیت ها و کاربردهای نرم افزار لایت روم آشنا شده و به مباحثی چون: روندکاری نرم افزار و چگونگی ذخیره سازی اطلاعات در کاتالوگ یا فهرست را آموخته و تجربه می کند.
* سازماندهی و مدیریت عکس ها:
در این فصل هنرجو با نحوه سازماندهی و مدیریت عکس ها آشنا شده و به مباحثی چون: ساخت کاتالوگ، وارد کردن عکس ها به محیط لایت روم، نحوه انتخاب عکس ها و زدن برچسب و اعمال کلیدواژه، تهیه مجموعه های مجازی، نحوه جستجوی عکس، ادغام و استخراج کاتالوگ و … می پردازد.
* پردازش و ویرایش تصاویر:
در این فصل هنرجو با بخش پردازش و ویرایش نرم افزار لایت روم آشنا شده و عناوینی چون: شناخت جامع فرمتRAW ، شرح و شناخت هیستوگرام، تنظیم ترازسفیدی، تنظیم کلی و پیشرفته روشنایی و کنتراست، کنترل و تنظیم پیشرفته رنگها (رنگمایه، اشباع، درخشندگی)، تهیه عکس سیاه و سفید، پردازش جزئیات تصویر (نویز و شارپ سازی)، اصلاح خطاهای اپتیک لنز، پردازش گروهی و …را آموزش دیده و با انجام تجربه های کارگاهی این مباحث را به گونه ای اجرایی آموزش می بیند.
* تهیه خروجی:
این فصل در نهایت آموزش های طراحی شده قرار گرفته تا هنرجو ضمن آشنایی و آموزش نحوه تهیه انواع خروجی بر حسب نیاز آشنا شده و به عناوینی چون: انواع حالت های انتقال عکس به محیط نرم افزاری فتوشاپ، تهیه خروجی با فرمت های گوناگون تصویری jpg,tif,psd,dng ، آماده سازی عکس برای چاپ پرداخته می شود.
مسئولیت آموزش این نرم افزار برعهده ” ابراهیم باقرلو “ می باشد که در طی دوره های آموزشی برگزارشده وبنا بر تشخیص هنرجویان، دارای بالاترین رتبه بازدهی در امر آموزش می باشند. ایشان متولد سال ۱۳۵۷ و دانش آموخته کارشناسی ارتباط تصویری است که از سال ۱۳۸۶ عکاسی را به شکل تخصصی و حرفه ای دنبال کرده و موفقیت هایی در زمینه عکاسی و نرم افزارها به دست آورده است.
لازم به ذکر است پس از انجام آزمون های تئوری و کارگاهی پایان دوره، به هنرجویان موفق، گواهی دوره اعطا خواهد شد.
علاقمندان ساکن در تهران و سایر متقاضیان جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و اطلاع از نحوه ی ثبت نام، می توانند با شماره های: ۸۸۳۴۸۸۲۴ دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” و یا ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ تماس گرفته و ضمن مشورت با کارشناسان آموزشی، نسبت به اعلام حضور و انجام ثبت نام در این دوره اقدام نمایند.

مراحل ثبت نام در صورت تمایل به شرکت در این کلاس ها از طریق فرم های زیر ثبت نام خود را انجام دهید.

*ابتدا فرم ثبت نام اولیه را کامل کنید.

*پس از تایید شما توسط مدیر آموزش می توانید با پرداخت وجه و تکمیل فرم ثبت نام نهایی مراحل ثبت نام را به پایان برسانید.

بانک ملی – شماره حساب : ۰۲۰۰۲۴۶۴۹۷۰۰۴ ، به نام مهدی سروری
بانک ملی- شماره کارت : ۴۴۵۴ – ۲۱۸۰ – ۹۹۷۲ – ۶۰۳۷ ، به نام مهدی سروری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست