1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اختتامیه دومین جشنواره عکس کرسم اوز برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره عکس کرسم اوز برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره عکس کرسم اوز در محیط سرباز بوستان نوروز شهر اوز از توابع شهرستان لارستان در جنوب استان فارس برگزار شد.
ساعت ۲۱ جمعه شب، هفتم فروردین ماه ۱۳۹۴ مراسم اختتامیه دومین جشنواره عکس کرسم اوز و همزمان با روز اوز با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر از مشتاقین فرهنگ و هنر برگزار شد.
در این مراسم که با حضور مهمان هایی از سراسر کشور و حتی اوزی های ساکن سایر نقاط دنیا برپا گردید صادق رحمانی شاعر اهل گراش و مدیر رادیو فرهنگ ایران ، دکتر محمد رضا مریدی عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران ، فروغ هاشمی بانوی شاعر شهر اوز و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، دقایقی درباره هنر و فرهنگ و عکاسی و خانواده با مردم سخن گفتند.
از نکات جالب توجه مراسم؛ پخش فیلم کوتاهیی با عنوان ” عکاسی و دیگر هیچ ” که توسط انجمن عکاسی اوز تهیه شده بود و با استقبال گسترده مردم روبرو شد، می توان اشاره کرد.
مجری برنامه هادی صدیقی، نویسنده و پژوهشگر، از اوزی های ساکن تهران بود . موسیقی زنده برنامه توسط گروه آرش امیدوار، سعید و سلمان هاشمی، عبدالغفور ارجمندی و گروه مجتبی نجم دینی ، پوریا و عرفان فولادی اجرا گردید.

اختتامیه دومین جشنواره عکس کرسم اوز برگزار شد

در قسمتی از برنامه مقاله ای در مورد تاریخ عکاسی در اوز از سال ۱۳۰۴ تا کنون که توسط عنایت اله نامور گرد آوری شده بود با کلام مهدیس مبصر (از اعضای انجمن عکاسی اوز ) خوانده شد و برای خیلی از حضار خاطره انگیز گردید.
در پایان ضمن قرائت بیانیه هیات داوران توسط دیبر جشنواره، امین بحرانی، اعلام شد که ازمجموع ۲۵۰ عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره (به صورت منطقه ای و فقط از شهرستان لارستان(اوز)، گراش و خنج) در بخش تک عکس و با انتخاب هیات داوران متشکل از: آی تای شکیبافر، طاها قاضی زاده و بهزاد کرامتی ۱۰ عکس برتر انتخاب شد ه است.

اختتامیه دومین جشنواره عکس کرسم اوز برگزار شد

فاطمه کمالی (۲ عکس)، سجاد آریان(۲ عکس)، مسلم ابراهیمی، مهدیس مبصر، مروارید رحیم پور، مهدی ابراری، عیسی عباسپور و مرجان خرم(هرکدام یک عکس) صاحیان این ۱۰ عکس برتر بودند. که در این میان فاطمه کمالی و مهدی ابراری مشترکا صاحب مقام اول و تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی شدند.
در بخش مجموعه عکس فریبا جوکار به عنوان مقام اول و صاحب جایزه ویژه و تندیس جشنواره، راحله رهسپاری مقام دوم و مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی و تندیس جشنواره و مجموعه های صفا صالح پور و سجاد آریان به عنوان سوم و چهارم معرفی شدند.
در بخشی از برنامه از طرف اعضای انجمن عکاسی اوز به پاس سالها تلاش فروغ هاشمی ؛ شاعر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ؛ در زمینه فرهنگ و هنر شهر اوز، تندیس افتخاری جشنواره و هدیه ای نفیس به ایشان اهدا شد.

پیشین
سیصدوبیست و سومین شماره نشریه عکس منتشر شد
پسین
جشنوراه عکس شیخ بهایی اصفهان برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست