1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اختتامیه نمایشگاه جشنواره تورهای عکاسی چیلیک برگزار شد

اختتامیه نمایشگاه جشنواره تورهای عکاسی چیلیک برگزار شد

مراسم اختتامیه نمایشگاه جشنواره تورهای عکاسی چیلیک عصر روز پنجشنبه ۲۵ اسفندماه جاری در محل نگارخانه لاله برگزار شد.

در این مراسم ابتدا گزارشی که دبیر جشنواره آماده کرده بود توسط مدیریت پایگاه عکس چیلیک ارایه شد و در ادامه پیرامون نقاط قوت و لازم در ارتقای سطح کیفی تورهای عکاسی چیلیک با نظر حاضرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” در ادامه این برنامه همچون تمامی تورهای عکاسی چیلیک با نمایش عکس های منتخب تور عکاسی ماهیگیری آمل، آثار برتر این تور عکاسی نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت و بنا به رای اکثریت حاضر در این نشست، عکس پیمان ایروانی شایسته دریافت هدیه ویژه اهدایی از طرف ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” شد.

اسامی راه یافتگان به نمایشگاه جشنواره تورهای عکاسی چیلیک

همچنین با توجه به رای و نظرهای ارایه شده به قید قرعه از میان حاضرین بسته ویژه ای از کتاب های عکاسی به ارزش بیش از پانصدهزارریال به فروغ پرستار و جواد حمیدی صفا تقدیم شد.

همچنین مطابق نظر دبیرخانه از مژگان طریقی مدیریت موزه عکسخانه شهر، کاووس صادقلو رئیس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، سعید محمودی ازناوه ریاست انجمن عکاسان میراث فرهنگی، مهدی معصومی گرجی مسئول مرکز هنرهای تصویری حوزه هنری مازندران، مسعود حاج جعفری مدیریت لابراتوار چاپ عکس سین، میترا خلیلی مدیریت نگارخانه لاله و محمد نیک عهد مسئول دبیرخانه و مدیر اجرایی جشنواره عکس تعاون به عنوان حامیان فرهنگی هنری جشنواره با اهدای لوح تقدیر و بسته اهدایی ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” تقدیر به عمل آمد.

لازم به یادآوری است مطابق نظر گروه ارزیابی پوشش صحیح و حرفه ای اخبار و گزارش های فعالیت تورهای عکاسی چیلیک، دبیرخانه از میان رسانه های نوشتاری و الکترونیکی، از نشریه عکس به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی مسعود امیرلوئی را به عنوان رسانه برتر با اهدای لوح و بسته اهدایی کتاب، تقدیر به عمل آورد.

دبیرخانه جشنواره ضمن تقدیر از فاطمه زهرا زنجانی ده ساله، طه حسنی یازده ساله، سارا فیروزی نه ساله و محمد روستایی پانزده ساله به عنوان جوانترین همسفران دوره های برگزار شده تورهای عکاسی چیلیک، از آقایان: منوچهر یگانه دوست و حبیب ا.. تاجیک به عنوان پیشکسوت ترین همسفران تورهای عکاسی چیلیک با اختصاص لوح و بسته ویژه اهدایی، تقدیر کرد.

پایان بخش این برنامه تشریح لوح چندرسانه ای (مالتی مدیا) جشنواره بود که با وجود بخش هایی چون: جشنواره، داوران، همسفران، نمایشگاه، گزارش تصویری، حامیان، متن قاب ابتدای نمایشگاه، عکس های برتر همسفران، دیدگاه همسفران، عکس های گروهی در نخستین روز گشایش نمایشگاه با حضور تنی چند از همسفران و اعضای این رسانه رونمایی شد تا تمامی همسفران، عکاسان، علاقه مندان به شکل رایگان، امکان برخورداری از تمامی اخبار و گزارش های تورهای عکاسی برگزارشده را داشته باشند.

عکس های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه دستاورد فراخوان جشنواره تورهای عکاسی چیلیک بود تا در نخستین دوره برگزاری با مشارکت همسفران و حمایت و پشتیبانی موسسه فرهنگی هنری آوای کلون، ارزش های هنری و اخلاقی به دست آمده از این سفرهای گروهی مورد مشاهده و نقد و بررسی مخاطبین و علاقه مندان قرار گیرد.

دبیرخانه جشنواره ضمن اعلام پذیرش تمامی هزینه های جابجایی، اطلاع رسانی و برگزاری نمایشگاه، با هدف معرفی عکاسان جوان و نگاه های نو، آمادگی خود را برای نمایش این آثار در شهرهای مختلف کشور اعلام کرد.

مسئولیت داوری این جشنواره در بخش اصلی برعهده: فرهاد سلیمانی، داریوش عسگری و مجید ناگهی بود و داوران با استفاده از تمهیدات صورت گرفته توسط دبیرخانه، برای نخستین بار با استفاده از نرم افزار ” لایت روم ” از میان بیش از هزار و پانصد قطعه فایل رسیده در سه بخش مستند، طبیعت و آزاد، تعداد ۲۸ قطعه عکس حاضر در این نمایشگاه را شایسته حضور در بخش نمایشگاه تشخیص دادند.

پیشین
بیست و هشتمین تور عکاسی چیلیک به شیراز می رود
پسین
آخرین تور عکاسی چیلیک در سال جاری عازم « کویر » شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست