1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. انتهای زمین در تار و پود شیراز نشست

انتهای زمین در تار و پود شیراز نشست

مجموعه عکس های نمایشگاه گروهی عکس ” انتهای زمین ” به شیراز رسید.

منتخب عکاسان نمایشگاه گروهی عکس ” انتهای زمین ” عصر روز پنجشنبه ۹ بهمن ماه جاری در نگارخانه تار و پود کتابخانه ملی و مرکز اسناد شهر شیراز گشایش می یابد.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) در این نمایشگاه که با حضور تنی چند از عکاسان شهر شیراز گشایش می یابد، ۵۰ قطعه عکس از آثار ۵۰ عکاس همسفر با تورهای عکاسی کارگاهی ” پایگاه عکس چیلیک ” در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته شده است.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده است: محمدرضا(امید) آقائی، ابراهیم باقرلو، فرزانه سادات بی آزاران، اکرم جمعی، یاسمن حسین پور، فاطمه(رامش) حسینی لاهیجی، زهره حسینی جم، معصومه حضرتی، مریم خادم بهمنیار، نیما خالدی کیا، محمدرضا خرازی، محمدرضا رحیمی، محمدرضا زارع، روح ا.. سنجرانی، لادن شجاع، ماهرخ شش بلوکی، حدیثه شعبانی، لیلا صادقزاده، حسین عصاری آرانی، سوگند عطاران، پرستو عطرسائی، سارا فیروزی، آزیتا قاسمی، محمد قدرتی وایقان، میترا محمدی، مجتبی محسنی، سیدصادق موسوی، فاطمه شیخعلی میرالی، مهدی کاظمی خالدی، میران(شورش) مباشری، سجاد معظمی گودرزی، فاطمه ندیمی، مجید وفایی، امیرحسین هاشمی جاوید، سمیه هاشمی، سپیده سیرانی، محمدرضا فرهمندصفت، شهرام فرهمند، مسعود جامعی، اعظم حشمتی، سمانه نوری زاده، امید صرامی، محسن سلیمی، مهدیه زینی اسکویی، باران عطایی، فاطمه پازکی، سمیرا محمدی، جواد میرزاپورکلیبر، مریم آل مومن، روح ا..پورحسن امیری، زهرا رحیم زاده.

«انتهای زمین» در تار و پود شیراز نشست

“مهدی سروری” دبیر نمایشگاه، هف از نمایش این آثار را در شهرهای مختلف کشور، اهمیت شناخت و لزوم حفظ طبیعت کویر برشمرد و یادآور شد: ارتباط بین عکاسان ما در استان های گوناگون و در حوزۀ عکاسی نیاز به تقویت دارد تا تولیدها و داشته های تصویری مستعدین عکاسی بتوانند شرایط تبادل آثار و برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک را فراهم نماید.

سروری همچنین با دعوت از مدیران و مسئولین فرهنگی هنری کشور به حضور و مشاهده آثار این نمایشگاه، ادامه روند حرکت این نمایشگاه را در سایر مراکز متقاضی در کشور یادآور شد و گذر از ارتباط کلامی مدیران فرهنگی هنری کشور در گفت وگو با مخاطب را، ضروری برشمرد و بر لزوم حمایت عملی از استعدادهای عکاسی تاکید کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه با سعی در تامین استانداردهای رایج، در مراکزی چون: خانه ی هنرمندان ایران، نگارخانه کوثر(سازمان صدا وسیما)، نگارخانه امام علی(ع) در تاکستان (استان قزوین)، در شهرهای کاشان و آران وبیدگل و هم اکنون در شیراز، یعنی دعوت به حضور مدیران و مسئولین به تحقق باورمندی شان به عکاسان جوان و نمایش توانمندی های این نسل دوربین به دست.

لازم به یادآوری است که پیش تر از این عکاسانی چون: مسعود زنده روح کرمانی، محمدمهدی رحیمیان، سعید دستوری، کورش ادیم و افشین شاهرودی و همچنین پروفسور پرویز کردوانی، پدر علم کویرشناسی در ایران پیرامون کیفیت نگاه های ارایه شده در این مجموعه عکس و سطح تاثیرگذاری آنها قلم زده اند که نظرات ایشان در کتاب نمایشگاه ارایه شده است.

این نمایشگاه عصر روز پنجشنبه ۹ بهمن ماه جاری با همکاری خانه فرهنگ جاودان و برنامه توسعه عکاسی در ایران در کتابخانه ملی و مرکز اسناد شهر شیراز گشایش یافته و علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نشست نقد و بررسی آثار نیز عصر روز چهارشنبه در محل نمایشگاه با حضور تنی چند از عکاسان و همچنین دبیر نمایشگاه و عکاسان شیراز در محل نمایشگاه برگزار خواهد شد.
نگارخانه تار و پود در شهر شیراز، چهارراه حافظیه، به طرف باغ جهان نما، کتابخانه ملی و مرکز اسناد شیراز واقع شده است.

پیشین
ولی نژاد: رسانه های خارجی عکاسان شان را معروف کرده اند
پسین
نمایشگاه « انقلاب ۵۷ » از نگاه مظفر طاهری

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست