1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. این عکس‌ها خصوصی نیستند!

این عکس‌ها خصوصی نیستند!

این عکس‌ها خصوصی نیستند!

untitled-240.JPG یک عکاس در توضیح آثارش گفت: گمان می‌کنیم اتفاقات خوب و بدی که برای ما می‌افتد منحصر به فرد و خاص هستند، در حالی که ممکن است این اتفاق خصوصی جنبه عمومی‌تری هم داشته باشد و به دیگران تسری پیدا کند.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئوفه رستمی مجموعه‌ای از عکس‌های خود را با موضوع دغدغه‌های زنانه و سکون و تکرار دنیای آن‌ها، در گالری شیرین به نمایش گذاشته است.

این عکاس در گفت وگو با ایسنا، درباره نخستین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «عمومی خصوصی است»، اظهار کرد: ۱۲ عکس سیاه و سفید در اندازه ۶۰*۹۰ به همراه یک ویدئو در این نمایشگاه قرار گرفته است. این آثار به مرز خیال و واقعیت در دنیای زنانه‌ی جهان امروز می‌پردازد.

او افزود: آنچه که در این مجموعه مورد نظر من بود، تاکید روی سکون و تکرار دنیای افراد بود. یکی از مواردی که ما با آن مواجه هستیم این است که گمان می‌کنیم اتفاقات خوب و بدی که برای ما می‌افتد منحصر به فرد و خاص هستند، در حالی که ممکن است این اتفاق خصوصی جنبه عمومی‌تری هم داشته باشد و به دیگران تسری پیدا کند.

رستمی همچنین عنوان کرد: برای اینکه بتوانم موضوع نمایشگاه را راحت‌تر کار کنم و در انتقال آن به مخاطب موفق باشم، اشخاص را از هم‌سن و سال‌های خودم انتخاب کردم. این ۱۲ عکس را از ۱۲ نفر گرفته و برای این نمایشگاه آماده کرده‌ام. برای دستیابی به طبیعی‌ترین حالت چهره‌ی این اشخاص از هیچ ادیتی بر روی صورت آنها استفاده نشده‌ است.

رئوفه رستمی متولد ۱۳۶۴ در تهران و دانش‌آموخته رشته عکاسی از دانشگاه هنر تهران در مقطع کارشناسی است. او از سال ۸۲ به طور حرفه‌ای عکاسی تئا‌تر و پرتره را دنبال کرده و این مجموعه نخستین نمایشگاه انفرادی او به شمار می‌رود.

نمایشگاه «عمومی خصوصی است» از ۳ تا ۸ مرداد ماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان ولنجک، کوچه هجدهم، شماره ۹، میزبان علاقه مندان به هنر عکاسی است.

گالری شنبه‌ها تعطیل است.

انتهای پیام

پیشین
عکس‌هایی که “تایم” را زیر سوال برد
پسین
دغدغه‌های یک هنرمند عکاس؛از ثبت هنرمندانه تا ثبوت بازاری!

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست