1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. با دیدن « منظره کیسه‌های پلاستیکی » به فکر می‌افتید

با دیدن « منظره کیسه‌های پلاستیکی » به فکر می‌افتید

منبع: ایسنا –

وقتی اولین‌بار نگاه‌تان به عکس‌های « وایلد رولفسن » می‌افتد،‌ گمان می‌کنید به تصاویر ماهواره‌ای از کوه‌های پربرف یا دالان‌های یخی نگاه می‌کنید،‌ اما سوژه او، ‌نه طبیعت که دشمن طبیعت است.

عکس

به گزارش ایسنا، «هافینگتون‌پست» نوشت: «وایلد رولفسن» هنرمندی است که پروژه‌ای را با عنوان «منظره کیسه‌های پلاستیکی» عکاسی کرده تا توجه مخاطبان را به ضرری که کیسه‌های پلاستیکی برای طبیعت دارد، ‌جلب کند.

این عکاس نروژی ساکن انگلیس با عکس گرفتن از زباله‌هایی که در خیابان پیدا کرده، ‌پروژه «منظره کیسه‌های پلاستیکی» را اجرا کرده است. او هدف خود را از انجام این کار، رساندن این پیام به مخاطبان دانسته که استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در مغازه‌ها، به جای کیسه‌های قابل بازیافت، کاری غیرمسؤولانه است.

این زن هنرمند در این‌باره گفت: کیسه‌های پلاستیکی بخش عظیمی از زباله‌هایی را که زیر خاک دفن می‌شوند، تشکیل می‌دهند که این برای اقیانوس‌ها و موجوداتی که در آن منطقه زندگی می‌کنند، خیلی خطرناک است.

وی ادامه داد:‌ من می‌خواستم پروژه‌ای را انجام دهم که باعث تحریک مخاطب شود؛ اما هر کاری کردم، ‌همه‌چیز خیلی حال و هوای عکاسی به خود گرفت. براساس تجربه می‌دانم که این به‌ندرت باعث می‌شود مردم از آن کار خودداری کنند. به جای آن، ‌به‌عنوان یک عکاس هنرهای زیبا دوست داشتم چیزی بسازم که مردم را به فکر فرو ببرد.

«رولفسن» برای این کار، کیسه‌هایی پلاستیکی را که در خیابان افتاده بود، تمیز می‌کرد، نور به آن‌ها می‌تاباند، از آن‌ها عکس می‌گرفت و کمی با فتوشاپ روی تصاویر کار می‌کرد. نتیجه کار کمی متناقض است؛ زباله‌ای که آب و خاک کره خاکی را آلوده می‌کند، به منظره‌ای زیبا تبدیل شده است.

این هنرمند درباره واکنش‌های مخاطبان به اثرش، گفت: وقتی کارم را نمایش دادم، مردم می‌آمدند و می‌گفتند «مدتی به این عکس نگاه کردیم و در حالی که فکر می‌کردیم زیباست، از خودم بیزار شدیم، چون تازه فهمیدیم که موضوع این اثر چیست». فکر می‌کنم همین خیلی خوب کل کار را خلاصه می‌کند.

انتهای پیام

پیشین
برپایی نمایشگاه عکس «تجلی مضامین قرآنی در ساحت هنر»
پسین
اولین عکاسی که تفحص را به تصویر کشید

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست