1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. برندگان جایزه نگاه مخاطب دومین مسابقه عکس خانه روستایی

برندگان جایزه نگاه مخاطب دومین مسابقه عکس خانه روستایی

برندگان جایزه ده میلیون ریالی نگاه مخاطب در دومین مسابقه عکس خانه روستایی بر اساس ارای مردمی و مخاطبین ، تعیین و معرفی شدند.

مسابقه عکس خانه روستاییحسین مظاهری و همایون کشورپرست دو تن از عکاسان صاحب اثر در نمایشگاه دومین مسابقه عکس خانه روستایی برندگان جایزه نگاه مخاطب این ذوره از مسابقه عکس خانه روستایی شدند.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از روابط عمومی موسسه تحریر کارگاه خیال با پایان نمایشگاه دومین مسابقه عکس خانه روستایی شمارش آرای مردمی در دفتر مدیرکل روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور حسن رضایی مدیرکل روابط عمومی، مهنار شفیعی دبیر دومین مسابقه عکس خانه روستایی، امین رمضانعلی، سکینه رشیدی و سعید رهیده آغاز شد که پس از شمارش آرا، از مجموع ۲۵۳ رای دریافت شده، با تعداد ۲۳۰ رای صحیح و ۲۳ رای باطله نفرات برگزیده جایزه نگاه مخاطب به حسین مظاهری و همایون کشورپرست تعلق گرفت و سایر نتایج نیز مطابق تصویر است.

لازم به ذکر است برای جایزه نگاه مخاطب در دومین مسابقه عکس خانه روستایی، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان کارت اعتباری نقدی برای هر نفر به شکل مستقل درنظر گرفته شده است که به حساب نامبردگان واریز خواهد شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
گفت وگو با عکاس کتاب « من رییس جمهور ایرانم »‎
پسین
نمایشگاه عکس « در حوالی زمستان » در نگارخانه ملل

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • متن و نظر صحیح آقای جاوید خدمتی را فوروارد می کنم.
    با سلام
    در خصوص فراخوان و شیوه اجرای دومین جشنواره عکس خانه روستایی مطلبی را به عرض می رسانم که جای بسی تامل هم برای عکاسان و هم برگزارکنندگان دارد.
    جشنواره عکس روستایی با هزینه کرد چند صد میلیون تومان اعم از برگزاری جلسات شورای سیاست گذاری,عوامل اجرایی, تبلیغات و اعلام فراخوان, جلسات داوری, چاپ کتاب و آثار برگزیده, برگزاری نمایشگاه و اختتامیه و ….در سطح ملی برگزار می شود و همه اینها زمانی به نتیجه می رسد که عکاسان از آن استقبال کنند و حاصل زحمات چند ساله شان را در اختیار برگزارکننده قرار دهند.
    با آماری که دبیرخانه از تعداد عکاسان و عکسهای دریافت شده اعلام شد یقینا برگزارکننده به اهداف تعیین شده خود دست یافته است ولی آنچه در این بین ضرر کرده و به شکل شایسته تقدیر نشده خود عکاسان است که حقوق معنوی شان ضایع شده و به نوعی بی احترامی در حق شان صورت گرفته است.
    فروش کتاب عکش جشنواره به خود عکاسان این عکس ها نه تنها نوعی بی احترامی به عکاسان بلکه نوعی سواستفاده از این هنرمندان محسوب می شود تعیین حق التالیف نازل شصت هزار تومان نیز این تضییع را جبران نمی کند. متاسفانه برگزارکننده نگاه فرهنگی به جشنواره نداشته و فقط به قصد و نیت جمع آوری آثار هنرمندان عکاس برای آرشیو و اهداف مطالعاتی سازمان و فروش کتاب و درآمدزایی از زحمات چندین ساله عکاسان جشنواره را برگزار کرده است شایسته بود برگزار کننده حداقل یک جلد از کتاب را به برگزیدگان و راه یافته ها اهدا می کرد نه اینکه به خود عکاسان می فروخت.
    اگرچه این نکته در فراخوان هم قید نشده بود ولی جشنواره با این همه هزینه و چاپ حداقل هزار جلد کتاب عکس, نه تنها با اهدای حدود صد جلد کتاب به برگزیدگان ضرر نمی کرد بلکه زمینه مشارکت هر چه بیشتر در سال های آتی را هم تضمین می کرد.
    این یک عرف شناخته شده است در بین برگزارکنندگان جشنواره های ملی و معتبر کشور که کتاب عکس جشنواره جزوی از حقوق عکاس است و برای عکاس باید فاقد قیمت باشد. بعنوان نمونه لازم به یادآوری است که جشنواره ملی ” خانه دوست” هر ساله پس از برگزاری, کتاب عکس را نه تنها به برگزیدگان, بلکه به احترام مشارکت عکاسان,به آدرس تک تک شرکت کنندگان اعم از برگزیده و راه نیافته ارسال می کند.
    جشنواره عکس روستا در این زمینه و شکل برگزاری دچار نقصان شدید است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست