1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تجلیل همشهریان محمدعلی برنو از عکاس رئیس جمهور

تجلیل همشهریان محمدعلی برنو از عکاس رئیس جمهور

با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی در سالن اجتماعات بانک ملی استان گیلان از عکاسان خبری استان و محمدعلی برنو عکاس ریاست جمهوری تقدیر و تجلیل شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در مراسم تجلیل و تقدیر از عکاسان خبری استان گیلان ، محمد احمدی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا علیزاده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت، حسن تاجیک مدیرکل حوزه استاندار گیلان، علی پورحسن مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری، علی یزدان دوست رئیس امور شعب بانک ملی استان گیلان حضور یافتند و نسبت به شخصیت بیست تن از عکاسان پیشکسوت و فعال استان ادای احترام کردند.

در این مراسم که با همکاری انجمن عکاسان رشت و پایگاه خبری تحلیلی گیل نگاه برگزار شد از محمد برنو عکاس ویژه رئیس جمهور دکتر حسن روحانی و برنده جایزه Px3 پاریس در سال ۲۰۱۴ که استعدادی برآمده از دیار گیلان است، تقدیر شد.

محمد احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت های محمد برنو و عکاسان خبری گیلان با بیان اینکه سالهاست آسیب معروفیت برای رسانه ها هدف پیشگام است به رسانه های استان توصیه کرد که تاثیرگذاری را مبنای خود قرار دهند و تنها به دنبال معروفیت نباشند.
احمدی پور تاکید کرد : رسانه ها باید با تحلیل ها و آمار صحیح اطلاعات را انتقال دهند و به طور غیر مستقیم مخاطبین را وادار به قضاوت، تصمیم و عمل کنند. وی افزود: در همین انتخابات گذشته تخریبات گسترده ای علیه دکتر روحانی داشتیم، هم صدا و سیما و هم دیگر رسانه ها چون بر مبنای اطلاعات صحیح نبود.
محمد احمدی پور با اشاره به تاثیرگذاری جوانان در انتخابات افزود : آنچه در عکس های زمان تبلیغات و روز انتخابات مشهود و ماندگار شده ، رفتارهای اخلاقی و پسندیده جوانان مقابل ستادهای تبلیغاتی و همچنین حضور گسترده جوانان از ساعات اولیه در شعب اخذ رای بود. به طوری که شاهد بودیم از همان ساعات اولیه جوانان در صندوق ها حاضر شدند.

محمدعلی برنو هم پس از حضور در جایگاه به ارزیابی ارزش های شخصیتی عکاس خبری اشاره کرد و گفت: « عکاس با عکس خود دیگران را به چالش قضاوت دعوت می کند. برنو صحبت های خو را اینگونه ادامه داد که: تمام تکنیک های عکاسی باید در خدمت محتوا قرار بگیرد موضوعی که بسیاری از عکاسان جوان رعایت نمی کنند. بنده معتقدم عکاس باید به بیینده شوک دهد و اگر این اتفاق نیافتد عکاس خبری کار خاصّی انجام نداده است .

برنده نشان طلا ی عکس سیاسی ۲۰۱۷ px3 فرانسه ادامه داد: عکاسی با همه قداستش وسیله ای برای انتقال حقیقت در کوتاهترین زمان ممکن است؛ برشی از زمان و سپردن آن به دل تاریخ در کسری از ثانیه .

صاحب ٣ دیپلم افتخار از بنیاد لوسی آمریکا ٢٠١۴ و برنده ipa-int’l photograghy awards تاکید کرد : عکاس عاشق از سوژه خود فاصله ندارد و برای عاشق بودن باید تجزیه شد و توان تحلیل داشت ، عکاس عاشق در دریای معصومیت و انسانیت شنا می کند و هیچ گاه غرق نمی شود. عکاس عاشق دائما غُر نمی زند، آرام و صبور و رهاست و در لحظه تصمیم می گیرد.

برنو که فعالیت خویش را از سال ۷۸ با روزنامه های ورزشی آغاز کرده با اشاره به پذیرش نگاه صادقانه و استقلال به عکاسان خبری گفت : عکاس باید شرایط غیر ممکن را ممکن سازد ، عکاس خبری باید انتظار لحظات غیر منتظره را داشته باشد و با صبوری واقعیات را ثبت کند چون هر اتفاق یکبار بیشتر رخ نمی دهد اما اگر اتفاقی ثبت شود میلیون ها بار دیده خواهد شد.

در این مراسم علاوه بر تقدیرنامه پایگاه خبری و تحلیلی گیل نگاه و انجمن عکاسان رشت، هدایایی از سوی استاندار گیلان به محمدعلی برنو و عکاسان خبری منتخب اهدا شد. همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و امور شعب بانک ملی گیلان با اهدای هدیه از محمدعلی برنو تقدیر کردند.

اسامی عکاسان مورد تقدیر در این مراسم به این ترتیب فهرست و اعلام شده است: سه عکاس پیشکسوت(سخاوت امانی گلمیر ساداتی، محمد کوچک پورکپورچالی و علیرضا عزتی)، مجتبی محمدی، مرتضی رفیع خواه، حسین شمس نصرتی، حمیدرضا علیپور، پویا بازارگرد، روح اله خانزاده، محمد رنجبر، علی شفیعی، آدینه صالح نژاد، علی سوته، سپهر محمودیان، شاهین آبزن، پریناز جهان مهمانی، محمدصالح زاده، پویا طوفانی و سعید ابراهیم خانی نیز به عنوان عکاسان خبری گیلان در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

محمدعلی برنو متولد ۴ تیر ۵۸ در رشت،عکاس رئیس جمهور حسن روحانی، صاحب ٣ دیپلم افتخار از بنیاد لوسی آمریکا ٢٠١۴، برنده ipa-int’l photograghy awards، عکاس سال اروپا در سال ٢٠١۴ در جشنواره px3، دارنده نشان طلای عکس خبری سال ٢٠١۴ px3 فرانسه و نشان طلای عکس سیاسی سال ٢٠١٧ px3 فرانسه و ٢ دیپلم افتخار از جشنواره px3 در سال ٢٠١٧ در کنار چندین مقام جشنواره‌های متعدد عکس در ایران است که کار حرفه ای خود را از سال ۷۸ آغاز و سابقه همکاری با روزنامه های ابرار، ایران، همشهری، صبح ورزش، جهان فوتبال، نود، خبرگزاری ایلنا را دارد و عکس های متعددی از او در مجلات معتبر جهان نظیر نیوزویک، آژانس کوربیس، سیپاپرس فرانسه و… منتشر شده است.
عکس ها از: علی سمرقندی

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
همایش « در همسایگی نگاه » در رشت برگزار شد
پسین
ششمین شماره نشریه نقدعکس چشمک منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست