1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تغییر مدیریتی در موزه عکسخانه شهر

تغییر مدیریتی در موزه عکسخانه شهر

مسئولیت مدیریت موزه عکسخانه شهر در حین برگزاری دویست و سیزدهمین نمایشگاه این موزه، به مریم زنجانپور سپرده شد.

به گزارش “ پایگاه عکس چیلیک ” موزه عکسخانه شهر زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از جمله نهادهای متولی در عرصه تحقیق، پژوهش و نمایش اشیاء موزه ای، کتابخانه تخصصی و دوربین ها و اشیا مرتبط با استودیو و لابراتوارهای عکاسی و همچنین آثار مرتبط با تاریخ عکاسی است که این روزها در بیستمین سال تاسیس خود به سر می برد.
مژگان طریقی که تا پیش از این عهده دار مدیریت این موزه بود با نظر امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این مسئولیت را به مریم زنجانپور سپرد تا پس از این تغییر، شرایطی مساعدتر برای پیشبرد اهداف این موزه تخصصی فراهم آید.

تغییر مدیریتی در موزه عکسخانه شهر

مژگان طریقی متولد دی ماه سال ۱۳۴۱ و در گروه نخستین دانش آموختگان کارشناسی رشته عکاسی در دانشگاه تهران است که همکاری خود را با این موزه ازسال ۱۳۷۶ آغاز کرد و نزدیک به ۱۳ سال مدیریت این موزه را برعهده داشت و در طول این سالها عناوینی مسابقه عکاسی و چندین عنوان تالیف تخصصی در حوزه تاریخ عکاسی را در سوابق فرهنگی این موزه قرار داد.

 

معرفی گنجینه موزه عکسخانه شهر، سیمای تهران(جلد۱)، محمدحسن میرزا آخرین ولیعهد قاجار، سوگواره عکس عاشورایی(برگزیدگان سه دوره مسابقه عکس در سال های ۸۱، ۸۴ و۸۵)، آقا رضا عکاسباشی، آیین‌های سرور و شادمانی، کودکان دیروز، کارت پستال‌های مشروطه، کارت پستال های طهران قدیم و … از جمله عناوین منتشره و برگزاری سه دوره سوگواره عکس عاشورایی(در سال های ۱۳۸۱، ۱۳۸۴و۱۳۸۵)، مسابقه عکس عاشقان حسینی، مسابقه عکس تهران ۹۰ و… از جمله عناوین رقابت های عکاسی از سوی این موزه بوده است.

موزه عکسخانه شهر در مسیر تکاملی خود تا به امروز از حضور و مشورت اساتیدی صاحب اندیشه در حوزه تاریخ عکاسی چون: مرحوم دکتر ایرج افشار، دکتر محمد ستاری، دکتر محمدحسن سمسار، محمدمهدی رحیمیان، شهریار عدل، حسین چنعانی، مهرداد اسکویی و … بهره برده است.
این موزه با طرح و ایده مرحوم بهمن جلالی در اردی بهشت ماه سال ۱۳۷۴ گشایش یافت تا نخستین موزه دائمی تاریخ عکاسی در ایران باشد. جهانگیر چراغی نیز مدتی عهده دار مدیریت این موزه بود و همزمان با ادامه سیر فعالیت های این موزه، مژگان طریقی از سال ۱۳۷۶ همکاری خود را با این مرکز آغاز کرد و از سال ۱۳۸۲ مدیریت موزه عکسخانه شهر را بر عهده گرفت تا اینکه این مسئولیت در تاریخ ۳ خردادماه جاری، به چهارمین مدیر این موزه ” مریم زنجانپور “ واگذار شد.
مریم زنجانپور متولد سال ۱۳۵۵ و دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته عکاسی و کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر می باشد و در طی چندین سال عهده دار مسئولیت و عناوین مدیریتی در حوزه فرهنگ و هنر بوده اند.
مدیریت و همکاران رسانه ” پایگاه عکس چیلیک ” با تبریک به محضر این دو بانوی کارشناس و هنرمند، از سالها حضور و تلاش مژگان طریقی در عرصه تاریخ عکاسی کشور و سعی بر دوام و بقای موزه عکسخانه شهر تقدیر کرده و آرزومند روزهایی سرشار از توفیق و لبریز از موفقیت برای مریم زنجانپور است.
———————————————————————————————————————————————————–
پایگاه عکس چیلیک در صورت دریافت اطلاعات و اخبار تکمیلی از منابع رسمی همچون روابط عمومی سازمان مربوطه، مخاطبین خود را آگاه خواهد کرد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
فراخوان مجمع عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات
پسین
برگزیدگان جشنواره عکس « فردای روشن » معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست