1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور عکاسی چیلیک در سکوهای نفتی خلیج فارس برگزار شد

تور عکاسی چیلیک در سکوهای نفتی خلیج فارس برگزار شد

پس از برگزاری چندین دوره تورهای عکاسی، با توجه به درخواست تنی چند از کاربران، تور فوق برنامه عکاسی چیلیک در قالب سفری چهار روزه در جزیره خارگ برگزار شد.
همسفران و علاقمندان به شرکت در این تور عکاسی، همزمان با سحرگاه روز چهارشنبه، چهاردهم اردی بهشت ماه جاری، در قالبی گروهی مستقل، با هماهنگی های انجام گرفته، به قصد عکاسی از مراحل مختلف تولید تا بهره برداری از صنعت نفت، عازم جزیره خارگ واقع در استان بوشهر شدند.
همسفران مطابق برنامه، پس از حضور در فرودگاه مهرآباد تهران، حرکت خود را با یاری خداوند آغاز کردند و پس از ساعتی با تشریفات لازم در جزیره خارگ مورد استقبال رسمی رئیس روابط عمومی و همچنین رئیس امور مسافرت شرکت نفت فلات قاره منطقه عملیاتی خارگ قرار گرفتند.

همسفران، پس از حضور در کارگاه آموزشی امنیت و ایمنی تحت نظر کارشناسان گروه امداد و نجات، ادوات ایمنی پوشش لازم در منطقه را دریافت کرده ساعتی بعد با حضور و دریافت راهنمایی های لازم توسط کارشناسی عکاسی ” عبدالرضا محسنی ” ضمن دریافت توضیحاتی پیرامون عکاسی از صنعت نفت و مناطق عملیاتی نفت خیز و نحوه تعامل با عاملین این صنعت، عکاسی خود را با سفر به سکوی نفتی ابوذر آغاز کردند.

همسفران در این تور، عکاسی از چشم انداز خلیج فارس، سکوهای نفتی ابوذر و فروزان، واحد بهره برداری خشکی سکوهای ابوذر و فروزان، دکل های حفاری دریایی مدرس و البرز، مجتمع بهربرداری درود سه، مخازن تصفیه و نگهداری، عوامل، تجهیزات و تکنولوژی صنعت استخراج نفت، مراکز بهره برداری و اتاق های فرمان، همچنین در آخرین بخش برنامه، حضور در امامزاده میرمحمد و مقبره پالمیری ها مربوط به دوره پارت ها و ساحل مرجانی جزیره را نیز تجربه کردند.

تور فوق برنامه عکاسی چیلیک در منطقه عملیاتی خارگ، با بدرقه آقایان عبدالرضا محسنی، یدالله اصلانی و مجتبی جانثاری به پایان رسید و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته همسفران پیش از ظهر روز شنبه هفدهم اردی بهشت ماه پس از تجربه سفری هوایی، زمینی و دریایی، در تهران حضور یافته و به شهرهای خود بازگشتند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای فوق برنامه عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” حضور در مناطق مستعد عکاسی با هماهنگی های حقوقی انجام گرفته، امکان تکمیل بایگانی عکاسان جوان، تقدیر از عکاسان علاقمند و همراه با اهداف پایگاه، شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند از علم و هنر عکاسی را دامن بزنند.

اسامی همسفران تور عکاسی فوق برنامه به مقصد جزیره خارگ عبارتند از:
عمران اشرلو، ابراهیم باقرلو، نیما خالدی کیا، محمد خداداداش، محمدرضا خرازی، ابراهیم رامه، مهدی سروری، بهروز صلاحی ابهری، احمد قاسمی، وحید قاسمی زرنوشه، امید گرشاسبی، مجتبی محسنی، امیرحسین هاشمی جاوید.

مدیریت ” پایگاه عکس چیلیک ” ضمن تقدیر از همکاری های عوامل محترم شرکت ملی نفت فلات قاره، از آقایان: منوچهر خندان، ریاست روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و فلات قاره، محمود ابراهیمی، ریاست منطقه عملیاتی جزیره خارگ، نصرالله مکتبی ریاست عملیات تولید، عبدالرضا محسنی ریاست روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره در منطقه عملیاتی خارگ، مهندس عبدالمجید جمی ریاست سکوی نفتی ابوذر، مسعود بشری مسئول امور هماهنگی، مهندس هاشم کیان زادگان معاون سکوی نفتی فروزان، یدالله اصلانی ریاست امور مسافرت، مجتبی جانثاری ریاست خدمات اداری اجتماعی، غلامرضا کرمی ریاست امور اداری و سیدحسن علوی نژاد مسئول تدارکات و انبارها به پاس تکریم، حمایت و پشتیبانی از گروه اعزامی تشکر و قدردانی می نماید.

لازم به یادآوری است عصر روز چهارشنبه، مطابق برنامه از پیش اعلام شده، بیست و نهمین تور عکاسی چیلیک به قصد عکاسی شبانه از عمارات فرهنگی تاریخی، عازم استان اصفهان شده و سی امین تور عکاسی این پایگاه به مقصد استان مازندران و منطقه کیاسر نیز با هدف عکاسی از طبیعت، منظره و مزارع شالی و همچنین شالیکاران در اوایل خردادماه سال جاری برگزار می شود.
شایان ذکر است که فراخوان مسابقات معتبر عکاسی در تورهای عکاسی چیلیک در اختیار همسفران قرار گرفته تا همسفران ضمن اطلاع از فراخوان های معتبر، با مشارکت خود در ” نخستین جشنواره تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک ” عکس های منتخب خود را از سفرهای برگزار شده به عرصه ای رقابتی بسپارند.
نخستین جشنواره تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک در نظر دارد تا به یاری خداوند، نمایشگاه آثار راه یافته را درهجده استان کشور برگزار نماید.

تورهای بعدی این پایگاه به مقصد: عکاسی شبانه از بناهای اصفهان، شالیکاری منطقه مازندران، پلور، منطقه جنگلی ماسال، یاسوج، غار رودافشان، روستای ابیانه، طبیعت اسالم و خلخال، جنگل و قلعه رودخان، شهرک تاریخی ماسوله، ابنیه کاشان، شهرکرد در دست هماهنگی و برنامه ریزی است که پس از انجام مراحل نهایی در ” ایـنجـا ” معرفی و اعلام خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور فوق برنامه عکاسی چیلیک به مقصد جزیره خارگ “ ایـنـجــا ” کلیک کنید.

پیشین
فراخوان نمایشگاه تخصصی عکس « انتهای زمین »
پسین
اسامی راه یافتگان به جشنواره عکس « نگاه نو »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست