1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور عکاسی چیلیک میهمان ترکمن های گلستان شد

تور عکاسی چیلیک میهمان ترکمن های گلستان شد

هشتادونهمین تور عکاسی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک با هدف مستندنگاری آداب این قوم در عیدسعید قربان ، میهمان سرزمین ترکمن ها در استان گلستان شد.
در این سفر که با امکان حضور ۲۱ تن از علاقمندان به عکاسی مستند ممکن شد ، عکاسان در حرکتی شبانه از مقابل دفتر پایگاه عکس چیلیک ، برنامه عکاسی شان را همزمان با عیدگاه و اقامه نماز عید مسلمانان بندر ترکمن آغاز کرده و به عکاسی مشغول شدند.
مطابق برنامه این سفر در ادامه حضور در روستاهای هدف گذاری شده در مناطقی از شهرستان های گنبد و کلاته و همچنین دیدار و عکاسی از گورستان تاریخی و زیارتگاه خالد نبی انجام گرفت و در نهایت بامداد روز چهارشنبه ۲۴ شهریور عکاسان به نقطه آغاز حرکت به تهران بازگشتند.

عکاسان همسفر با ۸۹ومین تور عکاسی چیلیک به این ترتیب معرفی می شوند: حسین عصاری آرانی ، سیده حمیده حسینی زاده ، مهری راست قدم، ابراهیم باقرلو ، میترا محمدی ، سمانه میلانلو ، محمدرضا رحیمی ، مجتبی محسنی ، زهرا(مهتاب) خرازی ، نسرین بیک زند ، محمدعلی قهرمان پور ، سپیده سیرانی ، سهیل قنبرزاده ، آمنه عبادی ، سبحان سروری ، سمانه مقراضی ، مریم خداوردی ، آزاده گلابگیران ، فاطمه سادات حجازی، محمدرضا خرازی و مهدی سروری.
89ومین تور عکاسی چیلیک در کنار ترکمن های گلستان برگزار شد
مدیریت پایگاه عکس چیلیک خود را متعهد می داند از میزبانی ، پشتیبانی، حضور و همراهی: سهیل قنبرزاده، مهدی تیرانی، مجید تازیکه، عبدالصالح حمیدزاده و مبین سمیعی نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشد.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ”
با هدف عکاسی از: روستاهای کردستان، طلوع در کویر ، طبیعت پاییزی جنگل های گلستان ، عشایر شاهسون اردبیل، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، کویر شهداد، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، غار کتله خور، جزیره قشم، نهارخوران گرگان، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی ترکمن های استان گلستان « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
« آرام گاه » معماریانی در نگارخانه اعتماد به نمایش درمی آید
پسین
کتاب عکس « خانه حاج آقا علی » منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست