95 -
تور عکاسی کردستان
تاریخ برگزاری : 1396/01/18
سه روزه
برنامه سفر

حضور در طبیعت کوهستانی منطقه هورامانات و پیاده روی گروهی در روستاهای سطح منطقه، عکاسی مستند در طبیعت روستایی و اصیل مناطق گوناگونی چون: هورامانات و …
همسفران در این تور عکاسی دو شب اقامت در روستاهای سطح منطقه را تجربه نمودند.

اهداف عکاسی

حضور در کارگاهی تخصصی با موضوع عکاسی مستند و همراهی با یکی از اساتید عکاسی منطقه و حضور در راه های بکر و گذرگاه های کوهستانی منطقه است تا همسفران بتوانند علاوه بر عکاسی طبیعت و منظره، نماهایی بکر از عکاسی پرتره در محیط باز، زندگی روستائیان کوه نشین و مضامین  بسیاری در زندگی مستند اجتماعی را تجربه نمایند.

درباره منطقه

استان کردستان در ناحیه غربی کشور با شهرها و روستاهای بی نظیرش سال ها است که با وجود برخورداری از طبیعت ناب و پوشش قومی محلی جذاب خود پذیرای گروه هایی از عکاسان جوان علاقه مند بوده است تا بتوانند گوشه های از زیبایی های طبیعت ایران را در جان دوربین های عکاسی به ثبت برسانند.

شهر بانه و منطقه اورامانات و دیگر مناطق کوهستانی این خطه با تمام آیین ها و رسومات محلی و قومی خود امانت دار سالها فرهنگ هموطنان کردنشین ما هستند.

هموطنانی که با نوع پوشش اصیل خود مراسم هایی اعتقادی و ریشه دار را در این خطه برگزار می کنند که از آن جمله می توان به ” پیر شالیار ” اشاره کرد.

همچنین بخشی از مردمان سخت کوش کردزبان، در ارتفاعات این منطقه زندگی می کنند که ترجیح داده اند سبک و سیاق سنتی خویش را حفظ کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سفر بسیاااار بسیااار عالی و به یادماندنی بود. منطقه به قدری ظرفیت داشت که حتی می شد بیش از یک هفته اقامت کرد و از زیبایی ها و سوژه های ناب معماری و انسانی آنجا عکاسی و تصویربرداری کرد.
    سپاس فراوان از جناب سروری بزرگوار و اهالی مهمان نواز روستاهای کردستان برای ثبت خاطره ای بی نظیر در یاد هموطنانشان.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست