عنوان نمایشگاه:

جشنواره ملی عکس تعاون

نوع نمایشگاه : گروهی
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید

جشنواره ملی عکس تعاون

قاب نخست :

هوالمصورحرف و صوت و گفت را برهم زنم
تا که بي اين هرسه با تو دم زنم
حضرت مولانا
فرهنگ تعاون مانندهر مقوله ديگری، به آداب، سنت ها و شيوه آن موضوع مربوط است. اينکه انسانها در رفتار، سنن اجتماعي و اقتصادی خود به اقدامات و رفتارهايي برسند که شيوه جمعی کارکردن و به نفع جمع انديشيدن را همواره مد نظر داشته داشته باشند، التزام به فرهنگ تعاون است.
از طرفي چون جا گرفتن و جا انداختن يک فرهنگ امري دفعي و مقطعي نيست؛ خود به زيباترين شيوه ها براي ماندگاري نيازمند است.
کشور عزيزمان ايران با داشتن بيش از 160هزار تعاوني و تحت پوشش قرارگرفتن بيش از 20 ميليون نفراز جمعيت ،در زمره کشورهايي است که تعاون را نه در شعار بلکه در عرصه عمل نيز به اثبات رسانده است. در چند سال اخير فعاليت گسترده اي با هدف اشاعه فرهنگ تعاون و ترويج آن در ميان پژوهشگران، انديشمندان، هنرمندان و آحاد جامعه آغاز کرده است.
برگزاري همايشها، گردهمايی ها، کنفرانس ها، نمايشگاهها، مسابقات و انتشار کتب و نشريات تخصصي و … تجربه های گرانسنگي است که جامعه تعاون کشور از رهگذر اين اقدامات اندوخته است و اينک سعي کرده است که با برگزاري جشنواره فرهنگي و هنري و استفاده از زبان هنر به ويژه تصوير به اشاعه و ترويج آن همت گمارده و کمک بيشتري نمايد و در صدد است که هنر پر ارزش عکاسي را به آيينه اي براي گسترش فرهنگ و جلوه هاي بي بديل آن تبديل کند و از راه عکس و تصوير ابعاد نويني از جلوه هاي ماندگار فرهنگ غني تعاون و ياريگري نشات گرفته از ارزشهاي والاي فرهنگ اسلامي – ايراني را ترسيم نمايد.
نخستين جشنواره ملي عکس تعاون فرصتي مغتنم براي حضور هنرمندان عکاس کشورمان بود که با شور و نشاط و با ارسال آثار هنري خود زيبايي هاي متنوع ياري، همبستگي، همدلي و تعاون مردم کشور پرافتخارمان را در منظر عمومي قراردهند اين رويداد فرهنگي هنري شاهد بيان احساسات پاک بيش از 2600 هنرمند عکاس از سراسر ايران و توصيف هنری حدود 10400 تصوير از وجوه رنگارنگ تعاون مي باشد که ابتدا در عرصه منطقه اي باهم به رقابت پرداخته و سپس در عرصه ملي و در دوبخش حرفه اي و غيرحرفه اي (آماتور) جلوه ديگري به اين رقابت دادند و در پايان شاهد حضور 91 عکس بر روي ديوارهاي نمايشگاه جشنواره نخست بوديم که در يک مجلد در معرض ديد و قضاوت هنر دوستان قرار خواهد گرفت.
در پايان با اغتنام از فرصت پديدآمده و با سپاس از کليه حاميان و دست اندرکاران برگزاري اين رويدادبزرگ فرهنگي و هنري، ارتقاي جشنواره عکس تعاون با دامنه و ابعاد بزرگتر و بين المللي در سالهاي آينده آرزوي ماست.
غلامحسين حسيني نيا
معاون وزير و رييس نخستين جشنواره ملي عکس تعاون

بخش حرفه ای
بخش آماتور
جشنواره محیط زیست مازندران
جشنواره عکس ایران شناسی
مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست