1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. حضور پررنگ عکاسان ایرانی در خارج از کشور

حضور پررنگ عکاسان ایرانی در خارج از کشور

منبع: هنرآنلاین –

این روزها عکاسان ایرانی نقش پررنگی در جشنواره‌های خارجی دارند و موزه‌های بسیاری خواستار برگزاری نمایشگاه و نمایش آثار این هنرمندان هستند.
۱۳۹۴ یکشنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۲:۱۲


به گزارش هنرآنلاین: پریناز آل آقا هنرمند عکاس ایرانی است که در آخرین نمایشگاه گروهی عکس seeme که نوامبر ٢٠١۵ در Scope Art Miami آمریکا (شهر میامی) برگزار می‌شود، حضور دارد.

آخرین نمایشگاه گروهی عکس seeme با مشارکت wix، نوامبر ٢٠١۵ در Scope Art Miami آمریکا (شهر میامی) برگزار می‌شود که در میان هنرمندان عکاس نام پریناز آل آقا عکاسی از ایران به چشم می‌خورد.

پریناز آل آقا کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر است که در طی ۴ سال اخیر فعالیت در زمینه عکاسی را نیز به صورت خودآموخته تجربه کرده است. وی در این نمایشگاه با اثری بنام No War حضور دارد. آل آقا در جولای سال ٢٠١۵ تنها نماینده ایران در نمایشگاه عکس گروهی seeme در موزه لوور فرانسه بود.

وی درباره نحوه حضور اثرش در این رویداد فرهنگی می‌گوید: پس از آشنایی با تیم حرفه‌ای و بین المللی عکاسان seeme و پذیرش و عضویتم، دریچه‌ای جدید از دنیای عکاسی در عرصه بین الملل برایم گشوده شد. با سپری شدن چندین مرحله، از رای گیری عمومی گرفته تا انتخاب نهایی عکس‌ها توسط هیات داوران، سرانجام با عکس “پروانگی” توانستم تنها نماینده کشورم در آن رویداد فرهنگی باشم که عکس من نیز در کنار سایر هنرمندان خارجی در موزه لوور پاریس بهار امسال (جولای ٢٠١۵)به نمایش درآمد.

کارگردان نمایش “درس” گفت: پس از آن با دریافت ایمیلی از سوی seeme و بررسی پروفایلم توسط تیم آنها از من دعوت شد تا در آخرین نمایشگاه گروهی عکس دیجیتال سال ٢٠١۵ که با مشارکت seeme و wix برگزار می‌شود، شرکت کنم. با اعلام آمادگی از سوی من و ارسال عکس برای آنها، برای بار دوم شرکت در نمایشگاه گروهی بین المللی را تجربه کردم.

seeme آخرین نمایشگاه عکس‌های دیجیتال خود را از ١۴نوامبر سال جاری در گالری Scope Art Miami شهر میامی آمریکا برگزار می‌کند.

عکس‌های غرب ایران در نیویورک

از سوی دیگر عکس‌های عباس عزیزی‌پور در موزه مرکز بین‌المللی عکاسی (Bowery) نیویورک به‌نمایش درآمد.

این عکس‌ها در سبک “مستند اجتماعی” هستند و به زندگی آیینی و سنتی مردم غرب ایران می‌پردازند.

عزیزی‌پور که عکاس ایسنا در منطقه‌ ایلام است، درباره برگزاری این نمایشگاه، گفت: مرکز بین‌المللی عکاسی (ICP) عکس‌های من را در ایسنا و دیگر فضاهای مجازی دیده بود. ابتدای تابستان امسال از سوی آن‌ها با من تماس گرفته و گفته شد که در عکس‌هایم چهره‌ زیبایی را از ایران نشان می‌دهم، سپس از من خواستند تا تعدادی از آن‌ها را برایشان ارسال کنم.

وی افزود: آن‌ها پس از مدتی دوباره خواستند که عکس‌هایی با حجم بالاتر را برای چاپ برایشان بفرستم و در نهایت، ابتدای نوامبر امسال (آبان‌ماه) ارائه آثار من در موزه Bowery به‌صورت دائمی شروع شد.

مرکز بین‌المللی عکاسی (ICP) یکی از مراکز معتبر عکاسی در جهان است که پیش از این نیز جوایزی را به عکسان ایرانی اختصاص داده‌ و نمایشگاه‌ها، رویدادها و پروژه‌های تحقیقاتی بسیاری در موزه‌ آن برپا می‌شود که یکی از آن‌ها نمایش آثار و بررسی عکاسی‌ معاصر و تاریخی است.

انتهای پیام/

پیشین
پاویون بلژیک در بینال ونیز / ٨ / گزارش تصویرى
پسین
تور عکاسی از تعاونی‌های برتر برگزار می‌شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست