1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دایره ‌المعارف آثار عکاسان شهید، جانباز و ایثارگر

دایره ‌المعارف آثار عکاسان شهید، جانباز و ایثارگر

با پایان مراحل تدوین، دایره المعارف عکاسان شهید، جانباز و ایثارگر وارد مرحله چاپ شد. دایره‌المعارف عکاسان شهید، جانباز و ایثارگر که دربرگیرنده آثار ۹۵ عکاس(هر عکاس بین یک تا هشت عکس دارد‌) از آثار به‌جا مانده از عکاسان شهید، جانباز و ایثارگری است که به همت معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل انتشارات و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران چاپ می‌شود.
این مجموعه همزمان با نمایشگاه و مسابقه سراسری عکس “خرمشهر، حماسه مقاومت” به علاقه‌مندان ارائه خواهدشد که مخاطبان ضمن آشنایی با زندگینامه و آثار آن عکاسان که عمدتاً با موضوع خرمشهر و دفاع مقدس است نیز آشنایی پیدا می کنند.
۳۶ نفر از این هنرمندان که آثارشان در این دایره‌المعارف به چاپ می‌رسد، عکاسان شهید و تعداد دیگر جانباز هستند.
برخی از عکاسان جانباز که آثارشان در این کتاب ثبت خواهد شد عبارتند از: محمود بدرفر، رضا برجی، احمد بنا کاشانی، احمد ناطقی، کورش سیدابوطالب امام، سعید صادقی، محمود ظهیرالدینی، عزیزالله نعیمی، جاسم غضبان‌پور، کمال‌الدین شاهرخ ، حسین شیرزادی، علی فریدونی ، امیرعلی جوادیان و…
همچنین اسامی برخی از عکاسان شهید نیز بدین‌‌شرح است: امیر حلم‌زاده، محمدحسین قریب، داریوش گودرزی‌کیا، علیرضا برادران، ابوالقاسم بوذری، رسول کاظم‌نژاد، محمد کربلایی احمد و حسین آذرنیا
نمایشگاه و مسابقه سراسری عکس “خرمشهر، حماسه مقاومت” همزمان با ۳ خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در محل مجموعه فرهنگی هنری صبا برگزار می شود.

پیشین
بیست و سومین « تور عکاسی چیلیک » عازم اردکان و یزد شد
پسین
مراسم بزرگداشت بهمن جلالی در Paris Photo

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست