1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. درخواست عضویت انجمن عکاسان مطبوعات در شورای عالی خانه هنرمندان

درخواست عضویت انجمن عکاسان مطبوعات در شورای عالی خانه هنرمندان

ریاست انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران با صدور نامه ای، درخواست عضویت این انجمن را در شورای عالی خانه هنرمندان مطرح کرد.
در این نامه که به امضای ” کاوس صادقلو ” رسیده است موضوع نامه درخواست عضویت این انجمن پس از پانزده سال سابقه حضور در محیط خانه ی هنرمندان ایران از دکتر سرسنگی مطرح شده است.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران، این انجمن برای دومین بار پس از ۱۵ سال حضور در خانه هنرمندان تقاضای عضویت در شورای عالی خانه هنرمندان ایران را به دکتر سرسنگی مدیر خانه تقدیم کرد.
این در خواست در راستای حضور پر رنگ تر عکاسان مطبوعات ایران در عرصه هنر و فرهنگ کشور و کمک به ارتقا سطح همکاری با دیگر هنرهای تجسمی صورت گرفته است. در بخشی از این درخواست آمده است:

همانگونه که استحضار دارید انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران تشکلی فرهنگی، مطبوعات و صنفی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ با هدف شناسایی ومعرفی هویت شغلی عکاسان مطبوعات ایران آغاز کرده است.
پر واضح است در عرصه هنر، عکس به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و ماناترین هنر جایگاه بی نظیری در خانوادۀ آثار مجسم عصر نوین شناخته می شود که حاصل و برآیند ذوق سرشار و زلال صاحبان اثر بوده و هست.
خوشبختانه با تأسیس این انجمن نقش جمع آوری و تمرکز بخشی برای اهالی این قشر ایفا کرده و با شناسایی دغدغه ها و مشکلات آنها موفق به برطرف کردن آن شده است. برپایی نمایشگاه ها، جلسات هم اندیشی، کلاس های علمی – آموزشی، سمینارها، همکاری با دیگر ارگان ها تأثیر فراوانی در رشد و بالندگی این هنر دو وجهی (هنر و رسانه) داشته است بطوری که در شمار یکی از فعال ترین و تاثیر گذارترین انجمن های هنری در سال های اخیر تلقی شده است.

در این میان عکاسان مطبوعات، خانه هنرمندان ایران را (از ابتدای تاسیس آن) به عنوان چتری واحد می دانند که خانوادۀ هنری کشور مشتمل و متشکل از اهالی و صنوف مختلف و شاخه های گوناگون هنر را در زیر سایه خود گرد آورده تا همگان مسائل و موضوعات خود را از یک کانال واحد و متمرکز دنبال کنند.
امیدواریم تا با نگاه مساعد و استقبال آن جمع فرهیخته بتوانیم با افتخار این انجمن را که نخستین انجمن عکاسان کشور است با نام عضوی از اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران بنامیم تا در کنار یکدیگر به افق های بلند دست یابیم.

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تسلیت به « مسعود زنده روح کرمانی »+اعلام مجلس ترحیم
پسین
مهلت شرکت در جشنواره گلستانه تمدید شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست