1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. دغدغه‌های یک هنرمند عکاس؛از ثبت هنرمندانه تا ثبوت بازاری!

دغدغه‌های یک هنرمند عکاس؛از ثبت هنرمندانه تا ثبوت بازاری!

IMAGE634126298725312500.jpg

‌نمایشگاه عکس «به رنگ خدا» مجموعه آثار مذهبی محمد وروانی فراهانی از ۳۱ تیرماه به مدت یک هفته در محل نگارخانه حوزه هنری استان مرکزی به نمایش درآمده است.

این هنرمند عکاس در حاشیه برگزاری نمایشگاه خود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، ضمن تاکید بر علاقه قلبی‌اش به هنر مستند و معماری، اظهار کرد: این مجموعه عکس محصول سه سال عکاسی مذهبی با موضوع مساجد و نماز و نیایش است.

وی زیارت و معماری مساجد را از دیگر موضوعات این نمایشگاه برشمرد و گفت: در این نمایشگاه سعی شده است تا اغلب اماکن قدیمی مذهبی در استان و خارج از استان برای آشنایی و شناساندن معماری و فضای مذهبی به نمایش گذاشته شود.

وروانی فراهانی در خصوص جایگاه عکاسی در استان و جایگاه هنرمندان عکاس در کشور بیان کرد: عکاسان هنرمندی در این استان فعالیت دارند که در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردارند و حضور فعالی در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی دارند و در اکثر این جشنواره‌ها به عنوان نفرات برتر شناخته شده‌اند.

این هنرمند عکاس حضور عکاسان استان در عرصه‌های مختلف را نشانگر توانمندی عکاسان استان در رقابت‌ با دیگر عکاسان داخلی و خارجی دانسته و گفت: متأسفانه و همواره بسیاری از ارگان‌ها شناختی از ابزار تأثیرگذاری به نام عکس نداشته و از چگونگی تأثیرگذاری آن در سطح ملی و بین‌المللی نیز بی‌خبرند. براین اساس حمایت قابل توجهی از این بخش و پتانسیل‌هایی که در این زمینه وجود دارد صورت نمی‌گیرد.

وی عدم حمایت از هنرمندان عکاس را عامل عمده‌ی سوق یافتن عکاسان از ثبت هنری تصاویر به سمت ثبت آثار بازاری دانسته و افزود: با حمایت از هنرمندان و تثبیت جایگاه آنان در تولید آثار هنری شاهد بروز خلاقیت در تولید آثار زیبا و هنرمندانه در عرصه‌های مختلف بویژه، دین و مذهب و تأثیرگذاری هر چه بیشتر این هنر بر مردم خواهیم بود.

وروانی فراهانی ارائه‌ی آثار هنرمندان عکاس در قالب نمایشگاه و حمایت ارگان‌ها با خرید این آثار هنری را از روش‌های حمایتی مثمرثمر در این بخش عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره نیز نوعی دیگر از حمایت از عکاسان و هنرمندان این بخش به حساب می‌آید به شرط اینکه از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

این هنرمند عکاس ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر برخی ارگان‌ها تنها به منظور جمع‌آوری یک مجموعه‌ی عکس، جشنواره‌هایی در سطح بسیار پائین برگزار می‌کنند که نه تنها هیچ کمکی به این بخش نمی‌کند بلکه باعث ضربه زدن به عکاسی استان نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر چه آثار این نمایشگاه به منظور حمایت از کودکان سرطانی به فروش گذاشته شده است اما، تاکنون هیچ ارگانی حاضر نشده حتی با این بهانه نسبت به خرید آثار عرضه شده اقدام کند.

وروانی فراهانی گفت: معمولا بسیاری از هزینه‌هایی که می‌بایست در بخش فرهنگ صرف شود متأسفانه در بخش‌های دیگر هزینه می‌شود و همچنان فرهنگ در انتظار فرهنگ نشسته است.

این هنرمند عکاس افزود: بسیاری از متولیان فرهنگی به وظایف فرهنگی خود عمل نمی‌کنند و تنها ارگانی که از هنرمندان با بودجه کمی که در اختیار دارد حمایت می‌کند حوزه هنری است.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه با حمایت حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی از ۳۱ تیرماه لغایت پنجم مردادماه به مدت یک هفته در محل نگارخانه حوزه هنری استان مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام

پیشین
پیام تشکر خانواده حسین پرتوی
پسین
عکس‌هایی از کشتار پشه‌ها!

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست