1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. دوازدهمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

دوازدهمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

با طرح دوازدهمین پرسش عمومی، نتایج یازدهمین نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک با رای و نظر مخاطبین این رسانه معلوم و نهایی شد .
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، یازدهمین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در رسانه پایگاه عکس چیلیک در قالب دو گروه اثرگذار در رای ها تعیین و نهایی شدند .
یازدهمین پرسش نظرسنجی موضوعی با طرح از سوی مخاطبین رسانه پایگاه عکس چیلیک به این صورت مطرح شده بود که:
آیا به وجود اصطلاحی چون « مافیا » در حوزه برنامه ریزی و اجرایی عکاسی اعتقاد دارید؟
که در پاسخ اکثریتی برابر با ۹۲% از مجموع شرکت کنندگان به شکل مستقل به گزینه « آری» رای داده اند . این نتیجه در حالی به دست آمد که تنها ۸% از رای شرکت کنندگان این نظرسنجی به گزینه «خیر» اختصاص یافته بود.

طرح نظرسنجی ماهانه پایگاه عکس چیلیکالبته که با مروری ساده می توان غلبه ارتباطات را بر نبود ضوابط عملی و اجرایی در بسیاری از جریان های عکاسی در حوزه تولید و برنامه ریزی و سیاست گذاری و اجرای نمایشگاه ها و فراخوان ها و و تشکیلات صنفی و گروهی و … به سادگی رصد کرد.

پرواضح است که تحلیل این نتایج به بحث و بررسی های بسیار دقیقی از منظر کارشناسان و صاحبنظران نیازمند است ولی بی هیچ بحث و نظری به آنچه مخاطبین و مراجعین رای داده اند احترام گذاشته و با توجه به شرایط موجود در جامعه عکاسی و عکاسان کشور تلاش خواهیم کرد که باز هم در راستای دریافت پرسش ها و ارتقای سطح ارایه خدمات پایگاه عکس چیلیک کوشا باشیم .

اگر چه در گام یازدهم این نظرسنجی موضوعی به بررسی « آیا به وجود اصطلاحی چون « مافیا » در حوزه برنامه ریزی و اجرایی عکاسی اعتقاد دارید؟ » در نگاه و منظر مخاطبین و مراجعین به رسانه پایگاه عکس چیلیک پرداختیم، اکنون برآنیم تا در گام دوازدهم به ارزیابی چرایی «عمده دلیل ناکامی انجمن های عکاسی را در چه عاملی می دانید؟» بپردازیم.
منتظر هستیم تا در طی ماههای خرداد و تیر سال ۱۳۹۶ از نگاه مخاطبانی که در گروه های مختلف شغل و حرفه، جنسیت، سن، تجربه، دانش، اعتقاد و … قرار دارند و هر یک به قدر یک رای و یک نظر، در نظرسنجی ها تعیین کننده و صاحب تاثیراند، نتیجه را دریافت و اطلاع رسانی کنیم.
ضمن سپاس از همکاری یکی از اعضای هیات مدیره انجمن های عکاسی که در طراحی پرسش خرداد و تیرماه ۱۳۹۶ ، به طرح آن می پردازیم که «عمده دلیل ناکامی انجمن های عکاسی را در چه عاملی می دانید؟» که گزینه های: «عدم برخورداری از روحیه کار جمعی»، «ترجیح تامین منافع فردی بر جمعی»، «حضور چهره های ناکارآمد عکاسی در رئوس کار»، «ضعف نظارت و نقش تشریفاتی بازرس» و «ضعف در تدوین اساسنامه و بی اطلاعی اعضا» برای درج پاسخ لحاظ شده است.
در صورتیکه هر یک از گزینه های طرح شده را از پاسخ ذهنی تان بعید تشخیص دادید ، نظرتان را در بخش دیدگاه در ذیل صفحه ارسال بفرمایید.
*شما نیز پرسش های خود را در سایر مضامین: نظری، آموزشی، اخلاقی، تشکیلاتی و … در حوزه عکس و عکاسی و عکاسان از طریق پل ارتباطی و گزینه « ارتباط با ما » جهت درج و دریافت آمار ، با همکاران این رسانه در میان بگذارید.
*برای مراجعه به لینک نظردهی و ارسال گزینه مورد نظرتان، به صفحه اصلی سایت و بخش نظرسنجی مراجعه نمایید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایش عکس‌های تاریخی اماکن مذهبی در موزه عکسخانه شهر
پسین
«علی رضا سلطانی شاد» عکاس پیشکسوت درگذشت

به تازگي منتشر شده

۵ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام ، در رابطه با دلیل ناکامی انجمن های عکاسی، بنده با توجه به تجربه انجمن عکاسان شهر خودمان که خودم هم برای دوره کوتاهی حدود یک سال نایب رئیس انجمن بودم میتوانم نظر خودم را به عرض برسانم.
    شاید انجمن های دیگر مناطق موفق باشند و شاید هم نباشند.
    اساسا انجمن ها در صورتی قدرت خواهند یافت که عمده افراد تشکیل دهنده آنها عکاسان حرفه ای باشند. عکاسان آماتور برای نتیجه عکاسی شان خیلی نگران نیستند ، درآمدشان ربط زیادی به عکاسی ندارد و ممکن است صرفا برای سرگرمی وارد زمینه عکاسی شده باشند. بنابراین اگر انجمن به نتیجه ای منجر نشد هم نگرانی نخواهند داشت.
    همچنین سطح تحصیلات و تجربه اجرایی اداری اعضای انجمن ها می تواند بر توان مدیریتی و برنامه ریزی و قدرت چانه زنی آنها اثرگذار باشد.
    برای مثال یک عکاس که از تحصیلات بالایی برخوردار باشد راحت تر مورد قبول مدیران و مسئولین قرار خواهد گرفت تا یک رئیس انجمنی که قادر به تنظیم یک نامه ساده نباشد و یا اصولا کار اجرایی نکرده باشد.
    البته اگر قرار باشد به صورت کلی تر به این مسئله بپردازیم لازم است که از عملکرد انجمن های عکاسی کشور و برنامه ها و دستاوردهای آنان مطلع باشیم و شرایط اعضای هیات مرکزی انجمن ها را با هم مقایسه نماییم.

    پاسخ
  • انجمن های عکاسی ما در جای جای کشور سعی چشمگیر و موفقی برای توده عکاسان ندارند و با صورت سوال و ناکامی شان موافقم ولی دلایل ناکامی شان بیشتر از مواردی که گذاشتید به نکات دیگری ارتباط دارد.
    با علاقه آمدم که در این نظرسنجی شرکت کنم ولی دیدم گزینه مدنظرم وجود ندارد.
    ای کاش به عبارت روابط ناسالم اداری و دغدغه نان و مقام هم اشاره ای می کردید.

    پاسخ
  • با نظر آقای ملک زاده تا حد زیادی موافق هستم ولی ای کاش می گفتند و می دانستیم اهل کدام شهرند و از کدام انجمن صحبت می کنند؟
    انجمن های عکاسی ما در بسیاری از استان های کشور حتی با اعضای خودشان گردهمایی دوره ای کامل ندارند.
    در پاره ای از موارد حتی دیده شده که درصد غالب جمعیت عکاس یک استان عضو یک انجمن استان نیستند و با این حال وجود روابط مدیران دولتی با رئیس انجمن باعث شده که همه امکانات و خدمات در اختیار عده ای خاص باشد.
    البته برخلاف رای و دیدگاه آقای ملک زاده به نظر بنده سطح تحصیلات و ارتباط رشته تحصیلی اعضای هیات مدیره با رشته عکاسی ارتباطی به کیفیت عملکردشان ندارد. کارگردان یک انجمن بایستی مشی حرکت صحیح گروهی را بلد باشد و بشناسد و خود را خادم اعضا بداند نه اینکه بعد از انتخاب، مغرورانه پاسخگوی نیاز و پرسش عکاسان باشد.

    پاسخ
  • بعد چهار سال که عضو انجمن عکاسی شهرم هستم و حق عضویت ۶۵هزار تومانی پرداخت می کنم هنوز حق نداریم درخواست کارت عضویت کنیم چون با ترشرویی جواب می دهند.
    انجمن عکاسان شهر ما تنها یک تابلوی فعال سازی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ما ست و خدماتی برای عکاسان حتی به قدر یک برگ معرفینامه و مجوز عکاسی هم نمی دهد.
    ولی اداره اماکن برای صدور و تمدید مجوز عکاسی آتلیه مان اسم ما را در فهرست اداره ارشاد می بیند و تاثیرگذار است.

    پاسخ
  • با سلام و آرزوی قبولی طاعات شما و همکاران در این ماه مبارک
    باید عرض کنم دلایل عدم موفقیت انجمن های عکاسی تنها به این نکات خلاصه نمی شوند.
    بهتر بود با وجود کانال تلگرامی اخبار سایت چیلیک این نظرسنجی در شبکه اجتماعی انجام می شد تا هر کسی بتواند با پین گذاری و ایجاد یک دلیل از نظرخود بتواند در این نظرسنجی شرکت کند.
    در حال حاضر مخاطب تنها باید از بین همین گزینه ها دست به انتخاب بزند و این نتیجه در نهایت نمی تواند مورد استناد و آسیب شناسی قرار گیرد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست