1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی داوری شد

دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی داوری شد

بزرگ ترین رویداد سرمایه اجتماعی کشور؛ دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی داوری شد

سرمایه اجتماعی به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، آثار رسیده به دبیرخانه دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی روز گذشته – جمعه ۱۳ آذرماه جاری – با حضور اعضای هیات داوران و گروه اجرایی جشنواره در دفتر موسسه سبزکاران ، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت .

دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی که به همت موسسه سبزکاران مراحل اجرایی خود را سپری می کند، پس از پایان مهلت ارسال آثار با دریافت ۱۶۶۰ قطعه فایل عکس داوری شد.

دبیر دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی ، تعداد فایل عکس های رسیده به جشنواره در بخش اصلی را ۱۲۸۲ قطعه و در بخش ویژه (که اختصاص به موضوع آب و سرمایه اجتماعی داشت) ۷۸ مجموعه عکس که ۳۷۸ قطعه ، اعلام کرد.

افشین میرزایی با اعلام این آمار اظهار داشت : شرکت کنندگان در این جشنواره از ۲۲ استان کشور بودند که استان گیلان با ۴۶ شرکت کننده و خراسان رضوی و فارس با ۲۱ و ۱۵ شرکت کننده استان های بعدی از نظر آمار و تعداد شرکت کنندگان را تشکیل داده بودند .

سرمایه اجتماعیدر ابتدای این جلسه ، مدیرعامل موسسه سبزکاران ، توضیحاتی را در خصوص عنوان و مفاهیم منظور نظر برگزارکننده پیرامون « سرمایه اجتماعی » ارایه داد.

وی اعلام کرد در تعریف کلی سرمایه اجتماعی می توان از واژه هایی مانند اعتماد، امانتداری، نیکوکاری ، خیّر بودن، صداقت، مشارکت استفاده نمود که می تواند سبب تعدیل روابط، انسجام و همبستگی و حس اطمینان شود.

سرمایه اجتماعی با استفاده از همانندی ها و همسانی های افراد جامعه از جهات گوناگون، باعث ایجاد روحیه اعتماد متقابل می شود و در خدمت منافع اقتصادی قرار می گیرد و بستر و فضایی ایجاد می کند که ضمن کاهش هزینه های، تعامل بین آن ها نیز افزایش یابد.

مشارکت بعنوان نیاز بشر و راهکار اصلی توسعه است زیرا که توسعه ایجاد تغییرات اساسی در ساختار اجتماعی، گرایش ها و نهادها برای تحقق کامل هدف های جامعه است و تا همه مردم با آگاهی همگانی از تغییرات و نیاز مطابقت با آن، در فرآیند توسعه مشارکت اصیل نداشته باشند، ادامه توسعه و نیل به پایداری ممکن نخواهد بود. از این رو موسسه سبزکاران برای دستیبابی به پایداری توسعه، سرمایه اجتماعی را ضروری و لازم می داند.

سرمایه اجتماعینسیم طواف زاده در انتهای صحبت خود با داوران جشنواره به این نکته اشاره کرد شاید فقدان مساله سرمایه اجتماعی نمود بیشتری داشته و راحت تر مشاهده می شود اما ما در موسسه سبزکاران استراتژی خود را بر محور پیدا کردن نکات مثبت متمرکز کرده و سعی می کنیم که در گسترش آن بکوشیم.

دبیرخانه دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی ضمن تشکر از تمامی عکاسان شرکت کننده در این جشنواره اعلام می نماید:

داوران این جشنواره : کریم ملک مدنی، داوود عامری و شباب گلچین پس از بررسی و داوری ، در نهایت ۴۲ قطعه فایل عکس را در بخش اصلی شایسته و در بخش ویژه جشنواره که بواسطه بحران آب در کشور با موضوع سرمایه اجتماعی و آب در فراخوان گنجانده شده بود به مرحله نمایشگاه پذیرفتند . هیات داوران از ۷۸ مجموعه رسیده به دبیرخانه ۲ مجموعه را دارای ارزش های عکاسی و مفهمومی آب و سرمایه اجتماعی دانسته حضور در نمایشگاه جشنواره دانستند.

خاطر نشان می سازد اختتامیه جشنواره ۱ دی ماه در تالار شهید رحمدل مجتمع خاتم الانبیای شهر رشت و آغاز به کار نمایشگاه عکس های راه یافته به جشنواره از تاریخ ۲۸ آذرماه جاری در نگارخانه مارلیک خواهد بود.
در انتهای خبر ارسالی تاکید شده است که اسامی راه یافتگان به نمایشگاه در خبرهای بعدی دبیرخانه ارسال و معرفی خواهد شد .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکاسان تعاون عازم شرکت تعاونی ماهیگیران می شوند
پسین
عکاسان منتخب سوگواره عکس عاشورایی خط سوم معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست