عنوان نمایشگاه:

دومین مسابقه ملی نگاه سرخ

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 72
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید

دومین مسابقه ملی نگاه سرخ

قاب نخست :

هوالمصور

هنرمند با همان روح هنری و با آن چراغ هنر که در درون او بر افروخته شده است، ظرافت و دقایق و حقایق را ابراز می کند، این می شود هنر واقعی و حقیقی، که ناشی از یک ادراک و یک بازتاب و یک تبیین است.
مقام معظم رهبری

نگین سرخ عاشورا، در پیکره تاریخ انسان، نقشی جاودانه از خود بجای نهاده است که انسان را برانگیزاند و خروش و شوری ماندگار در حماسه ای بر خاسته از قیام سبز علوی و سرخ حسینی بر جای نهد. و انسان، آفریده ی آفرینشگر بی همتا، زندگی خویش را به این نگین می آراید تا جوهری ناب و بی همتا در رگ و پی زندگانیش جاری و روان باشد.
سرخ نگاری واقعه ی حسینی، در آسمان اخلاق، فرهنگ، هنر، ارزش،دین و عکاسی، دست به دست هم داده اند تا دومین مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ در قاب تصویر نشسته و آثار رسیده به دبیرخانه در معرض دید داوران قرار گیرد.
بررسی آثار رسیده به بخش اصلی( عکس عاشورایی) و بخش جنبی( عکس مسجد با نگاه آزاد) دو دستاورد را پیش رو نهاده است:

نخست: توجه کلیه عکاسان و همچنین شرکت کنندگان در مراسم شور حسینی و رابطه قلبی آنان با مفاهیم معنوی و ارتباط با ثبت تصویر حماسه بزرگ عاشورایی.
دوم: سعی در ثبت تصاویر معنایی و مفهومی و خروج از قوم گرایی و ثبت تصاویر کلیشه ای و رایج، هیات داوران دومین مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ امید دارد تجربه متعالی هنرمندان بیش از پیش بتواند تصاویر را پیشکش کند.
نتایج داوری پس از بررسی ۵۰۸۲ اثر رسیده از ۷۶۰ عکاس به دبیرخانه مسابقه به شرحی می باشد که در بخش های بعدی برنامه اعلام خواهد شد.

داوران :

امیر علی جوادیان ، محمد رضا چایفروش، احمد خطیری، محمدحسین مصدق، ابوالقاسم قاسمی

بخش اصلی: عکس عاشورایی
بخش جنبی: عکس مسجد با نگاه آزاد
مسابقه عکس شرکت گلستان
ایران زیبای من
مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست