1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. سفر عکاسان طبیعت دوست در ارتفاعات سوباتان برگزار شد

سفر عکاسان طبیعت دوست در ارتفاعات سوباتان برگزار شد

سفر عکاسان طبیعت دوست در قالب ۸۷ ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در ارتفاعات ییلاقی منطقه سوباتان تالش برگزار شد.
عکاسان علاقه مند به موضوع های زیست محیطی و عکاسی طبیعت با حضور در ۸۷ومین تور عکاسی چیلیک در سفری شبانه عازم شهرستان تالش و ارتفاعات سوباتان شدند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) در این سفر متقاضیان به حضور، پس از حرکت شبانه از تهران و حضور صبحگاهی در شهرستان تالش، با تغییر وسیله نقلیه جهت عزیمت به مناطق مرتفع روستایی و ییلاقی، در میانه راه از مناطق اصیل و معماری های خشتی و پوشش های سنتی اهالی و سکنه مناطق راه عکاسی کرده و در نهایت ، عازم ارتفاعات ییلاقی سوباتان شدند. این در حالی بود که با وجود وزش بادهای بهاری و مه شدید و تابش رنگین کمان بر سطح منطقه ، جلوه هایی خاص از عکاسی سورئال هم برای عکاسان همسفر مهیا شد.

87ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در سوباتان
عکاسان همسفر در این تور عکاسی و علاقه مند به موضوع های مستند نیز در ادامه به آبشار ورزان ، چادرهای عشایر، چوپان های محلی ، بازار سنتی و قبرستان کهنه این منطقه هم سری زدند و مطابق با نگاه های مستقل خود از مضامین طبیعی و مستند به عکاسی پرداختند.
پایگاه عکس چیلیک پس از گذر از نخستین جشنواره تورهای عکاسی چیلیک، به منظور دستیابی به بخش تکمیلی اهداف با دومین دور برگزاری این تورها، برنامه ریزی این تور را به شیوه ای قرار داد که همسفران شامگاه چهارشنبه ۲۸ اردی بهشت ماه از تهران عازم شده و شامگاه یکشنبه ۲ خرداد ماه به محل آغاز حرکت در مقابل دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در تهران بازگشتند.
این در حالی بود که تمدید مهلت ۲۴ ساعته در زمان برگشت از تور عکاسی با رضایت کامل عکاسان همسفر همراه شد که موقعیت های مناسب برای عکاسی را قوت بخشید.

87ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در سوباتان
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

اسامی عکاسان همسفر در ۸۷ومین تور عکاسی چیلیک به مقصد طبیعت ارتفاعات سوباتان تالش به این شرح معرفی می شود: محمدعلی صباغ برادران ، مهری راست قدم، داود کهن ترابی ، آزاده گلابگیران ، معصومه حضرتی ، محمدرضا زارع ، گل گونه نجفی، مریم خداوردی، سبحان سروری ، طیبه خداوردی ، اعظم حشمتی، جواد میرزاپور کلیبر و مهدی سروری .
87ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در سوباتان
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ”
با هدف عکاسی از: روستاهای اصیل کردستان ، برداشت برنج ، روستاهای اصیل اردبیل ، کویر مرنجاب ، پاییز جنگل های گلستان ، روستاهای کرمانشاه ، عشایر شاهسون اردبیل، کارگاه های خشت زنی تاکستان، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، بوشهر ، بلوچستان ، کویر شهداد، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، تالاب انزلی ، غار کتله خور ، جزیره قشم ، نهارخوران گرگان ، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی به مقصد طبیعت ناب و ارتفاعات ییلاقی منطقه سوباتان تالش « اینــجــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
یک روز عکاسانه با حضور عباس عربزاده برگزار شد
پسین
رومین محتشم و نمایشگاه عکس « واقعیت تو تمام است »

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • جواد میرزاپور
    ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۰۷

    سفر بسیار خوبی بود با همسفرانی خوب تر.
    طبیعت بکر و زیبا با موضوعات ناب عکاسی و تجربیات گوناگون، که به تک تک افراد این مهم را یادآوری می کرد که برای رقم خوردن اتفاقات خوب، باید باهم بودن را تمرین کرد و آموخت.
    امیدوارم این اصل از این جمع کوچک و صمیمی به همه ی جمع های دیگر تعمیم یابد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست