1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. سفر عکاسان پایگاه عکس چیلیک به شیراز برگزار شد

سفر عکاسان پایگاه عکس چیلیک به شیراز برگزار شد

شصت ونهمین کارگاه آموزشی و تور عکاسی “پایگاه عکس چیلیک ” با حضور علاقه مندان به ثبت موقعیت های فرهنگی و معماری تاریخی اماکن، نیمه بهمن ماه جاری در استان فارس برگزار شد.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” به نقل از ستاد اطلاع رسانی تورهای عکاسی این رسانه، ۶۹ومین تور تخصصی عکاسی پایگاه عکس چیلیک با برنامه ای متراکم در مدت زمانی محدود و نگاهی متمرکز به موضوع معماری اماکن مذهبی، فرهنگی و تاریخی و همچنین طبیعت، در مناطق هدف گذاری شده استان فارس برگزار شد.

در این تور که با همراهی ۱۸ نفر از عکاسان جوان و علاقه مند به شرکت در تورهای عکاسی چیلیک برگزار شد، همسفران با حرکت عصر گاهی از مقابل دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در تهران به مقصد استان فارس، در نخستین زمان طلوع آفتاب به شهر شیراز رسیدند و همزمان با بلوغ نور صبحگاهی خورشید در مسجدنصیرالملک حاضر شدند و پس از آن با هماهنگی های انجام گرفته، به آستان و رواق سومین حرم اهل بیت و آستان مقدس احمدابن موسی الکاظم(ع) وسیدمیرمحمد(ع) وارد شده و در ضمن زیارت، به عکاسی پرداختند.

مسیر بازار و سرای مشیر و مسجد و بازار وکیل و ارگ تاریخی کریمخان از دیگر مقاصد عکاسی بود که عکاسان در برنامه روز نخست خود داشتند.
پایان بخش برنامه های این روز شرکت در نشست عکاسی بود که با دعوت خانه عکس جاودان و دفتر توسعه عکاسی در ایران انجام گرفت(+).

حرکت سحرگاهی همسفران در دومین روز حضور در استان نور مناسب صبحگاهی را برای عکاسی از نرگس زار فراهم آورد که در حوزه شهرستان کازرون انجام شد و عکاسان پس از بازگشت به شیراز، از موقعیت هایی چون: نارنجستان قوام و آرامگاه سعدیه به عکاسی مشغول شدند و آخرین موقعیت حضور گروه از آنِ گلزار شهیدان شهر شیراز بود که عکاسان ضمن زیارت، به عکاسی پرداختند.

عمارت حافظیه نیز نیمه شب آخرین بامداد حضور گروه در شهر شیراز پذیرای عکاسان بود تا در محیطی دنج و دلنشین، موقعیت های نوری گوناگون شبانگاهی تا طلیعه صبح و طلوع خورشید، دوربین عکاسان ثبت هایی ویژه و موفق را رقم بزنند. آخرین موضوع های منظور شده در این سفر عکاسی، حضور در مجموعه تاریخی تخت جمشید و سپس مقبره کوروش در منطقه پاسارگاد بود که در مسیر بازگشت قرار داشت.

سفر عکاسان پایگاه عکس چیلیک به شیراز برگزار شد

پایان بخش برنامه ۶۹ومین تور عکاسی چیلیک پس از مشارکت در انعکاس گزارش تصویری تور، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی عکس های این سفر می باشد که با حضور همسفران فعال و مجاز به حضور، در سالن آموزش دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” برگزار خواهد شد.

اسامی همسفران تور تخصصی ” سفر به شیرازِ و عکاسی از نرگس زار ” به این ترتیب است: محمدرضا(امید) آقایی، ابراهیم باقرلو، فاطمه سادات حجازی، معصومه حضرتی، محمدرضا خرازی، محمدرضا رحیمی، مهدیه زینی اسکویی، سبحان سروری، مهدی سروری، سارا فیروزی، محمد کیانی، آزاده گلابگیران، مجتبی محسنی، میترا محمدی، سیدصادق موسوی، جواد میرزاپورکلیبر، فاطمه ندیمی، مجید وفایی.

مدیریت پایگاه عکس چیلیک خود را متعهد می داند به واسطه تمامی هماهنگی ها و پشتیبانی ها ضمن تقدیر ازهمکاری ریاست آستان شاهچراغ و همکاران روابط عمومی، هیات امنای مسجدنصیرالملک، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و استان فارس، سازمان اوقاف، امور خیریه و اماکن متبرکه، مدیریت مجموعه حافظیه، از: حسین مذنب، عقیل گودرزی، امین تجلی، امین فائضی و سیدجواد حنیفی به ویژه ” محمدرضا(امید) آقایی” از عکاسان منطقه که در برنامه ریزی و هدایت تور نقشی بسزا داشتند، تقدیر و تشکر نماید.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک “ پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور در تاریخ پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه جاری در سالن آموزش دفتر پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.

تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ با هدف عکاسی از: طلوع در کویر، طبیعت و حیات وحش میانکاله، الندان، ارومیه، شهرکرد(بازفت)، غار کتله خور زنجان، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، کلیبر، کردستان، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، ترکمن صحرا، شیراز و تخت جمشید، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، ارتفاعات ییلاقی و روستایی شهرستان ماسال، تاسوعا و عاشورای حسینی، پاییز منطقه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) به قصد ” اماکن فرهنگی، تاریخی شیراز و عکاسی از نرگس زار ” ایـنـجــا “(درحین بارگذاری) کلیک کنید.
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره اصلی دفتر این رسانه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و یا مسئول تورهای عکاسی این پایگاه ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ تماس حاصل نمایند.

پیشین
نمایشگاه « دیگر سو » در نگارخانۀ کوثر اصفهان‎
پسین
عکاسان مطبوعات میزبان چهارمین روز « ده روز با عکاسان »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست