1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. شاه‌آبادی در بازدید از نمایشگاه سبز سرخ : عکاس حس معنوی مردم نسبت به عاشورا را در تاریخ ثبت می‌کند

شاه‌آبادی در بازدید از نمایشگاه سبز سرخ : عکاس حس معنوی مردم نسبت به عاشورا را در تاریخ ثبت می‌کند

منبع: خبرگزاری مهر –
عکاس حس معنوی مردم نسبت به عاشورا را در تاریخ ثبت می‌کند
مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نمایشگاه عکس سبز سرخ از آثار این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید شاه‌آبادی بعد از بازدید از نمایشگاه در سخنان کوتاهی در جمع هنرمندان عکاس حاضر در نمایشگاه گفت: صحنه عاشورا آنقدر زیبایی و عظمت دارد که هرکس که در مسیر عاشورا قدم بردارد نام خود را در تاریخ ثبت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عکاسان این نمایشگاه از قاب دوربین به زیبایی‌های عاشورا نگاه کرده‌اند، گفت: زاویه نگاه عکاسان این نمایشگاه آنقدر زیباست که نگاه هر اهل هنر که هیچ حتی بی‌هنرها را هم جلب می‌کند.

شاه‌آبادی افزود: عکاسانی که با موضوع عاشورا عکس می‌گیرند در واقع حس عظیم معنوی مردم نسبت به واقعه عاشورا را در تاریخ ثبت می‌کنند.

وی به تفاوت نتیجه جستجوی کلمه عاشورا به زبان فارسی با نتیجه جستجوی آن به زبان انگلیسی در موتورهای جستجوگر اشاره کرد و گفت: دنیا امروز دنبال این است که از عاشورای ما تصاویر خشن همچون قمه‌زنی را منعکس کند، اگر تصویر عاشورا را به انگلیسی جستجو کنید جز تصویر قمه زنی چیزی یافت نمی‌شود و اگر به فارسی جستجو کنید تصاویری از جنس همین تصاویر معنوی که شما ثبت کرده‌اید به دست خواهد آمد.

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وظیفه داریم به عنوان پیروان پیامبری که رحمت للعالمین است تصاویری که از عاشورا ارائه می‌کنیم همراه با واقعیت و سرشار از معنویت و بیان مظلومیت شیعه در تاریخ باشد نه بیان برخی کج‌فهمی‌ها و بیان نوعی نگاه و تصویری که دشمن می‌خواهد از ما ارائه کند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه هر حرکتی که از دل پاک هنرمندان بلند شود موثر واقع می‌شود به تاثیرگذاری عکس اشاره کرد و گفت: به طور حتم زبان عکس از بسیاری از حرکت‌های دینی و علمی و آکادمیک در جامعه موثرتر است.

وی افزود: اگر زاویه دید هنرمند را در بستر فهم صحیح مبانی دینی قرار بدهیم مطمئناٌ به نتیجه خواهیم رسید و فهم صحیح هم مستلزم شناخت صحیح از رخدادهای جامعه است. برای عکاس صرف داشتن توانایی‌های هنری و تکنیکی کفایت نمی‌کند بلکه باید نسبت به وقایع جامعه خود دانش و پختگی داشته باشد.

معاون سابق امور هنری ارشاد گفت: عکس‌های ارائه شده در این نمایشگاه در کنار توانایی هنرمندان عکاس، برگرفته از نگاه و دانش و شناختی است که از واقعه عاشورا دارند، به همین دلیل است که شما در این نمایشگاه تصویری از اتفاقاتی که موجب وهن اسلام است نمی‌بینید.

نمایشگاه عکس سبز سرخ با ۷۲ قطعه با نگاهی به ابعاد عرفانی و حماسی سوگواری در ماه محرم در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شده است. این نمایشگاه روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه گشایش یافت و تا یکم دیماه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ پذیرای دیدار عکاسان و علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین در تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر میزبان این نمایشگاه است.

پیشین
برپایی نمایشگاه عکس «سبز سرخ» در موزه هنرهای معاصر فلسطین
پسین
گزارش «قانون» از نمایشگاه عکس « سبز سرخ »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست