1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. شغل‌های فراموش‌شده؛ از روزنامه‌خوان و شیر فروش تا موش‌گیر و سنگ‌پران

شغل‌های فراموش‌شده؛ از روزنامه‌خوان و شیر فروش تا موش‌گیر و سنگ‌پران

شغل‌های فراموش‌شده؛ از روزنامه‌خوان و شیر فروش تا موش‌گیر و سنگ‌پران

با گذشت زمان و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و برطرف شدن برخی نیازها بسیاری از مشاغل رفته رفته به دست فراموشی سپرده می‌شوند.

خبرگزاری فارس: شغل‌های فراموش‌شده؛ از روزنامه‌خوان و شیر فروش تا موش‌گیر و سنگ‌پران

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس،‌سایت بازار خبر نوشت: در سال های جدید اقتصاددانان چنین پیش بینی کرده اند که در آینده ای نه چندان دور روبات ها جای شغل هایی مانند بازاریابی از راه دور ، حسابداری و مسئولین فروش را خواهند گرفت.

بیل گیتس نیز در جدیدترین صحبت های خود به این موضوع اشاره کرده است که ربات های نرم افزاری رفته رفته شغل های بیشتری را در دست خواهند گرفت.

این اولین باری نیست که تغییرات بزرگ باعث از بین رفتن بسیاری از شغل ها می شود. در سال های گذشته نیز با به وجود آمدن انقلاب صنعتی بسیاری از شغل ها و کسب و کارهایی که در آن سالها وجود داشتند نیز به ورطه فراموشی سپرده شدند.

در ادامه با نگاهی به آمار سازمان کار به شغل هایی که در سال های گذشته در گوشه و کنار دنیا وجود داشتند و امروزه دیگر وجود ندارند اشاره خواهیم کرد.

* کامپیوتر

شاید جالب باشد بدانید که کامپیوتر در گذشته یک عنوان شغلی بوده که معمولا زنان در آن فعالیت داشته اند و وظیفه آنها محاسبات آماری و تهیه و تنظیم ارقام و اطلاعات بوده است.

 

 

* روزنامه خوان

برای سرگرم کردن و مناسب تر کردن محیط کار برای کارگران کارخانه ها شخصی به عنوان روزنامه خوان مسئول خواندن بلند اخبار روزنامه ها برای کارگران بوده است.

 

 

* شیرفروش

در گذشته که یخچال های خانگی وجود نداشت افرادی مسئول رساندن شیر تازه به صورت روزانه به درب منازل بودند. با پیدایش یخچال های خانگی این شغل نیز از بین رفت.

 

 

* پاک‌کننده‌های دودکش

در گذشته افرادی مسئول تمیز کردن دودکش خانه ها پس از فصل سرما به دلیل دوده انباشته شده به علت سوختن ذغال سنگ.

 

 

* داگرئو تایپرها

سال ها قبل از اختراع سیستم های نوین عکاسی و ظهور عکس افرادی بودند که با دادن نجار یُد به صفحات نقره ای قرار دادن آنها درون دوربین عکاسی تصاویری با ماندگاری طولانی ایجاد می کردند. به این افراد داگرئوتایپر می گفتند.

 

 

* موش گیرها

وظیفه این افراد به دام انداختن و از بین بردن موش های ناقل بیماری بود که زمانی به تعداد زیاد در شبکه های فاضلاب شهری زندگی می کردند.

 

 

* سنگ پران

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که قبل از به وجود آمدن ساعت هایی که زنگ هشدار داشتند مردم چگونه صبح در ساعت معینی از خواب بیدار می شدند؟ مردم شخصی را به عنوان سنگ پران استخدام می کردند تا در یک ساعت مشخص سنگی ریز را به وسیله لوله های نازک به شیشه پنجره آنها پرتاب کند تا بیدار شوند.

 

 

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930107000213#sthash.aML3aqUN.dpuf

پیشین
عکس/ تصادف وحشتناک یک فوتبالیست
پسین
اوباما برای اولین بار با پاپ دیدار کرد/عکس

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست