1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان به دیدار و عیادت از جانبازان جنگ رفتند

عکاسان به دیدار و عیادت از جانبازان جنگ رفتند

همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و گرامی داشت یاد و نام جایگاه جانباز، عکاسان کشور دوشادوش مدیرعامل انجمن سینمای جوان " حبیب ایل بیگی " از جانبازان هشت سال جنگ دیدار کردند.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ایل بیگی در این دیدار در جمع هنرمندان و اهالی رسانه ضمن قدردانی از ایثارگری های جانبازان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: جانبازان وایثارگران بخشی از هویت انقلاب اسلامی هستند، قهرمانان ارزشمندی که وجود خود را در راه این مملکت فدا کرده اند. سینما وظیفه دارد که در قبال این قهرمانان سکوت نکرده و این الگوهای راستین انسانیت را به نسل های دیگر معرفی کند.
در این دیدار و عیادت، عکاسان ضمن دلجویی و گفت وگو با جانبازان آسایشگاه ثارالله، در جریان برخی توضیحات و مستندات توسط مسئولین قرار گرفتند و ساعاتی را با این جانبازان در محل درمان ونگهداری سپری کردند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان سینمایی کشور این آمادگی را دارد که در صورت برخورداری آسایشگاه از سالن نمایش فیلم، آثار موجود سینمایی و کوتاه را در اختیار این عزیزان قرار دهد. ارتباط سینما با حماسه سازان تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و بهره گیری از نظرات آن ها و به کارگیری این نظرات، به رشد و تعالی جنبه های ارزشی سینما کمک خواهد کرد.
در این دیدار و عیادت، عکاسان ضمن دلجویی و گفت وگو با جانبازان آسایشگاه ثارالله، در جریان برخی توضیحات و مستندات توسط مسئولین قرار گرفتند و ساعاتی را با این جانبازان در محل نگهداری به صحبت درباره فرهنگ و هنر و عکاسی و سینمای کشور پرداختند.

لزوم توجه به قهرمان پروری بر اساس واقعیت های موجود، سرمایه گذاری برای رشد سینمای دفاع مقدس، پرهیز از نگاه کلیشه ای به شخصیت های درگیر در اتفاقات دوران دفاع مقدس، لزوم بهره گیری بیشتر از نیروهای جوان در سینما و توجه ویژه به سینما به عنوان خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی از جمله محورهایی بود که در این دیدار جانبازان به آن تاکید داشتند.

در این دیدار عکاسانی چون: مسعود زنده روح کرمانی، افشین شاهرودی، سید عباس میرهاشمی، سعید محمودی ازناوه، یدالله عبدی، مجید ناگهی، فرهاد سلیمانی، حسین بهرامی، محمود بدرفر، یوسف گرامی، سعید صادقی، جاسم غضبان پور، محمود عبدالحسینی و … حضور داشتند.
آسایشگاه ثارالله در منطقه ولنجک و شمال تهران قرار دارد و حدود سی و دو نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس در این آسایشگاه تحت درمان هستند.

پیشین
نشست انجمن عکاسان ایران با پایگاه های عکاسی کشور
پسین
گردهمایی سالانه عکاسان تنگستان به پایان رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست