1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. عکس‌هایی به یاد یک مادربزرگ

عکس‌هایی به یاد یک مادربزرگ

منبع: ایسنا –
یک عکاس که پس از مرگ مادربزرگش، از گلدان‌های او عکاسی و حاصل کارش را در یک نمایشگاه انفرادی ارائه کرده است.
1452345949818_286x400x941017-1,5B2c3691c8ef638ace5be9febe3506048f,5D.gif.pagespeed.ic.I_HW1Q7jny.png

مهرداد افسری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی برپایی تازه‌ترین نمایشگاه عکس‌هایش، اظهار کرد: در چهاردهمین نمایشگاه من که با عنوان «بعد از مادربزرگ» برپا شده، ۹ عکس در ابعاد ۱۰۰×۱۰۰ سانتی‌متر و ۱۵۰×۱۵۰ سانتی‌متر به‌نمایش گذاشته شده است. این عکس‌ها را سال ۱۳۸۶ و پس از مرگ مادربزرگم از گل‌های خانه او گرفتم.

او افزود: این نمایشگاه پیش از ایران در فرانسه و آمریکا برپا شده بود. عکس‌های نمایشگاه با چاپ دیازک کار شده‌اند؛ تکنیک خاصی که ماندگاری عکس‌ها را بیشتر می‌کند.

این عکاس در متن معرفی نمایشگاهش نوشته است: «‎مادربزرگم که از دنیا رفت، من در جایی بسیار دور از او بودم. مادربزرگم زلالی و پاکی این جهان بود و خانه‌اش یادآور تابستان‌های کودکی‌ام در خوی. وقتی رسیدم، او را به خاک سپرده بودند؛ هیچ‌گاه تصویر مرگ را بر چهره‌اش ندیدم. ‎شب را آنجا گذراندم و برای نخستین‌بار، بی او. پنجره‌های خانه‌اش بزرگ بود و پر از گلدان‌هایی که زمستان‌ها به داخل می‌آورد.

عکس گرفتم؛ پیاپی و بی هیچ درنگ عکاسانه‌ای؛ انگار می‌خواستم حرکت انگشتانش را هنگام بستن نخ‌های رو گلدان‌ها تا ابد تجسم کنم و برای همیشه مادربزرگم و نوستالژی‌های کودکی‌ام را از آنِ خود کنم. «بعد از مادربزرگ»‎ برایم آغازی بود برای زندگی دیگرگون در جهان عکس.»

نمایشگاه این هنرمند از ۱۸ تا ۳۰ دی‌ماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری «محسن» به نشانی مدرس شمال، ظفر شرقی، خیابان ناجی، سمت راست خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینا، شماره ۴۲ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

پیشین
برج آزادی میزبان ˝آسمان آبی، زمین پاک˝
پسین
نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره عکس تعاون در اردبیل

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست