1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. عکس خبری باید بتواند در جامعه و مسئولان تاثیر بگذارد

عکس خبری باید بتواند در جامعه و مسئولان تاثیر بگذارد

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا )

عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس:

عکس خبری باید بتواند در جامعه و مسئولان تاثیر بگذارد

عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: هیچ چیز تاثیرگذاری عکس را ندارد چراکه عکاسی تنها برای ثبت لحظات و آرشیو کردن وقایع نیست، بلکه عکس خبری باید قابلیت آن را داشته باشد که بتواند روی مسئولان و جامعه تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا وحید سالمی نیگجه عصر چهارشنبه در گفت و گوی میز تخصصی بخش بین الملل بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، با بیان اینکه تصویرگری قدمت ۳۰ هزار ساله دارد افزود: هزاران سال پیش بشر تصویرگری می کرد اما نمی توانست نور را ثبت کند تا اینکه در سال ۱۹۲۶ یا ۱۹۲۷ توانست نور را ثبت کند و عکاسی آغاز شد.
وی اضافه کرد: دوربین ها و وسائل دوربین های عکاسی اولیه بسیار بزرگ بود و عکاسانی که برای تهیه عکس به صحنه های جنگ می رفتند یا از قبل جنگ یا از بعد جنگ می توانستند عکاسی کنند.
سالمی نیگجه با بیان اینکه در آن زمان ها به دلیل سختی شرایط و حمل و نقل دوربین های عکاسی، گاه پیش می آمد که صحنه ها را بازسازی می کردند گفت: ده ها سال است که دیگر عکاسان اجازه بازسازی و یا ساختن یک واقعه تاریخی را ندارند.
وی با اشاره به اینکه عکس های مستند و اجتماعی، ناگوار و ناراحت کننده در مطبوعات برجسته می شوند افزود: عکاسی مطبوعاتی به مسائل اقتصادی وابسته است و تا زمانی که مسئولان یک رسانه برای سوژه های تلخ و خشن پول می دهند و مردم با علاقه دنبال می کنند، عکاسان نیز به دنبال این سوژه ها می روند.
سالمی نیگجه اضافه کرد: یک عکاس تنها نباید دنبال وقوع یک اتفاق باشد و از آن عکسبرداری کند بلکه باید به دنبال علل و عوامل وقوع حادثه هایی که ممکن است بوقوع بپیوندد برود.
عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس با بیان اینکه ما در ایران عکاسان خبری، بسیار داریم اما عکس خبری نداریم، تصریح کرد: عکس خبری نداریم چون مطبوعات به معنای واقعی نداریم چراکه مطبوعاتی که بتواند خودش اقتصاد خود را تامین کند نداریم.
عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس، فینالیست در بخش عکاسی خبری لحظه ای، داور مسابقات و جشنواره های عکس، برگزار کننده کارگاه عکس و مدرس دانشگاه است.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.
تهرام/۹۳۰۶**۱۰۲۷

انتهای پیام /*

پیشین
مسابقه عکاسی «تهران بی‌تو» فراخوان داد
پسین
به همت مؤسسه بین‌المللی دانشجویان مسلمان جهان نمایشگاه عکس «پیاده‌روی اربعین» در بیروت برپا می‌شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست