1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکس های میترا محاسنی در نگارخانه گلستان

عکس های میترا محاسنی در نگارخانه گلستان

نمایشگاهی از آثار و عکس‌های میترا محاسنی با عنوان «از روایت‌های رخشان بنی‌اعتماد» از روز جمعه سوم مهرماه جاری در نگارخانه گلستان گشایش می یابد.

Mahaseni mitra-به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۲۷ قطعه عکس که یادگار سال‌ها همکاری میترا محاسنی با رخشان بنی‌اعتماد بوده است که در عین سادگی و با دقتی کم نظیر و ارایه ای با کیفیت برای مرور خاطرات دوستان و همکاران به نمایش درآمده اند.
بانو میترا محاسنی درباره‌ی این نمایشگاه اعلام کرده بود: «این عکس‌ها و بسیاری دیگر که فعلا مجال دیدنشان نیست، حاصل سال‌ها همکاری من و رخشان است؛ یادگار دوستی‌ها و لذت از کار جمعی و لذت من از کشف و درک لحظاتی که رخشان در همه فیلم‌هایش خلق کرده، قصه آدم‌های فراموش شده و بخت برگشته‌ای که به حاشیه رانده شده‌اند و در مواجهه با پیشامدهای ناگوار تشنه‌ی زندگی‌اند. این نمایشگاه ادای دین من است به فیلمسازی که برای انسان و سینما احترام قائل است.»

محاسنی اینگونه ادامه داد که: «نگاتیوها با مرور زمان رنگ می‌بازند و فراموش می‌شوند، این زنگ خطری است برای همه عکاسان و سینماگران ایران که بیشترین آثارشان روی نگاتیو ثبت شده است. نگاتیوها آثار باارزش تاریخی و ملی ما هستند. کوشش کنیم آنها را از شر زمانه نجات دهیم.»

میترا محاسنی متولد تهران و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ارتباطات بصری و عکاسی خبری از کالج Sussex انگلستان است. وی از سال ۱۳۵۸ با عکاسی برای نشریات فعالیت عکاسی خود را آغاز کرد ولی به زودی به عنوان عکاس سینمایی مشغول به کار شد و در دوران کاری خود عکاسی فیلم‌ها و سریال‌های معروفی چون سربداران، اجاره‌نشین‌ها، زرد قناری، پردهٔ آخر، برج مینو، زیر پوست شهر، خانه‌ای روی آب، گیلانه و آژانس شیشه‌ای را برعهده داشته است.
بانو میترا محاسنی عضو هیات موسس انجمن عکاسان سینمای ایران و برندهٔ سیمرغ بلورین یازدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر برای عکاسی فیلم «ناصرالدین‌شاه آکتور سینما» بوده است.
داوری مسابقات عکاسی و تالیف کتاب «۲۵ سال عکاسی فیلم در ایران» و همچنین تاسیس و سرپرستی عکسخانهٔ موزهٔ سینمای ایران از دیگر سوابق و فعالیت های ماندگار میترا محاسنی است.
این نمایشگاه ساعت ۱۶ روز جمعه ۳ مهرماه جاری گشایش یافته و علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان ۸ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه گلستان در تهران، خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
جاذبه های گردشگری کردستان از نگاه اسعد گازرانی
پسین
اسامی عکاسان غیربومی ششمین جشنواره­ عکس فیروزه­

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست