1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. فرهنگ و آداب ایرانی اسلامی در نگاه عکاسان مازندران

فرهنگ و آداب ایرانی اسلامی در نگاه عکاسان مازندران

نخستین اردوی خانه عکاسان حوزه هنری مازندران در سال ۹۶با هدف ثبت و معرفی فرهنگ زندگی روستایی و شهری ایرانی اسلامی  منطقه گردشگری «زروم» شهرستان نکا، جمعه ۲۲ اردی بهشت ۹۶ برگزار شد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان مازندران، این سفر گروهی که با اطلاع قبلی نسبت به جامعه عکاسان استان برنامه ریزی و اطلاع رسانی شده بود با هدف به تصویر کشیدن جلوه هایی ناب از سبک زندگی ایرانی – اسلامی اهالی این خطه از استان مازندران تدارک دیده شده بود.
اسامی عکاسان شرکت کننده در سفر عکاسی روستای زروم به این ترتیب معرفی شده است: میرصفی اندیکلایی، حسام صداقتی، ­علی سلحشور، منصور معصومی سنگتراشانی، سینا دلشادی، مهدی معصومی گرجی، داریوش منصوری، علی اسماعیل زاده کنعانی، مجید نیکجو، حسین بهرامی، میکاییل صادقی، حامد پراکند، عزت قربانی، محمدجواد صالحی، سمانه شیرازی، مونا سعادت نیا، نرجس خاتون اندرواژ، و حدیث هاشمیان.

مهدی معصومی گرجی،  معاون فرهنگی و هنری  و مسئول خانه عکاسان این مرکز که مسئل برگزاری این سفر یکروزه عکاسی بود هدف از برنامه ریزی و اجرایی سفرهایی از این دست را چنین اظهار کرد: ثبت فرهنگ و آداب روستایی و شهری، مستندسازی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، حفظ جایگاه زندگی خانواده ایرانی، تولید آثار فاخر هنری و شناخت استعداد های جوان، بالابردن سطح سواد بصری جامعه ، گسترش هنر عکاسی به عنوان رسانه ای گویا همواره از اهداف و افق های مهمی بوده که خانه عکاسان مازندران به دنبال تحقق و دستیابی به انها پیش رفته است.

وی همچنین ضمن تقدیر از استقبال صمیمانه اساتید و عکاسان جوان از این برنامه ادامه داد: قرار است این اردوها به طور ماهیانه برگزار شود و منتخب عکس های  ثبت شده در  فصل های آینده جهت دیدار مخاطبین و علاقمندان در قالب نسخه ای کتاب در کنار سلسله تالیفات هدفمند حوزه همچون « کتاب عکس چشمه » طراحی، چاپ و ارایه شود.

در این اردوی یک روزه عکاسی، عکاسان حرفه ای استان مازندران صمیمانه در کنار عکاسان جوان و هنرجویان عکاسی خانه عکاسان حوزه هنری مازندران حضور یافتند تا در یک کارگاه عکاسی در ضمن تعامل و تبادل ارتباط بتوانند تجربه های عکاسی شان را با گروه به اشتراک بگذارند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
گفت وگو با مقیم نژاد، داور پنجمین جشنواره عکس وقف
پسین
نمایشگاه گروهی «به نام بیداری، …» در نگارخانه دنا

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست