1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مجموعه عکس ” ایران امروز ” منتشر شد

مجموعه عکس ” ایران امروز ” منتشر شد

مجموعه عکس هایی از تصاویر تاریخی دی روز و شرایط  امروزی کشور ایران در قالب عکس پستال هایی از موضوع های طبیعت، معماری، صنعت و تکنولوژی کشور با عنوان " ایران امروز " و توضیح "بسته فرهنگی صلح و امید" منتشر شد.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " (Chiilick.com)در این مجموعه عکس که دستاورد نگاه ۱۳ عکاس ایرانی می باشد، تعداد ۴۵ قطعه عکس رنگی از موضوع هایی چون: حرم امام رضا(ع) در خراسان رضوی، برج میلاد در تهران، کویر مرنجاب در استان اصفهان، میدان گازی پارس جنوبی در بوشهر، ارگ بم در استان کرمان، تونل توحید در تهران، سد امیرکبیر در استان البرز، جزیره خارگ در استان بوشهر، مخزن ذخیره سازی نفت خام در جزیره خارگ، پژوهشگاه صنعت نفت در تهران، اسکله آذرپاد در بوشهر، بازار فرش تهران، کارخانه کوتینگ لوله در خوزستان، میدان امام در اصفهان، خانه بروجردی ها در کاشان، عمارت کاخ گلستان در تهران، روستایی از منطقه اسالم در گیلان، تخت جمشید در فارس و … به نمایش گذاشته شده است.

امیرحسین هاشمی جاوید مدیر این پروژه ضمن تشکر از حمایت روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران، هدف از گردآوری این مجموعه عکس را نمایش قدرت صنعتی کشور در کنار زیبایی های طبیعت وظرافت معماری تاریخی و سنتی ایران برشمرد.

در صفحه شناسنامه این اثر اسامی عکاسان صاحب عکس در این مجموعه به این ترتیب نام برده شده است: سیدمصطفی حسینی، عبدالرضا محسنی، امیرحسین هاشمی جاوید، مهدی سروری، مجتبی محسنی، حامد عطایی، ابراهیم باقرلو، محمد قدمعلی، محمدرضا طائب، محمد پنهان، مرتضی قلی نژاد، مهدی موذن و محمدرضا خرازی.

در معرفی این مجموعه (Hard Box)جلد سخت آمده است: "ایران" یکی از کشورهای مهم و مدرن دنیا است که از سابقه تاریخی و مذهبی دیرینه ای برخوردار است. ایران یکی از بزرگترین کشورهای منطقه خاورمیانه و جهان به شمار می رود که فرهنگ ها و آداب و رسوم متفاوتی را شرق و غرب و شمال و جنوب در خود جای داده است.
ایران به دلیل موقعیت مرکزی و همچنین سیاسی و اقتصادی خود از جایگاه مهمی در معادلات سیاسی و اقتصادی جهان برخوردار است تا جایی که از این کشور به عنوان یکی از قدرت های منطقه ای و جهانی یاد می شود که نفوذ قابل توجهی در بخش های مختلف انرژی و اقتصادی دارد.
در بخشی از این مجموعه نیز ادبای ایرانی و مشاهیر تاریخ ادبیات کشور همچون: حافظ، رودکی، خیام، سعدی، فردوسی، باباطاهر و عطار معرفی شده است.

مجموعه عکس " ایران امروز " به دبیری مجتبی محسنی و به سفارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران در شمارگان ۵۰۰ نسخه در خانه طرح پدیدار و با مدیریت هنری سیدمیثم عامری به چاپ رسیده و در فهرست تالیفات " پایگاه تخصصی کتاب عکس " با وزن ۳۵۰ گرم پس از صحافی به ثبت رسیده است. مسئولیت گرافیک و طرح جلد در این مجموعه بر عهده علی باقری و از محسن خانعلی و حسام شیرازیان به عنوان مشاوران طرح و همچنین مترجمان این اثر خدیجه غبیشاوی، سیدسجاد موسوی و نوشین پریانی نام برده شده است.

پیشین
« پرسه های ذهن مربعی » در نگارخانه شماره ۶
پسین
گزارش دومین نشست سایت ها با انجمن عکاسان ایران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست