1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. “مرد آرام” به تعطیلات آخر هفته تلویزیون می‌آید

“مرد آرام” به تعطیلات آخر هفته تلویزیون می‌آید

“مرد آرام” به تعطیلات آخر هفته تلویزیون می‌آید

فیلم‌های مرد آرام، چاه فرشته، یک خواب صدبیداری، جین ایر، گل ۲، در بارانداز، خبر صفحه اول، پیوند عاطفه و قهرمان لیانشن در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی “مرد آرام” روز پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ماه در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول سیما پخش می‌شود. این فیلم را جان فورد سال ۱۹۵۲ به مدت ۱۲۹ دقیقه جلو دوربین برد و فرانک نیوجنت فیلمنامه آن را بر مبنای داستانی از موریس والش نوشته است.

ویکتور یانگ موسیقی متن “مرد آرام” را ساخته و بازیگرانی چون جان وین، مورین اوهارا، بری فیتسجرالد، ویکتور مک‌لاگلن، وارد باند، میلدرد نتویک، فرانسیس فورد و آرتور شیلدز در آن به ایفای نقش پرداختند. این اثر کلاسیک، کمدی‌ای درباره پیچیدگی‌ رابطه‌های عاشقانه در سرزمینی بسیار سنتی است. صحنه به یادماندنی فیلم، صحنه دعوای پایانی وین و مک لاگلن است.
شان تورنتن مشتزن آمریکایی ایرلندی تبار به دهکده زادگاهش بازمی‌گردد تا گذشته‌اش را فراموش کند، اما در آنجا با رد ویل داناهر عصبی مزاج برخورد می‌کند. شان با خواهر رد ازدواج می‌کند، اما طبق سنت ازدواج این دختر تا پیش از دریافت جهیزیه‌اش که برادرش از دادن آن امتناع می‌کند، رسمیت نمی‌یابد …
این فیلم نامزد شش جایزه اسکار و برنده دو جایزه در بخش‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری شده است و فروش خوبی هم داشت. سال ۱۹۶۱ هم در برادوی یک نمایش موزیکال با استقبال از این اثر روی صحنه رفت.
فیلم سینمایی “چاه فرشته” هم روز جمعه ۱۲ مرداد ماه از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم ساخته غلامرضا صیامی‌زاده و از تولیدات شبکه استانی سیستان و بلوچستان است. در این فیلم بابک انصاری و پرستو صالحی نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.
“چاه فرشته” روایت دختری به نام ناریه بلوچی است که با پدر و برادرش در نزدیکی ساحل با کار در یک رستوران آلاچیقی روزگار را می‌گذرانند. شاه نذر از اهالی روستا که مردی پولدار است اصرار دارد تا با ناریه ازدواج کند. پدر ناریه به دلیل مشکلات مالی با این ازدواج موافق است.
فیلم “جین ایر” ۱۱ مردادماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم محصول مشترک سال ۱۹۹۶ فرانسه، ایتالیا و انگلستان به کارگردانی فرانکو زفیرلی است. هیو ویتمور و زفیرلی بر مبنای رمان شارلوت برونته فیلمنامه این اثر را نوشتند. آلسیو ولاد و کلادیو کاپونی موسیقی متن این فیلم ۱۱۶ دقیقه‌ای را ساختند.
در فیلم “جین ایر” بازیگرانی چون آنا پاکوئین، نیک نایت، نیکلا هوارد، فیونا شا، جان وود، جرالدین چاپلین، شارلوت گنسبورگ، جون پلورایت، ژوزفین سره و … بازی کرده اند و داستان آن درباره دختری فقیر است که در مدرسه شبانه‌روزی بزرگ می‌شود. او در جوانی به عنوان معلم سرخانه به خانه ادوارد راچستر ثروتمند، اما رنج کشیده می‌رود و …
فیلم سینمایی “یک خواب صد بیداری” جمعه ۱۲ مرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم به بهانه سالگرد جنگ ۳۳ روزه لبنان از این شبکه پخش می‌شود و با نگاهی جدید به اتفاقات و موضوعات سیاسی آن زمان، از زبان یک کودک لبنانی بیان می‌شود.
فیلم سینمایی “گل ۲” هم روز پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ماه ساعت ۲۰:۱۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. فیلم سینمایی “گل ۲” را ژوم کوله ـ سرا بر مبنای فیلمنامه‌ای از مایک جفریز ساخته و در آن کونو بکر، الساندرو نیوولا، آنا فریل، استفن دیلن، روتگر هائر به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم ۱۱۵ دقیقه‌ای محصول بریتانیاست.

داستان “گل۲” درباره سانتیاگو مونس است که در قسمت اول این فیلم بعد از کلی تلاش به تیم نیوکاسل می‌رود. با انتقال او به تیم رئال مادرید فرصت طلایی برایش پیش می‌آید.
فیلم سینمایی “در بارانداز” هم روز جمعه ۱۲ مرداد ماه در قالب برنامه صد فیلم از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم را الیا کازان سال ۱۹۵۴ به مدت ۱۰۸ دقیقه ساخت. باد شولبرگ فیلمنامه این اثر را بر مبنای داستانی الهام گرفته از  مجموعه مقاله‌هایی نوشته مالکوم جانسن نوشته است.
لنرد برنستاین موسیقی متن این فیلم را ساخته و مارلون براندو، کارل مالدن، لی ج.کاب، راد استایگر، پت هنینگ، ایوا مری سینت، لیف اریکسن و جیمز وسترفیلد بازی کرده‌اند. این فیلم سیاه و سفید است.
داستان “در بارانداز” درباره اتحادیه کارگران باراندازهای نیویورک است که زیر نظر تبهکاری به نام جانی فرندلی (کاب) اداره می‌شود و کارگران برای گذران زندگی تحت فشارند. چارلی مالوی (استایگر) وکیل متقلب جانی است و برادرش تری (براندو) که قبلاً مشتزن بوده، در بارانداز می‌پلکد و خرده فرمایش‌های جانی را انجام می‌دهد و …
فیلم “خبر صفحه اول” هم روز جمعه ۱۲ مرداد ماه در قالب برنامه سینما چهار از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این فیلم را گوردن پری سال ۱۹۵۴ به مدت ۹۹ دقیقه جلو دوربین برد. این فیلم سیاه و سفید است و جک هاولز و جی لوئیس فیلمنامه این اثر را بر مبنای رمان “شب آخر” نوشته رابرت گینز نوشته است.
در این فیلم جک هاوکینز، الیزابت آلن، ایوا بارتوک، درک فار و مایکل گودلاف به ایفای نقش پرداختند. فیلم “خبر صفحه اول” محصول آمریکا است و داستان این فیلم درباره یک سردبیر روزنامه است که همیشه کار می‌کند، حتی حاضر نیست همراه همسرش به تعطیلات برود و در روزنامه می‌ماند. در آن روز کلی اتفاقات می‌افتد و …
“پیوند عاطفه” محصول هندوستان ۱۲ مردادماه ساعت یک بامداد از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. “پیوند عاطفی” را سونیل دارشان سال ۲۰۰۱ به مدت ۱۸۰ دقیقه بر مبنای فیلمنامه‌ای از رابین بات نوشته و در آن آمیتاب باچان، مونیش بال، جوی چاولا و آکشی کومار بازی می‌کنند. فیلم داستان ویجی کاپور پیرمردی است که راجش جوان و باهوش ولی بی‌سرپرست را در کارخانه استخدام می‌کند. راجش بعد از مدتی با پریتی دختر کاپور ازدواج می‌کند و با فتنه‌گری سعی می‌کند پسر کاپور را از چشم پدر بیندازد.
فیلم “قهرمان لیانشان” هم محصول هنگ کنگ ۱۲ مردادماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود. داستان این فیلم درباره فانگلا است که شهر جانگ جون را به تصرف درآورده و با حکومت ظالمانه خود مردم را آزار می‌دهد و …

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع
” خبرگزاری مهر ”
مجاز می باشد.

۵۲۷۴۰۷

……………………………………………………………………………………………………………..

صفحه اول
|
فرهنگ و هنر
|
فرهنگ و ادب
|
دین واندیشه
|
حوزه و دانشگاه
|
فناوری های نوین

اجتماعی
|
اقتصادی
|
سیاسی
|
بین الملل
|
ورزشی
|
انرژی هسته ای

عکس
|
استانها

© ۲۰۰۳-۲۰۰۵ Mehr News Agency

پیشین
نخستین جشنواره عکس «نگاه» شهریورماه برگزار می‌شود
پسین
موزه هنرهای معاصر فلسطین و نمایشگاه ۳۳ روز مقاومت لبنانی‌ها

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست