1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مصاحبه با چایفروش، از داوران جشنواره ملی سلامت

مصاحبه با چایفروش، از داوران جشنواره ملی سلامت

دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم و عکس سلامت با انجام گفت وگویی با یکی از داوران بخش عکس، نکاتی حائز اهمیت را برای علاقه مندان و شرکت کنندگان این جشنواره طرح کرده است.
محمدرضا چایفروش، از داوران بخش عکس جشنواره ملی سلامت می باشند که مورد صحبت واقع شده اند.

* لطفا از سوابق خود برای خوانندگان ما بگویید.
مدرس نورپردازی، عکاسی و زیبایی شناسی هنر، تدریس عکاسی در دانشکده هنر دانشگاه فردوسی از ۱۳۸۵ تاکنون، تدریس در انجمن سینمای جوانان از ۱۳۷۳ تاکنون، تدریس دوره های عکاسی در دانشگاه زاهدان ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳،پایه گذار انجمن عکاسی زاهدان، عضو فیاپ) فدراسیون بین المللی هنر عکاسی(، دبیر جشنواره عکس خراسان، شرکت در چندین فستیوال بین المللی عکاسی، برپایی بیش از ۲۵ نمایشگاه انفرادی و جمعی در داخل و خارج از کشور،کسب مدال مجموعه جشنواره های هلند، عکاس برگزیده از نگاه عکاسان آسیایی( تهران ۱۳۷۴) ، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره کرواسی بخش مستند اجتماعی، تقدیر در جشنواره لوگزامبورگ بخش طبیعت، تقدیر در نمایشگاه بین المللی عکس ماریو اسلوانی ۱۳۸۲ و…

* شما به عنوان داور جشنواره ملی عکس سلامت، تعریف تان از سلامت چیست؟
تندرستی یا سلامت عبارت است از تامین رفاه کامل جسمی و روانی و اجتماعی انسان است.
سلامت معادل کلمه انگلیسی Health می باشد و بهداشت عمومی ترجمه کلمه Public Health می باشد. بنا بر تعریف سازمان بهداشت جهانی، تندرستی تنها فقدان بیماری یا نواقص دیگر در بدن نیست بلکه تندرستی نداشتن هیچ‌گونه مشکل روانی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت جسمانی برای هر فرد جامعه است.

مصاحبه با چایفروش، از داوران جشنواره ملی سلامت

* نقش و تاثیر هنر در حوزه بهداشت و سلامت جامعه را چگونه ارزیابی می کنید؟
امروزه اهمیت توسعه بهداشت عمومی برای برقراری عدالت اجتماعی در حوزه سلامت بر هیچکس پنهان نیست، از این رو یکی از راهکارهای رسیدن به این مقصود، بالا بردن آگاهی مردم از این حقوق اجتماعی است، برخی از رویدادهای هنری با در نظر گرفتن نقش هنر تلاش دارد تا به این مقصود برسند. دنیای رسانه ای و هنر امروزه نقش اصلی را در زندگی مردم ایفا می کنند.ولی این نکته باید مد نظر باشد که یک رویداد هنری بر اساس داشته هایش قضاوت می شود.

* چگونه می توان با عکس و اطلاعات تصویری ، بسترسازی فرهنگی ایجاد کرد؟
نقش هنر و خصوصاً عکس در دنیای تصویری امروز با توجه به اینکه مردم وقت کمتری را به دلیل مشکلات روزمره برای آگاه شدن از اطرافشان هزینه می کنند، نقش کلیدی و موثری دارد. عکس خوب زمان طولانی تری ببینده را درگیر پیام خود می کند و این می تواند در ضمیر ناخودآگاه بیننده جریان داشته باشد و به او کمک کند.

لازم بذکر است داوری بخش عکس جشنواره ملی سلامت نیشابور را اسماعیل عباسی، شادی قدیریان، دکتر نعما روشن، محمدرضا چایفروش و کیارنگ علایی بر عهده داشته و دبیری این جشنواره را مرتضی امین الرعایایی بر عهده دارد.
آخرین مهلت دریافت آثار عکاسان و فیلمسازان جهت شرکت در جشنواره ملی سلامت ساعت ۱۲ شب دوشنبه ۳۱ فرودین ۹۴ می باشد.

 

 

پیشین
جشنواره لرستان از نگاه دوربین برگزار می شود
پسین
« راز واره های تصویر » در فرهنگ سرای معرفت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست