1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مهلت شرکت در جشنواره عکس وقف، تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره عکس وقف، تمدید شد

مهلت دریافت آثار جشنواره ملی عکس وقف، چشمه همیشه جاری تا ۲۵ دی ماه ۹۴ تمدید شد

پایگاه عکس چیلیک از سوی دبیرخانه جشنواره عکس وقف ، چشمه همیشه جاری با ارسال اطلاعیه ای به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ، تمدید مهلت زمان ارسال فایل آثاراز سوی شرکت کنندگان را اعلام و به برخی پرسش ها و ابهامات مطرح شده از سوی علاقه مندان به حضور در این جشنواه اشاره کرد .
با توجه به موضوع اصلی جشنواره، تصاویر آرشیوی چندان کاربردی نخواهند داشت و نیازمند فرایند عکاسی برای رسیدن به موضوع می باشد. با توجه به درخواست برخی از شرکت کنندگان در مورد تمدید و ارسال آثار خود به، لذا دبیرخانه جشنواره تصمیم به تمدید مهلت دریافت آثار تا ۲۵ دی ماه ۱۳۹۴ گرفت.

چهارمین جشنواره وقف همدانامیدواریم عکاسان از این فرصت استفاده و در زمان باقی مانده با مطالعه دقیق متن فراخوان آثار خود را به این جشنواره ارسال نمایند.
در خصوص اهداف جشنواره لازم به توضیح است که، موضوع جشنواره (وقف و ثمرات آن) می باشد که با توجه به اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه، هدف شناساندن و معرفی وقف، مکان های موقوفه و نتایج مفید وقف می باشد . عکاسان کافی ا ست به جهت نشان دادن موقوفه بودن مکان یک بنا در فایل متنیِ حاویِ مشخصات عکاس، مکان دقیق عکس گرفته شده را توضیح دهند. لازم به توضیح است که بعد از داوری، صحت اطلاعات ارسالی آثار منتخب توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

لازم است گفته شود که تنها نشان دادن مکان موقوفه مد نظر نیست و عکاس باید با دیدی خلاقانه و با نگاهی مستند به سراغ این اماکن رفته و سعی کنند شور، حیات، زندگی و اتفاقات جاری را در عکس های خود به گونه ای زیبایی شناسانه به تصویر بکشند.

با نگاه ریشه ای به موضوع وقف در می یابیم که بخشش ها و نذورات مردمی، کمک به ایتام، نیازمندان و این قبیل موارد نیز نوعی وقف محسوب می شوند. پس پرداختن به این موضوعات نیز در چار چوب اهداف این جشنواره می باشد. اماکن متبرکه مانند امامزاده ها و مساجد سراسر کشور نیز جزو موضوعات مورد نظر این جشنواره می باشد.
در پاسخ به سوال بسیاری از شرکت کنندگان در مورد امکان ارسال عکس هایی که با تلفن همراه گرفته شده باید این نکته یادآوری شود که عکس های گرفته شده با تلفن همراه و دوربین های کامپکت (دوربین های خانگی) و نیز دیگر انواع دوربین ها و فایل اسکن شده نگاتیو برای دوربین های آنالوگ امکان پذیر و قابل دریافت خواهد بود.

نکته مهم دیگری که شرکت کنندگان باید دقت کافی را داشته باشند، تغییر اندازه صحیح عکس های ارسالی است که باید ضلع بزرگ عکس ها معادل ۱۶۰۰ پیکسل باشد، بعدا فایل اصلی آثار از عکاسان منتخب و برتر دریافت خواهد شد.

جشنواره عکس وقف به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به منظور ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف و ثمرات این امر حسنه در جامعه می باشد.
داوری آثار جشنواره عکس وقف بر عهده مسعود زنده روح کرمانی ، ساعد نیک ذات و ابراهیم صافی است و کمیته برگزاری جشنواره شامل: سیدحسن رضوی بعنوان سرپرست امور فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه، لیلا یوسفی دبیر جشنواره، ساسان رجبی دبیر هنری و کیارش کرمی دبیر فنی جشنواره می باشند .

شرکت کنندگان می توانند حد اکثر ۱۰ عکس، همراه با فایل متنی حاوی مشخصات خود و مشخصات زمانی و مکانی دقیق عکس ها را به ایمیل جشنواره ارسال mfso.fst.hamedan@gmail.com ارسال نمایند . همچنین شماره تلفن مستقیم دبیر خانه جشنواره عکس وقف ۰۸۱۳۸۲۱۳۲۲۶ (ساعات تماس ۹ تا ۱۲) پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان عزیز در این جشنواره می باشد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
گفت وگو با ساعد نیک ذات ، داور جشنواره عکس وقف
پسین
نتایج نخستین نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست