1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. موفقیت عکاسان ایرانی در جشنواره بین المللی بشریت

موفقیت عکاسان ایرانی در جشنواره بین المللی بشریت

عکاسان ایرانی در رای و نظر هیات داوران جشنواره بین المللی بشریت موفق به کسب لوح و مئال و رتبه های برتر شدند.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در نهمین دوره رقابت بین‌المللی جشنواره بشریت که در آن نزدیک به ۱۹۰۰۰ مجموعه عکس از ۱۵۵ کشور شرکت کرده بودند ، تعداد ۶۰۰ مجموعه عکس در دور نخست داوری به بخش بعدی راه یافت .
photo_2015-09-27_16-43-25
ارزیابی و بررسی مجموعه عکس های راه یافته به دور دوم و مرحله نهایی چنان پیش رفت که توانست کاندیداهای دریافت جایزه جشنواره بشریت را تعیین و مشخص کند که در نهایت در میان عکاسان شرکت کننده و همچنین عکاسان ایرانی احسان کمالی عکاس جوان استان خراسان شمالی موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بشریت شد.

در بخش جایزه بزرگ عکاسی مستند جشنواره بشریت عادل پازیار متولد مهرماه سال ۱۳۶۳ دانش آموخته کارشناسی عکاسی و خبرنگاری از دانشکده خبر دیگر عکاس ایرانی با مجموعه عکس عاشورا در ایران و محمد گلچین کوهی با مجموعه عکس مدارس کوهستانی ایران جزو کاندیدای های دریافت جایزه بزرگ شدند و  تندیس بخش مستند جشنواره را دریافت کردند ؛ الیسون جناس از برزیل ، تینو سوریانو از اسپانیا ، خلید ریحان از بنگلادش ، آرنولد سیمانجوک از اندونزی ، ماکزیم دونیوک از اوکراین و طیب چایدار از اندوزی شش جایزه بزرگ جشنواره و تندیس جایزه بزرگ را از آن خود کردند .
photo_2015-09-27_16-44-47

احسان کمالی متولد فروردین ماه سال ۱۳۶۶ دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت آی تی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان عکاس ایرانی جزو منتخبین در بخش “نامزد ها” با مجموعه عکس ” تلاشی برای حفظ هویت ” بود که توانست علاوه بر تندیس منتخبین این بخش ، جایزه ویژه هیات داوران ، لوح ، تندیس جایزه ویژه هیات داوران جشنواره و مبلغ ۵۰۰ دلار را کسب کند .
دیوید رنجر از اسپانیا ، سوجان سرکار از کشور هند و سرجیو استرو تلو نیز دیگر عکاسانی بودند که در این بخش موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران شدند.

آزاد امین رشتی نیز با مجموعه عکس ” دستکاری طبیعت ” و محمد گلچین کوهی متولد فروردین ماه سال ۱۳۵۴ دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته جنگل داری از دانشگاه گیلان از جمله عکاسان ایرانی از استان گیلان با مجموعه های پرتره دانش آموزان و زندگی عشایر تالش در برف ، جزو منتخبین بخش “نمایش” و تندیس بخش نمایش جشنواره را دریافت کردند.
photo_2015-09-27_16-44-54
مراسم اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه عکس‌های برگزیدهٔ این دوسالانهٔ بین‌المللی عکس مستند ، هفته گذشته ، توسط انجمن عکاسان فولکلور چین و با حمایت سازمان یونسکو با حضور برخی از مسئولین و نمایندگان یونسکو و برخی مقامات چین در شهر  تاریخی شانگری لا در استان یوتان این کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « شهر می خندد » در قم
پسین
راه یافتگان بخش عکس ­نوشت جشنواره­ عکس فیروزه معرفی شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. موفقیت عکاسان ایرانی در جشنواره بین المللی عکس رنگی سال

موفقیت عکاسان ایرانی در جشنواره بین المللی عکس رنگی سال

هفت قطعه عکس از شش نفر از عکاسان "کلوپ عکس ایران" به جشنواره "عکس رنگی سال آمریکا" در ماساچوست راه یافت.

در این جشنواره تعداد ۱۵۰ قطعه عکس از میان آثار ۱۰۸۸ عکاس از اغلب کشورهای دنیا برگزیده شدند.

 جشنواره عکس رنگی سال آمریکا زیر نظر فدراسیون جهانی عکاسی, انجمن عکس آمریکا، جامعه عکاسان جهانی و انجمن عکس کانادا برگزار گردیده است.

آثار این هنرمندان در اردیبهشت ماه سال آینده به همراه دیگر عکس های راه یافته از عکاسان بین الملل در ایالت ماساچوست آمریکا بر روی دیوار خواهد رفت.

 

عکاسان برتر از ایران به ترتیب امتیاز:
روشن نوروزی با ۴۴ امتیاز و ۱ عکس
فرید ثانی با ۴۳ امتیاز و ۲ عکس
آرش حمیدی با ۴۳ امتیاز و ۱ عکس
کیارنگ علایی با ۴۲ امتیاز و یک عکس
حمید گردان یا ۴۱ امتیاز و یک عکس
رضا میلانی با ۳۸ امتیاز و یک عکس

اسامی سایر پذیرفته شدگان بخش های متنوع این جشنواره و بخش ویژه این جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد.

خبر: آرش حمیدی

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. موفقیت عکاسان ایرانی در جشنواره بین المللی عکس رنگی

موفقیت عکاسان ایرانی در جشنواره بین المللی عکس رنگی

موفقیت عکاسان ایرانی در جشنواره بین المللی عکس رنگیعکسی از مهدی عقیقی در جشنواره بین المللی عکس رنگی سال آمریکا موفق به دریافت نشان افتخار از این جشنواره شد.

این جشنواره که همه ساله با حمایت فدراسیون جهانی عکاسی، انجمن عکاسی آمریکا و انجمن هنر عکاسی کانادا به شکل تخصصی و بخش رنگی برگزار می شود که در آخرین دوره برگزاری خود توانسته است پذیرای تعداد ۱۵۶۳ نفر به عنوان شرکت کننده در این رقابت باشد.

امسال نیز عکاسان بسیاری از سایر کشورهای جهان در این جشنواره حضور یافتند که در فهرست پذیرفته شدگان اسامی عکاسانی از کشور ایران به نام های: آرش کریمی با سه قطعه عکس، حسین میرکمالی با سه قطعه عکس، حجت الله عطایی با یک قطعه عکس و در نهایت مهدی عقیقی به چشم می آید.
لازم به یادآوری است مهدی عقیقی متولد مردادماه سال ۱۳۵۸ شهرستان قوچان واقع در استان خراسان رضوی می باشد و دانش آموخته عکاسی است. ایشان همچنین از عکاسان گروه خاکستری بوده است.
مسابقه عکس رنگی سال آمریکا هر ساله توسط کلوپ عکس لیین در ایالت ماساچوست واقع در کشور آمریکا پذیرای آثار هنرمندان عکاس از سرتاسر جهان می باشد.
جهت مشاهده دیگر آثار راه یافته به این جشنواره " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست