1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نخستین جشنواره عکس قاب فیروزه ای اصفهان

نخستین جشنواره عکس قاب فیروزه ای اصفهان

دبیرخانه نخستین جشنواره عکس قاب فیروزه ای اصفهان با ارسال متن فراخوان این جشنواره به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ، اطلاع رسانی پیرامون موضوع های این جشنواره را به شکل رسمی آغاز کرد.
ّFiroozehi Esfahan در ابتدای متن این فراخوان آمده است:
اصفهان از دیر باز همچون نگینی در قلب دنیا بوده که با امواج تاریخ و گذر زمان ذره ای از درخشش و شکوه خوود را از دست نداده است .
فرهنگ غنی و طبیعت زیبایش چنان در هم آمیخته شده که همچون اشعه های خورشید تابان ، زمین را متجلی از فرهنگ ایرانی – اسلامی میدارد. شهری سرزنده و اصیل که نظر هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند. نقشی از جهان با طاق های رنگین کمانی و با زنده رودی مملو از تصاویر شگرف و رنگارنگ.
ثبت و مستندسازی تصویری فضاها ، فرهنگ زندگی روزمره مردمان این دیار امریست که از دید صاحب نظران و اهالی هنر نصف جهان است.
البته ناگفته نماند که اصفهان نصف جهان نیست ، خود جهان است.
در راستای این مهم برآنیم تا با گردهمایی عکاسان سراسر کشور و جهان جشنواره ای به پا داشته،و از شما گرامیان دعوت بداریم تا با حضور صمیمی و پر مهرتان گرمی مضاعفی به کانون این جشنواره اعطاء فرمایید.
در متن فراخوان ، هداف از برگزاری این جشنواره را خلق و ثبت اثری متفاوت و زیبا از شهر اصفهان که هر سال به تناسب و بر حسب اقتضا، موضوع ویژه ایی به عنوان موضوع سال انتخاب می شود ، ذکر کرده است.

فراخوان نخستین جشنواره عکس قاب فیروزه ای اصفهان در دو بخش اصلی و ویژه معرفی شده و هر یک از بخش ها به این ترتیب تشریح شده اند.
بخش اصلی: آزاد . محوریت این بخش بر عکس های زیبا از استان اصفهان  قرار گرفته (معماری، طبیعت، اجتماعی…) و اصلاحات در حد کراپ و  اصلاحات رنگ و نور تا حدی که جنبه اسنادی عکس مخدوش نشده باشد قابل قبول است. محدودیت زمانی نیز در این بخش وجود نخواهد داشت.
بخش ویژه: عکس هایی از اصفهان با محوریت رنگ در زندگی روزمره اصفهان ( هر سال به تناسب و بر حسب اقتضا، موضوع ویژه ایی به عنوان موضوع سال انتخاب می گردد.)
تنها عکس هایی که در تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۴ گرفته شده باشند مورد قبول خواهد بود.

علیرضا واقعی عهده دار مسئولیت دبیری و مدیریت نخستین جشنواره عکس قاب فیروزه ای اصفهان است و سعید عرب زاده ، حسین شجاعی منش و سید علی میرعمادی داوری آثار را عهده دار هستند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
آموزش کاربردی تازه ترین نسخه نرم افزار « لایت روم »
پسین
« رقص باد، بازی آفتاب » در فرهنگسرای نیاوران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست