1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نخستین نشست آشنایی با عکاسان پیشگام برگزار شد

نخستین نشست آشنایی با عکاسان پیشگام برگزار شد

نخستین جلسه از سلسله نشست عکاسی دوره ای، با عنوان « آشنایی با عکاسان پیشگام جهان » با حضور علاقه مندان و دانشجویان عکاسی در سالن اجتماعات پایگاه عکس چیلیک برگزار شد .

آشنایی با عکاسان پیشگام جهان : تام فلکدر نخستین جلسه از این نشست ها که سیدصادق موسوی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته عکاسی از پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران عهده دار راهبری و آموزش تحلیلی آن بود ، به عکاسی حیات وحش و عکاسی از حیوانات اختصاص داده شد و در حین گفتارهای آموزشی به معرفی زندگی، آثار، سبک و شیوه کاری عکاس زبردست حیوانات آقای تیم فِلَک Tim Flach پرداخته شد.

به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که عصر روز سه شنبه ۲۷ بهمن ماه جاری برگزار شد، ابتدا بحث و گفتگویی پیرامون اهداف بلندمدت این نشست ها و اهمیت آشنایی با عکاسان پیشگام امروزی و کلاسیک صورت گرفت، بعلاوه اهمیت مطالعه مجموعه آثار هنرمندان و تاثیر آن در نگاه عکاسان جوان از جمله موضوعاتی بود که مطرح شد. همچنین حضار در این جلسه پیرامون موارد کمی و کیفی این نشست ها و عکاسان و ژانرهای مورد علاقه شان برای جلسات آتی به تبادل نظر پرداختند.

سری اول این نشست که سه جلسه به طول خواهد انجامید به عکاسی حیات وحش و عکاسی از حیوانات اختصاص داده شده است، لذا در این جلسه تفاوت ژانر عکاسی حیات وحش و ژانر عکاسی از حیوانات و همچنین پیچیدگی ها و دشواری های هر کدام از این دو ژانر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت.

 

آشنایی با عکاسان پیشگام جهان : تام فلکدر ادامه یکی از عکاسان پیشگام در حوزه عکاسی از حیوانات به نام « تیم فِلَک » معرفی شد، سپس کتاب ها و مجموعه آثار این هنرمند معاصر مورد نمایش قرار گرفت.

 

در بخش بعدی این برنامه سبک کاری این عکاس ولایه های معنایی مختلف مورد بررسی و کاوش قرار گرفت و بحث هایی چون مسائل تکنیکی و فنی، نورپردازی، ترکیب بندی، تصور شخصیت انسانی برای حیوانات، انسان محوری، ارتباط انسانها با حیوانات در دنیای امروز، درک و فهم انسانها از حیوانات مختلف، درک حیوانات از انسانها، پیش داوری انسانها نسبت به حیوانات، اهمیت بافت در تولید معنا، مرز و تفاوت بین انسان ها و حیوانات، عدم وجود یا وجود نفس برای حیوانات، دستکاری انسان در طبیعت و حیوانات، و مسائل اخلاقی و سیاسی پیرامون حقوق حیوانات مطرح شد.

 

همچنین بحث های کلان تری چون عقبه نظری و فلسفی، زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری لازم برای انجام چنین پروژه های عظیم عکاسی مورد گفتگو قرار گرفت. در بخش پایانی جهت آشنایی با شیوه کاری این عکاس، چند ویدیو پشت صحنه نمایش داده شد.

آشنایی با عکاسان پیشگام جهان : تام فلکجلسه بعدی این نشست عکاسی عصر روز سه شنبه ۱۱ اسفند ماه ساعت ۱۷ در محل سالن اجتماعات دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار و یکی دیگر از عکاسان پیشگام و صاحب نام در ژانر حیات وحش معرفی خواهد شد.

این سلسله نشست آموزشی که به شکل رایگان و در دوره های ماهانه در پایگاه عکس چیلیک برگزار میشود، سبک نگاه و پرداختن به موضوع های منظور عکاسان پیشگام و بزرگ جهان را مورد نمایش، بررسی، تحلیل و کاوش قرار می دهد.

هدف از طراحی و اجرای این هم اندیشی های حضوری، بالا بردن سطح دانش عکاسان جوان با تاریخ عکاسی و شیوه های برخورد با موضوع های گوناگون، مشق بصری، شناخت آثار، روش های کاری عکاسان، گفت وگو پیرامون سبک و چگونگی تحلیل ذهن و نگاه عکاس است. در هر یک از عناوین برنامه ریزی شده در جلسات این نشست عکاسی، سبک های فراگیر عکاسی از جمله: حیات وحش، طبیعت و منظره، مستند اجتماعی، عکاسی خبری و جنگ، عکاسی خیابانی، عکاسی در شب و عکاسی با فلاش مورد طرح و بحث و گفت و شنود قرار خواهد گرفت.

نشست ها توسط سیدصادق موسوی و محمدحسن محمدی اداره خواهد شد که هر دو از دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد عکاسی از دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشند.
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت درسلسله نشست عکاسی « آشنایی با عکاسان پیشگام جهان » با شماره های ۸۸۳۴۸۸۲۴ و ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ تماس حاصل نمایند.

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه « در میان اتوبان‌ها » در نگارخانه محسن
پسین
نمایشگاه عکس « سکوت » در اردبیل

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست