1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. نقاشی‌های مطرح را در قالب عکس صحنه‌آرایی کردم/ آثاری درباره زنان

نقاشی‌های مطرح را در قالب عکس صحنه‌آرایی کردم/ آثاری درباره زنان

منبع: خبرگزاری مهر –

آثار پیکاسو، رامبراند، مونک، دگا… با تکنینک عکاسی صحنه آرایی شده توسط سروش میلانی زاده این روزها روی دیوار گالری مژده به نمایش درآمده است.
سروش میلانی

به گزارش خبرنگار مهر این روزها گالری مژده پذیرای عکس هایی است که با تکنیک صحنه‌آرایی شده سعی در بازسازی آثاری از بزرگان نقاشی تاریخ دارد.

آثاری از نقاشان معروفی چون «پابلو پیکاسو»، «لوسین فروید»، «رامبراند»، «لوکاس کراناچ»، «ادگار دگا»، «فریدا کالو»، «لونرنزو لوتو»، «ادوارد مونک»، «آرتمیزیا جنتیلسکی» و «واسیلی پروف» که در پس هر کدام مفهومی بحث برانگیز نهفته است حالا توسط میلانی زاده به صورت کامل و با وفاداری بازسازی شده تا به صورت عکس بار دیگر به ثبت برسند و البته مفهوم دیگری را در ذهن مخاطب تداعی کند.

سروش میلانی زاده درباره این بازتولید مفهوم در این آثار که در نمایشگاه «زن علیه زن» به نمایش درآمده است به خبرنگار مهرگفت: در پس هر کدام از این تابلوها داستانی است. من پیش از عکاس بودن، نقاش بودم و تاریخ هنر را خوب می دانم و برای بازسازی این نقاشی ها، بیش از ۵۰۰ اثر را بررسی کردم.

وی با اشاره به وفاداری اش به ریزه کاری های اصل آثار توضیح داد: من با وفاداری کامل نسبت اصل آثار حتی نسبت به رنگ‌های به کار رفته در نقاشی‌ها، این آثار را خلق کردم و رنگ و فرم و کمپوزیسیون و… را کامل نسبت به اصل اثر پیاده کردم که بسیار دشوار بود ولی در این مسیر مفهوم دچار دگردیسی می شود. به هر حال هر بازتولیدی در خودش نوعی دگرگونیِ معنا را دارد.

همانطور که میلانی‌زاده اشاره کرد در  این نمایشگاه ۱۰ عکس در شاخه‌ عکاسی صحنه‎آرایی شده به نمایش گذاشته شده است که البته مفهوم مورد نظر هنرمند را بیشتر کسانی درخواهند یافت که با مفاهیم اصل اثر آشناتر باشند و تغییرات مفهومی مورد نظر عکاس را دریابند.

این هنرمند در ادامه درباره عنوان نمایشگاه که «زن علیه زن» است به خبرنگار مهر گفت : من معتقدم خشونت نسبت به زنان فقط توسط مردان صورت نمی گیرد بلکه خشونت زنان علیه زنان بیشتر است. من دنبال پاسخ این چرایی و علل پنهان آن هستم. مخاطب با دیدن این آثار گاه جای قربانی خود را می بیند یا آن‌کسی که خشونت را انجام داده است. حالا در این نمایشگاه شاید بتوان با این ارائه جدید اتفاقات را در دنیای معاصر در ذهن بازسازی کرد و به مفاهیم جدیدی رسید. بیشترین هدف من این است که مخاطب خود را درون اثر ببیند.

نمایشگاه «زن علیه زن» تا ۳۱ اردیبهشت ماه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک برپاست.

سروش میلانی زاده در این نمایشگاه علاوه بر همراهی ۲۲ بازیگر و هنرمند همچون رامونا شاه، معصومه کاظمی، راحله تعبدی، ساغر قناعت، رها شاه حاتمی، مهتاب پرنیان و … از حضور آنا ثانی و اشکان وثوقی به عنوان گریمور و طراح لباس نیز بهره برده است.

انتخاب لوکیشن در پروژه های مختلف میلانی زاده متفاوت است اما برای این مجموعه او یک لوکیشن ثابت داشته و تمام عکس هایش را در این فضا گرفته است، او در این باره گفت: لوکیشن آثار این نمایشگاه، خانه قدیمی ای است که امکان هر جور بازسازی را در آن داشتیم بنابراین تمام فضای دلخواه را در آن بوجود آوردیم، در واقع فضای مورد نظر برای هر فریم را ساختیم و با رنگ کردن و ساخت و ساز فضا، لوکیشن هر عکس آماده شد. در این نمایشگاه تنها یک عکس در فضای بیرون از این خانه و در کنار دریاچه طالقان گرفته شده است.

پیشین
کسب مقام در مسابقه عکاسی یونسکو توسط هنرمند ایرانی
پسین
سه عکاس پیشکسوت سینما تجلیل می‌شوند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست