1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره بازار تاریخی اراک

نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره بازار تاریخی اراک

نمایشگاه آثار منتخب جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک در حال برگزاری است.
نمایشگاه آثار منتخب جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک در سرای مهر بازار تاریخی اراک گشایش یافته و در حال نمایش است.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک، ۵۵ قطعه عکس راه یافته به بخش نمایشگاه، شامل عکس های برگزیده و حائز رتبه بخش های حضوری و غیر حضوری و منتخبی از آثار راه یافته به هر دو بخش در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر به شکل شاسی شده در محل سرای مهر در معرض نمایش گذاشته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ضمن دیدار از این آثار با اشاره به برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه به نوعی ماحصل حضور و تلاش عکاسانی است که با ظرافت هرچه تمام بازار تاریخی اراک که بزرگ ترین و ارزشمندترین ابنیه تاریخی استان مرکزی است را به نمایش گذاشتند.
حسینی با اشاره به حضور نمایشگاه در یکی از سراهای تاریخی بازار افزود: برپایی این نمایشگاه در سرای مهر برای ارتباط مستقیم با کسبه بازار و مردم با بهره گیری از پتانسیل تصویر است و با این ابتکار تاثیر گذاری خروجی جشنواره و رسیدن به اهداف آن بیشتر خواهد بود.

نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره بازار تاریخی اراک

رئیس ستاد جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک با اشاره لزوم چاپ کتاب جشنواره گفت: عکس های تهیه شده توسط عکاسان که نشان از زیبایی و اصالت بازار و همچنین جریان زندگی و پویایی بازار دارد، گنجینه گرانبهایی از مهمترین اثر تاریخی استان مرکزی است و مستند سازی آن در کتاب جشنواره نه تنها برای حضور گردشگران خارجی و تبلیغ بازار تاریخی اراک بسیار تاثیر گذار است برای ثبت جهانی بازار نیز بسیار کارآمد است و به سطح و ارزشهای جشنواره نیز می افزاید.
حسینی ضمن قدردانی از حضور و تلاش عکاسان حاضر در جشنواره گفت : انجمن عکاسان استان مرکزی و گروه اجرایی جشنواره زحمات قابل توجهی را کشیدند که در مدت زمان کم توانستند ضمن برگزاری جشنواره ای در سطح ملی با کیفیتی بسیار عالی را برگزار کنند، که جای تقدیر دارد.
عادل عزیزی دبیر جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک نیز گفت: این نخسین بار در کشور است که بلافاصله پس از برگزاری جشنواره در سطح ملی نمایشگاه آثار راه یافته پس از آیین اختتامیه بر پا می شود و بازدیدکنندگان و عکاسان شرکت کننده منتخب آثار راه یافته را به صورت نمایشگاهی آن هم در یک فضای تاریخی متناسب با موضوع جشنواره می بینند.
وی افزود: این نمایشگاه و حضور ملموس با فضا می تواند ما را به دستیابی هرچه سریع تر به اهداف جشنواره نزدیک کند.
دبیر جشنواره ملی عکس بازار تصریح کرد: برپایی نمایشگاه آثار منتخب بلافاصله پس از اتمام مراسم اختتامیه نشان می دهد که تیم دبیرخانه تا چه حد در اجرای متفاوت و حرفه ای کوشا و حساس بوده است.
دبیر برگزاری جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک تصریح کرد: در پایان نیز آیین اختتامیه نمایشگاه برگزار و به دنبال آن از زحمات و تلاش های عوامل و دست اندر کاران جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.
عزیزی با اشاره به ارج نهادن به جایگاه عکاسان پیشکسوت گفت: در آیین برگزاری مراسم اختتامیه نیز از جمالزاده هنرمند پیشکسوت عکاس استان مرکزی که در طول فعالیت حرفه ای خود آثار ارزشمندی را در راستای مستند سازی بازار و بناهای تاریخی اراک ثبت کرده است، قدردانی می شود.
دبیر برگزاری جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک به موضوع طراحی و چاپ کتاب عکس جشنواره بازار تاریخی اراک هم اشاره ای دادشت و خاطرنشان کرد: با نظر مساعد مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.
گفتنی است جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک از ۲۸ تا ۳۱ تیرماه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با همکاری انجمن عکاسان استان مرکزی با حضور عکاسان برجسته کشور برگزار شد.
علاقه مندان می توانند تا پایان روز سه شنبه ۱۳ مردادماه جاری همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ از این نمایشگاه در سرای مهر بازار تاریخی شهر اراک دیدن کنند.
سرای مهر در شهر اراک، خیابان محسنی، پشت مسجد حاج تقی خان، بازار تاریخی اراک مشرف به سرای آقایی واقع شده است.

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کتاب عکس « انتهای زمین » منتشر شد
پسین
«ایران زیبای من» در نگارخانه شیخ هادی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست