1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس خبری استان فارس برپا شد

نمایشگاه عکس خبری استان فارس برپا شد

نمایشگاه جشنواره عکس خبری استان فارس با حضور مدیرکل ارشاد استان و فرماندار شیراز برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ظهر دوشنبه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران برگزاری این برنامه را گامی مهم در راستای توجه به حوزه عکس دانست و افزود: با توجه به تقارن جشنواره عکس خبری فارس و روز و هفته خبرنگار این جشنوراه را می توان اقدامی برای توجه به عکاسان خبری استان فارس دانست.

منصور طبیعی افزود: همواره در روز خبرنگار حوزه عکس و عکاسان چندان دیده نمی شد اما امسال با برگزاری این برنامه توجه خاصی به عکاسان خبری صورت گرفت.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که بتوان این کار را در سالهای آتی نیز مورد پیگیری قرار داد.

فرماندار شهرستان شیراز نیز در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم این نمایشگاه شروعی برای برگزاری جشنواره عکس خبری استان فارس باشد و این جشنواره و نمایشگاه به صورت سالانه ادامه یابد.

حسین قاسمی با اشاره به میزان تاثیر گذاری عکس نیز بیان کرد: عکس نقش زیادی در افزایش مشارکتهای ملی در مقاطع مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس یا حوادث طبیعی مانند زلزله بم و یا صحنه های دیگر ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه عکس از اثرگذارترین جریان رسانه ای به شمار می رود، عنوان کرد: باید گفت که هر خبری به مستنداتی نیاز دارد اما خود عکس بهترین مستند و استدلال است.

جشنواره عکس خبری استان فارس با هدف ایجاد عرصه رقابت برای عکاسان حوزه خبر و اطلاع رسانی استان برگزار شده که شامل دو بخش ویژه با موضوع شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و جنگ نرم و عکسهای خبری در همه حوزه های خبری اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی است.

نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره از امروز تا ۱۷ مرداد ماه در تالار حافظ شیراز برپا شده و شامل ۴۰ عکس برگزیده از مجموع آثار ارسالی است.

پیشین
هیات مدیره جدید انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی
پسین
کتاب دومین جشنواره عکس فیروزه به چاپ رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست