1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس «یک تکه زندگی» در ایوان

نمایشگاه گروهی عکس «یک تکه زندگی» در ایوان

نمایشگاهی گروهی به بهانه گرامی داشت یاد هنرمند فقید عباس کیارستمی با عنوان «یک تکه زندگی» از روز جمعه ۱۶ تیر ماه در نگارخانه ایوان برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه گروهی عکس تعداد ۷۷ عکاس به همت و کوشش پرهام دیده‌ور به مناسبت سالگرد درگذشت عباس کیارستمی هر یک با یک قطعه عکس حضور یافته اند.
در متن قاب نخست این نمایشگاه به عنوان استیتمنت نمایشگاه به قلم پرهام دیده ور آمده است:
” قاصدکـی که از پنجره وارد شده بـود از در بیـرون رفت “
عباس کیارستمی ٧٧ ساله شد.
مردی که ما را در این پهنه‌ی خاکستری دلپذیر، این ”چند روز در میـان“، دگـر بار به تـماشای برگ و برف و درخت دعوت می‌کرد، به مکث در بـازی چـوب و موج، به تـماشایِ شیطنتِ کلاغ‌ها و درنگـی بر هـرآنچه هست دراین فاصله‌ی میان سیاه وسپید. افسوس که او دیگر در میان مـا نیست، باز هم ” مـرگ صبوری نکرد، این مرگ حاصلخیز “.

در « یک تکه زندگی » هفتاد و هفت هنرمند گرد هم آمده‌اند تا تـمام قد به او ادای احتـرام کنند. تا هفتاد و هفت تکه‌ی زندگـی را، هر یک از منظر خویش در قاب تصویر به او هـدیه دهند، به او که ” وقتـی آمد آمد، وقتـی بود بود و وقتـی رفت بود “.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه عکس «یک تکه زندگی» به این ترتیب معرفی شده است:
صابر ابر، کوروش ادیم، مهرداد افسری، آرش اکبری سنه، شروین امدادیان، فریدون امیدی، جمشید بایرامی، مجید برزگر، بابک برزویه، غوغا بیات، جعفر پناهی، مریم تختکشیان، حمید جانی پور، رعنا جوادی، امیرحسین حشمتی، بابک حقی، اوژن حقیقی، محمد حمزه ای، رامین حیدری فاروقی، فریدون خسرویان، مرضیه خورسند، فتانه دادخواه، نادر داودی، شهرزاد درفشه، سعید دستوری، علی دقیق، پرهام دیده ور، لیلا رحیمی، جاوید رمضانی، زروان روحبخشان، مسعود زنده روح کرمانی، مریم زندی، مینا زیوری، مزدک سپانلو، مجید سعیدی، آیین شاهرودی، افشین شاهرودی، سیف اله صمدیان، بیژن صیفوری، گلناز طاهری، اکبر عالمی، اسماعیل عباسی، کیارنگ علایی، آرزو عمیدی، مزدک عیاری، جاسم غضبانپور، حسن غفاری، محمد غفوری، نغمه قاسملو، شادی قدیریان، صمد قربانزاده، بابک کاظمی، عسل کاظمیان، بهنام کامرانی، ژیلا کامیاب، علی کریم، کوهیار کلاری، محمود کلاری، سام کلانتری، رضا کیانیان، کاوه گلستان، هنگامه گلستان، محمدرضا ماندنی، سحر مختاری، مهدی مقیم نژاد، تهیمنه منزوی، مهران مهاجر، ژوبین میراسکندری، کاوه نجم آبادی، ساسان نصیری، محمدرضا نوربخش، ابراهیم نوروزی، ساعد نیک ذات، مرجان وحید و مهدی وثوق نیا.

مطابق با اعلام برگزارکننده ،گالری ایوان درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به بنیاد کودک در حمایت از دانش‌آموزان با استعداد نیازمند اهدا خواهد کرد.

گالری ایوان از اردی بهشت ماه سال ۹۵ آغاز به کار کرده و با هدف معرفی و حمایت از هنرمندان جوان معاصر و پیشرو و نیز تقدیر از هنر پیشکسوتان، بر این باور است که رابطه هنرمند و گالری، یک رابطه دو طرفه بوده و کاری گروهی‌ است و تلاش می‌کند از راه فرهنگ و هنر در خدمت هنر و انسانیت باشد.

بنیادکودک موسسه­ بین‌المللی مردم‌نهادی است که با اهدافی انسان­‌دوستانه از ۲۴ سال پیش با کسب مجوز رسمی از وزارت‌کشور و تکیه بر حفظ کرامتِ انسانی، در حمایت از تحصیلِ دانش­آموزان با استعدادِ نیازمند فعالیت می‌کند. این موسسه در حال حاضر، ۹ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز با استعدادِ نیازمند را در سراسر ایران با ۲۸ نمایندگی داخلی در سراسر کشور و ۸ دفتر برون‌مرزی در سطح بین‌الملل حمایت می‌کند.
این مؤسسه در سال ۸۶ از هیات دولت مجوزی دریافت کرده که براساس آن کمک به بنیادکودک جزء هزینه‌های پذیرفته شده مالیاتی محسوب می‌شود. هم‌چنین بنیاد کودک از سال ۲۰۰۵ تاکنون هر ساله مقام مشورتی ویژه ECOSOC از سازمان‌ملل‌متحد را دریافت کرده است و توانسته گواهی‌نامه‌ استاندارد جهانی  SGSرا به‌دست آورده و همه ساله با کسب امتیاز بالا آن را تمدید کند. بنیادکودک همواره به این می‌اندیشد که «هیچ دانش‌آموز با استعدادی نباید به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل و تلاش باز بماند

گالری روزهای شنبه تعطیل است.
نمایشگاه گروهی عکس «یک تکه زندگی» به یاد عباس کیارستمی تا پایان روز جمعه ۳۰ تیر ماه پذیرای حضور علاقمندان به دیدار این عکس ها است.
گالری ایوان در تهران، الهیه، خیابان مریم شرقی، خیابان مهدیه، جبهه، لسانی، داخل بن بست حمید، شماره ۱ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «روزگار کودکی» در پردیس ملت
پسین
نمایشگاه عکس « بادهای شور » در ارومیه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست