1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نهمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

نهمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

با طرح نهمین پرسش عمومی، نتایج هشتمین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک معلوم و نهایی شد .
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، هشتمین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در رسانه پایگاه عکس چیلیک در قالب چهار گروه اثرگذار در رای ها تعیین و نهایی شدند .
هشتمین پرسش طرح شده به این پرسش از مخاطبین و مراجعین پرداخته بود:
مهمترین دلیل حضور عکاسان حرفه ای را در رقابت های غیرحرفه ای چه می دانید؟
که در پاسخ اکثریتی برابر با ۵۳% از مجموع شرکت کنندگان به شکل مستقل و با رایی برابر به گزینه « چشم داشت مالی » اشاره داشته اند .
این نتیجه در حالی به دست آمد که در طی مدت زمان ۳۱ روزه خرداد ماه سال ۱۳۹۵ گزینه ی: « نا آگاهی » ۱۶% و « انگیزه خدمت » ۳% و « شهرت طلبی » ۲۸% از رای کل شرکت کنندگان در این نظرسنجی موضوعی را به خود اختصاص دادند .

طرح نظرسنجی ماهانه پایگاه عکس چیلیکالبته پر واضح است با وجود زیرساخت ها و چالش های اقتصادی در زندگی و معاش اهالی این کشور و تعدد مشکلات مالی و مادی در مسیر جریان های روزمره ، « چشم داشت مالی » می تواند یکی از اهداف اصلی حضور در رقابت ها و مسابقه ها باشد ولی برگزارکنندگانی که با رفتارهای غیراصولی و اجرای دور از استانداردهای معمول اقدام به نشر فراخوان می کنند در نتیجه این جذب و گرایش به چه شناختی از مخاطب خود در جامعه نری و عکاسان کشور می رسند؟
نکته ی دیگری که در مسیر اجرای رقابت های غیر حرفه ای لحاظ نمی شود دقت به اصل این عبارت است که آیا حضور عکاسان حرفه ای، با تجهیزات حرفه ای و سابقه ای حرفه ای در رقابت های غیرحرفه ای ساختار سابقه و نام عکاس را دچار خدشه و خلل نمی کند؟
بد نیست تا بخشی از مباحث سیاست گذاری و گفت وگوی عکاسان صاحب نظر در رئوس کانون ها و تشکل های عکاسی که موظف به حمایت ، شناخت و معرفی حقوق عکاسان می باشند ، به بررسی این چالش پرداخته شود تا شاید شاهد کاهش آمار عکاسان مظلوم نشسته در سبد تغذیه کاسبان بازار سیاه فرهنگ و هنر باشیم و در عوض با معرفی و حمایت از دبیرخانه های سالم با فراخوان هایی سلامت ، حمایت عملی نماییم و صد البته که در این معادله قدرت تحلیل و ارزیابی شخص عکاس در این جامعه و نموادار ، نقشی موثر را داراست.

پرواضح است که تحلیل این نتایج به بحث و بررسی های بسیار دقیقی از منظر کارشناسان و صاحبنظران نیازمند است ولی بی هیچ بحث و نظری به آنچه مخاطبین و مراجعین رای داده اند احترام گذاشته و با توجه به شرایط موجود در جامعه عکاسی و عکاسان کشور تلاش خواهیم کرد که باز هم در راستای ارتقای سطح ارایه خدمات پایگاه عکس چیلیک کوشا باشیم .
اگر چه در گام هشتم این نظرسنجی موضوعی به بررسی «  مهمترین دلیل حضور عکاسان حرفه ای را در رقابت های غیرحرفه ای چه می دانید؟ » در نگاه و منظر مخاطبین و مراجعین به رسانه پایگاه عکس چیلیک پرداختیم، اکنون برآنیم تا در گام نهم – با توجه به درخواست هایی که در بخش ارتباط با ما طرح شده بود – به ارزیابی چرایی گرایش علاقه مندان و عکاسان به سوی ارایه سیاه و سفید در عکاسی بپردازیم.
منتظر هستیم تا در طی چهارمین ماه از سال ۱۳۹۵ از نگاه مخاطبانی که در گروه های مختلف شغل و حرفه، جنسیت، سن، تجربه، دانش، اعتقاد و … قرار دارند و هر یک به قدر یک رای و یک نظر، در نظرسنجی ها تعیین کننده و صاحب تاثیراند، نتیجه را دریافت و اطلاع رسانی کنیم.
ضمن سپاس از همکاری میرصفی اندیکلایی عکاس صاحب نام و با تجربه استان مازندران در طراحی پرسش تیر ماه ۱۳۹۵ ، به طرح آن می پردازیم که اصلی ترین عامل رویکرد عکاسان به ارایه عکس سیاه سفید چیست؟ که گزینه های « پیروی از عکاسان مطرح جهان » ، « تمایل به دیده شدن » ، « حذف جذابیت های کاذب » ، « باور به سادگی در امر ویرایش و ارایه » و « تاثیرگذاری نافذ در بیننده » برای درج پاسخ لحاظ شده است.
*شما نیز می توانید پرسش های خود را در سایر طبقه بندی های: نظری، آموزشی، اخلاقی، تشکیلاتی و … در حوزه عکس و عکاسی و عکاسان از طریق پل ارتباطی و گزینه « ارتباط با ما » جهت درج و دریافت آمار ، با همکاران این رسانه در میان بگذارید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
امیرهوشنگ للهی ، مدیر موزه عکسخانه شهر شد
پسین
فراخوان عضوگیری انجمن عکاسان استان مرکزی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست