1. خانه
  2. اخبار
  3. نگارخانه چیلیک میزبان دومین جشنواره عکس گلستانه

نگارخانه چیلیک میزبان دومین جشنواره عکس گلستانه

هفتاد وششمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در نگارخانه چیلیک به نمایش عکس های راه یافته به " دومین جشنواره عکس گلستانه " اختصاص یافت.
مخاطب نگارخانه چیلیک در این دوره از نمایشگاه تعداد ۸۳ قطعه عکس سیاه سفید و رنگی را منتخب ۵۹ تن از عکاسان شرکت کننده در این جشنواره مشاهده خواهد کرد.
در بخشی از قاب ابتدای این نمایشگاه که دربرگیرنده متن بیانیه هیات داوران این جشنواره می باشد، آمده است:
موضوع کودکان کار، بچه های خیابانی، و مساله بی سرپرستی و بد سرپرستی این کودکان مقوله ای است که بارها و بارها در این کشور به آن پرداخته شده است. از سینمای ایران گرفته تا مطبوعات و سپس انبوه همایش هایی که درباره این موضوع برگزار شده و به ارائه دیدگاه پرداخته اند.اما به نظر می رسد. مساله اصلی این است که کدام یک از این قالب ها موفق شده اند برای زمانی طولانی تر در اذهان مردم باقی بمانند؟
تصویر یا متن؟
عکس یا نوشتار؟
این سوالی اساسی است که همیشه قالب بیانی یک موضوع با خود یدک می کشد و پاسخ مخاطبان به آن در گذر زمان، بازی ذهنی زیبایی را راه می اندازد که همان تاثیر پذیری از هنرهای مختلف است.

نگارخانه چیلیک میزبان دومین جشنواره عکس گلستانه

در این راستا بد نیست به این نکته اشاره کنیم که انتخاب مدیوم عکاسی برای طرح مساله از سوی موسسه گلستان علی، از یک طرف اهمیت رسانه عکاسی را نسبت به دیگر قالب های بیان موضوعی روشن می کند و دیگر آن که بر تاثیر گذاری تصویر فراتر از متن و گزارش و مقاله و دیگر شکل های نوشتاری صحه می گذارد.
اسامی عکاسان صاحب عکس در این نمایشگاه عبارتند از:
بهنام صدیقی، قاسم شیشه گری، محمود بازدار، سروش جوادیان، جاوید تفضلی، ابراهیم کوچکی، محمود صادقی، امین نظری، امیر عبیداوی، مهران مافی بردبار، محمد رضایی، سیدمرتضی جعفری، حسین خسروی، محمد صفرپور، سیدمحمدصادقی حسینی، رضا پردل، علی رضا رستگار، علی صمیمی، مرضیه حیدرزاده اقدم، سیدمهدی مصباحی، غلامرضا یزدانی، علی فتحی زهرایی، سیدعلی حسینیان نسب، مهدی طاهری، میلاد حدادیان، مهدی معتمد، هادی صمدی، محمدرضا مومنی، سپیده گندمی، کیومرث خوشبین فر، محمدحسین پرورش، حامد سوداچی، حسین اسماعیلی خوش مردان، شادی آفرین آرش، عماد انوشیروانی، آرزو باباگلی، عباس حاجی آبادی ثانی آبادی، جواد بهمنش، امین خسرو شاهی، محمدجعفر خسروی، حسن دلاور، عبدالرحمن رافتی، امیرفربد رخشانی مقدم، محمدعلی سالمی طولارود، حمید سبحانی، هانیه شیخ احمدی، اصغر صامتی، طاهره فیجانی، آرزو قاسمی، احمد قاسمی، مرتضی کشاورز، شیرین کوشکی، علی گرامی فر، سعید گلی، سحر مبارکی، سارا مظفری، سیدحسین میرکمالی، رضا نظری نژاد، حسین نیک مهر.
از جمله نتایج مسابقه های مطرح شده در این نگارخانه هم می توان به:بخش جنبی و اصلی دومین جشنواره فیروزه، مسابقه عکس طهران ۸۶، جشنواره ملی عکس رضوی، نخستین جشنواره دانشگاه آزاد، جوانان عصر ما، جشنواره عکس نان، بخش جنبی جشنواره مطبوعات(۱۶)، جشنواره گرانتر از طلا، ششمین جشنواره هنری آب، چهارمین دوره مسابقه تجلی عاشورا و فجر، جشنواره کوهستان بینالود، دومین دوره مسابقه عکاسی از سفره افطار، دومین جشنواره گرانتر از طلا، مسابقه فرش دستباف و دومین سوگواره قاب خالی خورشید، نخستین جشنواره شکوه حماسه، دومین مسابقه فرش دستباف ایران، نخستین جشنواره گلستانه، نخستین جشنواره ایران شناسی، جشنواره محیط زیست مازندران، جشنواره تعاون، نخستین نمایشگاه صنعت اسب، سومین نمایشگاه صنعت نان، سومین جشنواره ملی زمان، جشنواره راه و بی راه، مسابقه عکس تهران ۹۰ ، آثار گروهی عکاسان تئاتر و … اشاره کرد.

لازم به یادآوری است نگارخانه چیلیک با وجود امکاناتی چون: توضیح نمایشگاه، قاب اول، معرفی هنرمند، شرایط فروش عکس، دفتر نظرسنجی، ارتباط با هنرمند و … تاکنون در میان نمایشگاه های انفرادی و گروهی خود میزبان آثار بیش از ششصد تن از عکاسان سراسر ایران بوده است.

علاقمندان به دیدار از عکس های نمایشگاه " دومین جشنواره عکس گلستانه " می توانند همزمان با گشایش این نمایشگاه به نشانی: www.ChiilickGallery.com مراجعه نمایند و تا تاریخ ۲۴ مردادماه سال ۱۳۹۱ در بخش روزشمار و از آن تاریخ به بعد در بخش بایگانی، بیننده مجموعه آثار عکاسان این نگارخانه باشند.
لازم به یادآوری است نمایشگاه " دومین جشنواره عکس گلستانه " در هفتاد و ششمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در" نگارخانه چیلیک " گشایش یافته و علاقمندان می توانند از طریق " ایـنجـا " از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
————————————————————————————————————————————————————————————
جهت مشاهده اسامی برگزیدگان دومین جشنواره عکس گلستانه " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست