1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. نگاه های برتر تور عکاسی از ترکمن معرفی شدند

نگاه های برتر تور عکاسی از ترکمن معرفی شدند

نشست آموزشی نقد و بررسی کیفی عکس های تولید شده در کارگاه عکاسی مستند و تجربه عکاسی از ترکمن و سکنه ی روستایی مناطق بندر ترکمن و کلاله در سالن اجتماعات پایگاه عکس چیلیک برگزار شد.
نقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با هشتاد و نهمین تور عکاسی چیلیک به مقصد بندر ترکمن واقع در گرگان و استان گلستان ، با حضور عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست آموزشی ، برگزار و پس از بحث و گفت وگو پیرامون عکس ها ، نگاه های برتر این تور عکاسی معرفی شدند.
به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که بعدازظهر پنجشنبه ۸ مهر ماه جاری برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده گزارش تصویری از نگاه عکاسان همسفر ، پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به طرح نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران ، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.

عکاسان همسفر با هشتادو نهمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در عیدگاه بندر ترکمن و نماز عید قربان ، با رویکردی مبتنی بر عکاسی مستند ، در مناطق حاضر شدند و تلاش کردند با وجود محدودیت در حضور و تراکم برنامه ها و امکانات موجود، بهترین شرایط عکاسی را رقم بزنند.

در بخش بعدی این جلسه عکس های مستندی که عکاسان با حضور در سطح مناطق هدف گذاری شده به ثبت رساندند مورد نمایش قرار گرفت و سپس به نقد و بررسی عکس های منتخب عکاسان همسفر پرداخته شد.

پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس های : مریم خداوردی ، حسین عصاری آرانی ، سمانه مقراضی ، محمدرضا رحیمی ، محمدعلی قهرمان پور ، مهدی سروری مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.

همچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: فاطمه سادات حجازی ، میترا محمدی ، نسرین بیک زند ، محمدرضا خرازی ، مجتبی محسنی و ابراهیم باقرلو تقدیر به عمل آمد .

اشاره به مسایل فنی و تکنیکی در عکاسی از موضوعی چون مستند اجتماعی و پرتره و رسیده به مرحله ای از بیان در عکاسی همراه با حس و پیام ، نشانه شناسی در عکاسی مستند و ارتباط میان عکاسی مستند تا عکاسی صحنه آرایی شده در موقعیت های مستند ، نقش رنگ و خاکستری ها در عکاسی از عناصر انسانی و نشانه های اجتماعی، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.

در این نشست نقاط قوت و نکات قابل توجه آثار عکاسان : آمنه عبادی ، سیده حمیده حسینی زاده ، سپیده سیرانی ، سمانه میلانلو و مهتاب خرازی نیز مطالبی در حوزه نقد و تحلیل عکس ها و نگاه های برترشان نیز مورد طرح و ارزیابی قرار گرفت.
مسئولیت راهبری جلسۀ نشست نقد تور و ارزیابی آثار عکاسان را « مهدی سروری » عهده دار بوده است .

لازم به یادآوری است در این نشست عکس های :  محمدرضا خرازی ، مجتبی محسنی ، آمنه عبادی ، سمانه میلانلو و مهتاب خرازی ، سپیده سیرانی ، مهدی سروری و ابراهیم باقرلو ، مریم خداوردی ، حسین عصاری آرانی ، سمانه مقراضی ، محمدرضا رحیمی ، محمدعلی قهرمان پور ، فاطمه سادات حجازی ، میترا محمدی ، نسرین بیک زند و سیده حمیده حسینی زاده مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت .

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.

جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
از جمله تورهای بعدی پایگاه عکس چیلیک حضور در موقعیت پیش از طلوع در کویر ، روستاهای اصیل کردستان ، عکاسی پاییزی در آبشار و جنگل های گرگان می باشد .

علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « سعادت عاشقی » در دانشکده رسانه فارس
پسین
ایجاد فدارسیون بین المللی عکاسی ورزشی

به تازگي منتشر شده

۴ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • از همه دوستان عزیزم برای این جلسه نقد پربار ممنونم و خوشحالم که امروز عکس های خوب بسیاری را دیدم.از آقای سروری عزیز هم برای فراهم آوردن چنین جلسات ارزشمندی بسیار سپاسگزارم.تور خوب ترکمن با چنین جلسه ارزشمندی ارزشمندتر میشود و جلسه نقد کم ازخود تور ندارد.

    پاسخ
  • محمد رضا خرازی
    ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۰۰:۲۴

    از مقایسه نگاه های متفاوت عکاسان این تور با آثاری که توسط خودم به ثبت رسیده بسیار لذت بردم
    و از نقد های سازنده همسفران در این جلسه سیار استفاده کردم.
    نقدهایی که فارغ از اسم و رسم و رابطه عکاس و بده بستان های مرسوم در جامعه عکاسی بود.

    پاسخ
  • مجتبی محسنی
    ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۰۰:۴۷

    سلام
    همسفر شدن با پایگاه عکس چیلیک برای بنده تا به الان یک پلکان ترقی بوده. آشنا شدن با عکاسان بدون ادعا و عالی و یادگرفتم کار گروهی و عکاسی تیمی بدون آنکه تا به حال در عکاسی دچار مشکل شوم و یا فکر کنم سوژه ام ربوده شده است.
    از تک تک شان آموختم و آموختم.

    جلسات نقد بعد از هر طور مثل یک تثبیت کننده میماند که آن چیزی را که آموختی حالا بهتر و بهتر درک و جذب کنی تا بتوانی در آینده بهتر از اینی که هستی شوی.

    از پایگاه عکس چیلیک هم برای آماده کردن و پذیرا بودن این چنین فضاهایی در این فضای جامعه عکاسی! تشکر میکنم.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۰۱:۴۱

    الان که مدت یک سال از آشنایی من با دفتر چیلیک می گذرد، و عکاسی را شروع کرده و به طور مرتب در تورهای عکاسی و کلاسهای اموزشی آن شرکت کرده ام، می توانم بگویم که چقدر در روند عکاسی من در جهت مثبت موثر بوده و در عین اینکه در این زمینه پیشرفت نموده ام علاقه و انگیزه بیشتری برای ادامه آن پیدا کرده ام.
    بسیار خوشحالم که جای مناسب و امنی وجود دارد ، که می دانم برنامه ریزی و سیاست گذاری درستی در جهت آموزش و پرورش علاقمندان عکاسی در پیش گرفته اند و دلسوزانه از آنها حمایت و پشتیبانی می کنند و این نکته را به تجربه رسیده و به عینه دیده ام.
    جلسات نقد و ارزیابی فایل های تولید شده تشکیل می شود به اندازه تورهای عکاسی و حتی بیشتر از آن در جهت افزودن به دانش عکاسی مفید هستند ، و در این جلسات است که متوجه می شوید که چگونه می توان در یک شرایط برابر بهتر دید و بهتر ثبت کرد و عکس بهتری گرفت و بسیار صحیح و بدون تضعیف و تخریب و تخطئه ، از تجربیات و توضیحات با تجربه ترها آموخت و بینش عکاسی را در کنار دانش عکاسی فهم کرد و آموخت.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست