1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. نگاه های برتر تور عکاسی سوباتان معرفی شدند

نگاه های برتر تور عکاسی سوباتان معرفی شدند

نشست آموزشی نقد و بررسی کیفی عکس های تولید شده در کارگاه عکاسی طبیعت و تجربه عکاسی از عشایر و سکنه ی روستایی مناطق لیسار و سوباتان در سالن اجتماعات پایگاه عکس چیلیک برگزار شد.
نقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با هشتاد و هفتمین تور عکاسی چیلیک به مقصد سوباتان تالش واقع در شهرستان لیسار در مرز استان های گیلان و اردبیل، با حضور عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست آموزشی ، برگزار و پس از بحث و گفت وگو پیرامون عکس ها ، نگاه های برتر این تور عکاسی معرفی شدند.
به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که عصر روز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه جاری برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده فیلم ها و گزارش تصویری مقاصد عکاسی ، پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به طرح نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران ، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.

عکاسان همسفر با هشتادو هفتمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در ارتفاعات استان گیلان، با رویکردی مبتنی بر عکاسی طبیعت ، منظره و مستند و مفهومی، در مناطق حاضر شدند و تلاش کردند با وجود موقعیت جوی و امکانات موجود، بهترین شرایط عکاسی را رقم بزنند.

در بخش بعدی این جلسه عکس های مستندی که عکاسان با حضور در سطح منطقه روستای سوباتان و آبشار و راه های ارتباطی و بازار و … به ثبت رساندند مورد نمایش قرار گرفت و سپس به نقد و بررسی عکس های منتخب عکاسان همسفر پرداخته شد.

اشاره به مسایل فنی و تکنیکی در عکاسی از موضوعی چون طبیعت و منظره، تفاوت های این دو و عکاسی انتزاعی و مفهومی، نشانه شناسی در عکاسی فرمالیستی ، نقش رنگ و خاکستری ها در عکاسی از عناصر طبیعت همچون سنگ ها و گل ها و گیاهان در طبیعت، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.

پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس های : اعظم حشمتی ، مهدیه زینی اسکوئی ، داود کهن ترابی ، مهری راست قدم ، جواد میرزاپور و طیبه خداوردی مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.

همچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: گل گونه نجفی ، محمدرضا زارع ، مریم خداوردی ، مهدی سروری و محمدرضا برادران صباغ تقدیر به عمل آمد .
مسئولیت راهبری جلسۀ نشست نقد تور و ارزیابی آثار عکاسان را « مهدی سروری » عهده دار بوده است .
لازم به یادآوری است در این نشست عکس های : گل گونه نجفی ، محمدرضا زارع ، مریم خداوردی ، اعظم حشمتی ، مهدیه زینی اسکوئی ، داود کهن ترابی ، مهری راست قدم ، جواد میرزاپور و طیبه خداوردی ، مهدی سروری و محمدرضا برادران صباغ ، مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت .
در پایان نشست عکاسی و کارگاه نظری نقد تور و بررسی و ارزیابی فایل عکس های تولید شده، عکاسان و علاقمندان با شرکت در مراسم مناجات پیش از اذان مغرب ، به صرف افطاری ساده میهمان شدند.

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.

جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
از جمله تورهای بعدی پایگاه عکس چیلیک حضور در برداشت شالی در مازندران ، روستاهای اصیل کردستان ، اردبیل ، کویر مرنجاب ، آبشار و جنگل های گرگان می باشد .

علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
دعوتنامه مجمع انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران+تصاویر کاندیداها
پسین
نهمین مجمع عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران برگزار شد

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۱۴

    همچون همیشه جلسه نقد بسیار مفید و آموزنده بود. عکسهای همسفران را می توان دید و نقد و بررسی دیگران را برروی عکس خود شنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست