1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. نگاه های برتر تور عکاسی میانکاله و اسالم-خلخال معرفی شدند

نگاه های برتر تور عکاسی میانکاله و اسالم-خلخال معرفی شدند

نشست آموزشی نقد و بررسی کیفی عکس های تولید شده در کارگاه عکاسی پناهگاه حیات وحش میانکاله و همچنین روستاها و طبیعت منطقه اسالم-خلخال در سالن اجتماعات پایگاه عکس چیلیک برگزار شد.
نقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با هشتاد و سومین تور عکاسی چیلیک به مقصد پناهگاه حیات وحش میانکاله واقع در شهرستان بهشهر در استان مازندران، با حضور عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست آموزشی ، برگزار و پس از بحث و گفت وگو پیرامون عکس ها ، نگاه های برتر این تور عکاسی معرفی شدند.
به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که عصر روز سه شنبه ۱۱ خرداد ماه جاری برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده گزارش تصویری مقاصد عکاسی ، پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به طرح نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران ، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.

عکاسان همسفر با نقد و بررسی اسالم و خلخال و میانکالههشتادو سومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در استان مازندران و عبور از شهرستان های ساری و بهشهر ، با رویکردی مبتنی بر عکاسی مستند و حیات وحش، در مناطق حفاظت شده حیوانات بومی و پرندگان مهاجر حاضر شدند و با همراهی و راهنمایی محیط بانان خدوم و متعهد منطقه تلاش کردند با وجود موقعیت جوی و امکانات موجود، بهترین شرایط عکاسی را رقم بزنند.

در بخش بعدی این جلسه عکس های مستندی که عکاسان با حضور در سطح تالاب و دریاچه به ثبت رساندند مورد نمایش قرار گرفت و سپس به نقد و بررسی عکس های منتخب عکاسان همسفر پرداخته شد.
اشاره به مسایل فنی و تکنیکی در عکاسی از موضوعی چون پرندگان ، فلامینگوها و مرغابی ها، نشانه شناسی های رفتاری در حیوانات و کارشناسی ، نقش رنگ و خاکستری ها در عکاسی از گونه های مختلف مرغان مهاجر در طبیعت، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.
پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس های : مهری راست قدم، محمدرضا زارع ، امیر شعبانی شایگان ، مجتبی محسنی مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.

نقد و بررسی اسالم و خلخال و میانکالههمچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: مریم خداوردی ، مهدی سروری و محمد کیانی تقدیر به عمل آمد .
لازم به یادآوری است در این نشست عکس های : محمد کیانی ، مجتبی محسنی ، محمدرضا زارع ، مهری راست قدم ، مریم خداوردی ، امیر شعبانی شایگان و مهدی سروری مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت .

بخش بعدی جلسه به عکس هایی با مضامین مستند، پرتره ، منظره و طبیعت که در هشتادو پنجمین تور عکاسی چیلیک به مقصد اسالم-خلخال تولید و تحویل شده بود، پرداخته شد.
در این بخش نیز پس از بررسی نقاط ضعف و قوت مسیر و برنامه ریزی های عکاسی ، به آمار موفقیت عکاسان همسفر و نمایش گزارش تصویری این کارگاه عکاسی پرداخته شد.
پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس های : میترا محمدی ، اعظم حشمتی ، مهدی سروری ، زهرا(نهلا) نیاورانی ، مهری راست قدم ، محمد کیانی مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.
همچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: فاطمه پازوکی دهقانیان فرد ، مریم خداوردی ، محمدعلی برادران صباغ ، محمد کیانی ، محمدرضا خرازی و ابراهیم باقرلو تقدیر به عمل آمد .
لازم به یادآوری است در این نشست عکس های : محمدعلی برادران صباغ ، مریم خداوردی ، ابراهیم باقرلو ، الهه سادات رفیعی طباطبایی ، میترا محمدی ، مهدی سروری ، محمد کیانی ، مهری راست قدم ، فاطمه پازوکی دهقانیان فرد ، اعظم حشمتی ، زهرا(نهلا) نیاورانی ، مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت .

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.
جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
از جمله تورهای بعدی پایگاه عکس چیلیک حضور در در روستاهای اصیل کردستان ، برداشت شالی در مازندران ، سفر به کویر مرنجاب ، آبشار و جنگل های گرگان می باشد .

علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

[vc_separator color=”grey” align=”align_center” border_width=”2″]
[vc_separator color=”grey” align=”align_center” border_width=”2″]
پیشین
هشتمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک
پسین
کتاب عکس اینجا شهید آباد است منتشر شد

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱

    جلسات نقد و بررسی تور و اثار ثبت شده در تورهای عکاسی بسیار مفید و آموزنده است.
    دیدن نگاه های مختلف از شرایظ یکسان برای عکاسی بسیار جذاب می باشد چرا که زوایای مختلف یک موضوع را می توانی ببینی و ارزیابی کنی.
    صحبت دوستان عکاس و بحث هایی که پیرامون مسائل فنی و محتوایی و زیبایی شناختی عکس ها می شود تجربه فراوان همگان را یکجا در اختیار مخاطب حاضر در این جلسه قرار می دهد.
    از پایگاه عکس چیلیک برای برگزاری این تورهای آموزشی و این قبیل جلسات آموزنده بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
  • جواد میرزاپور
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۳۰

    لذت بسیاری بردم از تماشای تصاویر میانکاله… بسیار زیبا و باورنکردنی.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست