1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نگاه های برتر تور عکاسی پاییزی معرفی شدند

نگاه های برتر تور عکاسی پاییزی معرفی شدند

نشست آموزشی نقد و بررسی کیفی عکس های تولید شده در تور عکاسی و کارگاه عکاسی طبیعت با عنوان « عکاسی پاییزی » در سالن اجتماعات پایگاه عکس چیلیک برگزار شد.
نقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با نود و دومین تور عکاسی چیلیک به مقصد جنگل های گرگان واقع در استان گلستان ، با حضور عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست آموزشی ، برگزار و پس از بحث و گفت وگو پیرامون عکس ها ، نگاه های برتر این تور عکاسی معرفی شدند.
به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که بعدازظهر سه شنبه ۱۶ آذر ماه جاری برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده گزارش تصویری از نگاه عکاسان همسفر ، پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به طرح نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران ، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.

عکاسان همسفر با ۹۲ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حرکتی شبانه از تهران، عکاسی خود را از صبحگاه روز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه با رویکردی مبتنی بر عکاسی طبیعت ، در وسعت جنگل های منطقه در مقصد آغاز کردند و تلاش کردند با وجود شرایط جوی موجود در منطقه، پاییزی پر از رنگ و فرم و حس را از طبیعت جنگل عکاسی کنند.

پیش از پرداختن به نقد عکس ها نکات لازم پیرامون شیوه مشاهده اثر و نوع نقد برای حاضرین تبیین شد و عکس هایی که عکاسان همسفر به عنوان منتخب برای نقد و تحلیل انتخاب شده بود، ارایه شد و با صرف زمان لازم، نسبت به بررسی هر یک از عکس ها تلاش شد تا نشانه ها و نمایه های زیبایی یک عکس خوب و موفق را در کادرهای مورد نمایش مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس های : ابراهیم باقرلو ، حسین عصاری ، مریم خداوردی ، فاطمه کلانتری ، عرفانه سعیدیان ، سپیده سیرانی مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.

همچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: شهرام فرهمندصفت ، محمدرضا رحیمی ، ندا رهگذر ، رزیتا شهریاری ، مهدی سروری ، فاطمه سادات حجازی تقدیر به عمل آمد .

اشاره به مسایل فنی و تکنیکی در عکاسی از موضوعی چون عکاسی مستند ، عکاسی طبیعت ، عکاسی پاییزی و نقش عکاس در پذیرش انتزاع در بیان مفهوم و تاثیرگذاری ذهن و توان و خلاقیت عکاس در مفاهیم یک عکس ایده ال در رسیدن به لحظه موفق و ناب در عکاسی طبیعت ، از جمله نکاتی بود که دقایقی از زمان نشست را در بحث و گفت وگو به خود اختصاص داد.
همچنین دخالت نشانه های دارای بار مفهومی در چیدمان و ترکیب عناصر عکس و دستیابی به مرحله ای از بیان در عکاسی همراه با حس و پیام ، دقت در نشانه ها و شناسایی هر یک در عکاسی طبیعت و ارتباط میان عکاسی طبیعت تا عکاسی آمیخته با حس و تکنیک در موقعیت های مستند ، نقش رنگ و خاکستری ها در عکاسی طبیعت ، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.
مسئولیت راهبری جلسۀ نشست نقد تور و ارزیابی آثار عکاسان را « مهدی سروری » عهده دار بوده است .

لازم به یادآوری است در این نشست عکس های : شهرام فرهمندصفت ، محمدرضا رحیمی ، ندا رهگذر ، رزیتا شهریاری ، مهدی سروری ، فاطمه سادات حجازی ، ابراهیم باقرلو ، حسین عصاری ، مریم خداوردی ، فاطمه کلانتری ، عرفانه سعیدیان ، سپیده سیرانی مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت .

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.
جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
از جمله تورهای بعدی پایگاه عکس چیلیک حضور در استان مازندران و مستند نگاری از فعالیت و تلاش کارگران ماهیگیران ساحلی است .
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ و دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس منظر در نگارخانه هپتا
پسین
نمایشگاه عکس « سندروم آکواریومی » در نگارخانه دنا

به تازگي منتشر شده

۱۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • حسین عصاری آرانی
    ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸

    عکاسی قسمتی از کار عکاس است. در ادامه راه وقتی با نظر هایی درباره عکسی که ثبت شده مواجه میشود تلاش برای ارائه بهتر عکس و ثبت عکس های بهتر در موقعیت های دیگر شروع می شود.
    از این که می توانم نظرات تخصصی و درست دیگر عکاسان درباره عکس خودم را در نشست های خوب و صمیمانه بشنوم بسیار خوشحال ام.
    در کنار نقد درست عکسی که ثبت کرده ام دیدن نگاه دیگر همسفران و دوستانی که در همان موقعیت کنار من بونده اند چگونه دیدن را یاد می گیرم.

    پاسخ
  • ندا رهگذر
    ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲

    یکى از بهترین قسمت تورهاى عکاسی چیلیک، برگزاری جلسات نقد عکس بعد از سفر است.
    شنیدن نظرات بی طرفانه دوستان در مورد ثبت هاى یکدیگر و همچنین شنیدن نظرات تخصصى تر اساتید در مورد عکسها، به شدت به تجربه ها مى افزاید و انگیزه اى قوى میدهد براى دوباره عکاسى کردن و البته بهتر عکاسى کردن.
    براى بنده که اولین بار عکاسى طبیعت را تجربه می کردم این سفر واقعا آموزنده بود مخصوصا در جلسه نقد، دیدن نگاه هاى زیباى دوستان در همان موقعیت مشترکى که همه قرار داشتیم، برایم بسیار جالب و جذاب بود، و قطعا موجب خواهد شد تا تجربه هایى را که در این سفر پاییزى و جلسه نقد عکس اندوختم در عکاسی هاى بعدى که از طبیعت خواهم داشت به کار برده و ثبت هاى عالى ترى داشته باشم.
    باز هم ممنون از جناب آقاى سرورى عزیز بابت بوجود آوردن چنین فرصتهاى نابى براى عکاسى کردن و تجربه کردن و آموختن.
    پایدار باد خانواده بزرگ چیلیک.

    پاسخ
  • هانیه حجازی
    ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۵

    هر آغازیی یک سرانجامی دارد.
    و سرانجام و مقصد سفر عکاسی؛ همان نقد و بررسی آثار خلق شده همسفران است، که بر پرده نمایش میرود و همگان با نگاه زیبایی شناسی آن را بررسی و تحلیل میکنند.
    و این نقطه آغاز عکسی دیگر است که عکاس می آموزد که چطور خود را اصلاح و تقویت کند برای خلق دوباره.
    پس پایگاه عکس چیلیک در همه سفرها سعی نموده تا این بستر را برای تک تک همسفران محیا کند،تا عکاس خود را محک بزنند و دیده و شنیده شوند.
    جای تشکر دارد از این مجموعه متعهد که همیشه حامی نگاه های نو و خلاق بوده و با انجام این مهم سعی در رشد و پرورش آن ها دارد.
    سپاس و خدا قوت.

    پاسخ
  • عرفانه سعیدیان
    ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۱۴:۲۶

    بعد از یک سفر پاییزی و خاطره انگیز ،دیدن عکسهای دوستان بسیار جذاب هست از اینکه می بینی در همان مکانی که تو بودی چه قدر نگاه های زیبا و حرفه ای بوده که ثبت های بسیار عالی از آن نگاه ها حاصل شده .و نظر استاید و دوستان پیرامون عکسها همیشه به پشرفت یک عکاس کمک میکنه چون ما همیشه با نظرات دیگران مواجه هستیم ولی همیشه برای ما سوال هست که واقعا کدام نظر حرفه ای هست واین اتفاق در پایگاه عکس چیلیک رخ می دهد ، از نظرات حرفه ای اساتید بهره می بری و اندوخته ای جمع میکنی برای سفرهای بعدی که این اندوخته بسیار گرانبهاست.

    پاسخ
  • رزیتا شهریاری
    ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۲۰:۰۰

    با درود بسیار
    نقد اگر سازنده باشد، بهترین آموزگار است.
    جلسات نقد و بررسی اگر با دیدگاه مثبت به آن نگاه شود، می تواند بسیار مفید و همراه با کسب تجربه باشد. بعد از هر نقد و بررسی قطعا دیدگاه متفاوت تری نسبت به عکاسی و ثبت موفق تر عکس خواهیم داشت و با تجربه بیشتر و نگاه دقیق تری به عکاسی ادامه میدهیم.
    جلسات نقد و بررسی عکس تورهای عکاسی چیلیک این فرصت را به ما میدهد تا روش کارمان را تجزیه و تحلیل کنیم، مطالعه بیشتری در مورد عکاسی داشته باشیم، تکنیکهای عکاسی را بیاموزیم، بیشتر تمرین کنیم و در نهایت با انگیزه بیشتری به ثبت عکس های بهتری بپردازیم.
    با سپاس بسیار از آقای سروری برای ایجاد چنین فرصتهای عالی در عکاسی.

    پاسخ
  • شهرام فرهمند
    ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۲۰:۴۲

    شاید چیلیک از محدود مراکزی در کشور است که هنر و کار فرهنگی را در خدمت اخلاق و تعالی رفتارهای گروهی به کار گرفته است برای من شرکت در سفرهای چیلیک پر از فریم های اخلاقی و رفتاری متعالی است . در این جامعه که هرکس حتی با عناوین فرهنگی و مذهبی کار اقتصادی و مالی انجام می دهد جای شکرش باقیست که چیلیک بدون حامی خاص به راه خود ادامه می دهد .پشت هر فریم از عکس خواهران و برادران در سفر، امنیتی اخلاقی و رفتاری نهفته است که حاصل آن عکس های زیبا و خاطره انگیز می شود .

    پاسخ
  • سپیده سیرانی
    ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۲۲:۴۲

    سفر خوبی را همراه همسفران پایگاه عکس چیلیک تجربه کردم. از دیدن عکس های دیگر همسفران اموختم که چگونه میتوانم دید بهتری پیدا کنم.
    از چیلیک سپاسگزارم که این موقعیت را برای همسفران ایجاد میکند.

    پاسخ
  • فاطمه کلانتری
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ۰۴:۵۰

    پیش از این چندین بار,به عنوان مهمان در نشست های بعد از تور عکاسی حضور داشته و آنها را بسیار جالب و مفید یافته بودم.
    حضورم به عنوان عکاس,تجربه ای متفاوت و جذاب بود. بازخوردهای گوناگون و بی غرضانه ی همسفران و مهمانان جلسه نسبت به عکس ها به ویژه عکس خودم در جمعی صمیمی, بسیار مفید و انرژی بخش است.
    ممنون از وقت و دقتی که برای برگذاری این نشست ها صرف می کنید.

    پاسخ
  • نقد شدن مهمترین عامل موفقیت هنری میتواند باشد چرا که همچون چراغی فراروی هنرمند مسیر را به وی مینمایاند و وی را از اسارت منیت ها و تمجیدهای تهی میرهاند و او را در برابر نگاه های مخاطبینش قرار میدهد و جسارت هنرمند را برای مواجه با ابعاد مثبت و منفی آثارش میفزاید و مسیر رشد هنرمند را هموار مینماید.فرصت مغتنم و مهم پایگاه عکس چیلیک برای نقد شدن آثار عکاسان حاضر در کلیه تورهای پایگاه, عامل موفقیت های روزافزون همراهان این تورها خواهد بود و خوشحالم از این فرصت بهره میبرم و از تلاشهای بی وقفه پایگاه عکس چیلیک را میستایم.

    پاسخ
  • ابراهیم باقرلو
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳

    یکی از بهترین سفرهای عکاسی با محوریت عکاسی طبیعت رو تجربه کردم، که بی شک مدیون مدیریت و برنامه ریزی صحیح سفر و همراهی و همدلی یکایک همسفران بوده است.
    نشست های نقد و بررسی آثار همسفران بعد از هر سفر، کارگاه آموزشی دیگری است، آشنایی با شیوه نگاه یکایک همسفران، مکاشفه ها و برداشت های متفاوت از یک محیط و موضوع باعث می شود تا به تجریبات و دانسته هایمان افزوده شود.
    اندوخته هایی که سبب رشد و خلاقیت نگاه و حرکت رو به جلوی یکایکمان می شود.
    برای فراهم نمودن این امکان با وجود همه سختی ها، مشکلات و زحمات بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ۱۵:۰۱

    همواره یکی از بهترین و مهمترین بخشهای تورهای عکاسی چیلیک برای من، جلسات نقد و بررسی می باشد. چرا که بعد از هر سفر در جلسات نقد و بررسی بدون اینکه کسی بداند که هر عکس متعلق به کیست، نظرات صریح و فنی و شفاف همسفرانت را بر روی عکس و نگاه و توانایی خود می توانی بشنوی و بدانی و از نقاط ضعف و قوت ذهنی ات که بیطرفانه مطرح می شود مطلع شوی.
    همچنین موقعیتی را که در آن بوده ای را از دید سایر دوستان همسفر می بینی و اینکه چه زوایایی وجود داشته و تو ندیده ای که این باعث تقویت دید می شود. همچنین در هر جلسه که نقاط ضعفت را می فهمی و نکات جدیدی می آموزی را سعی می کنی که دفعه بعد بکار ببندی، در این جلسات می توانی خود را بسنجی که تا چه حد توانسته ای به این هدف دست یابی و پیشرفت کرده ای.
    از دفتر چیلیک و مدیریت آن بسیار سپاسگزارم که همواره به طور خستگی ناپذیری، خالصانه در تلاشند که بهترینها را برای همه اعضا بوجود آورند و باعث رشد و ترقی آنها شوند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست