1. خانه
  2. مقالات
  3. چرا باید در جستجوی مقاله های عکاسی باشیم؟

چرا باید در جستجوی مقاله های عکاسی باشیم؟

موضوع : عمومی

منبع مقاله :راهنمای جدید عکاسی

مترجم : عصمت السادات نبوی

 

شاید یکی از ارزنده ترین و دست یافتنی ترین اشکال هنر، عکاسی باشد .

عکاسی می تواند چهره ها و رویداد ها را ثبت کرده و یا تصویرگر یک خبر باشد.

می تواند سبب حیرت، سرگرمی و یا آموزش شود. می تواند احساس را به دام انداخته و یا سبب برانگیخته شدن احساس شود. این هنر می تواند جزییات را با دقت و سرعت ثبت نماید.

علی رغم پیشرفت روز افزون در زمینه ی طراحی دوربین، اصول اساسی عکاسی تغییری نیافته و گرفتن یک عکس موفق هرگز ساده تر نشده است.

تکنولوژی تنها یک ابزار است. اگر چه دوربین ها هوشمند تر شده اند، اما این عکاس است که آن را در دست گرفته، موضوعی را انتخاب کرده و درباره نحوه ی کادربندی عکس و لحظه فشردن دکمه شاتر(مسدودکننده) تصمیم می گیرد.

این روند توأم با ابتکار و خلاقیت است که می تواند یک عکس معمولی را به عکس خیره کننده تبدیل کند.

بیشتر عکس های این سلسله مقاله ها که در پیش روی شما قرار خواهند گرفت با دوربین های ساده SLR که دارای قیمت متوسطی هستند، گرفته شده و عکس های آتلیه با دوربین هایی است که قطع فیلم آنها ۶*۶ س.م است.

برای یک عکاس خوب بودن لازم است نسبت به دنیای پیرامون خود، دید وسیع تری از سایر افراد داشته باشید.

ثبت جهان سه بعدی متحرک به صورت یک تصویر مسطح ساکن همانند ترجمه یک داستان از زبانی به زبان دیگر است. باید به این درک دست یابید که جهان زنده، پر جنب و جوش و دارای انرژی است و همواره با عقاید جدید و تفاسیر هنرمندانه مواجه است. هیچگاه نحوه ی رویکرد دوعکاس به یک موضوع واحد، به طورکامل یکسان نیست، حتی اگر اصول و قواعد مشابهی را به کار گرفته باشند.

در این سلسله مقاله ها سعی شده است تا به صورت یک خود آموز جامع، مهارت های فنی وسازنده ولازم جهت گرفتن عکس از هر موضوعی به شما آموخته شود. با این پیش فرض که شما هیچ اطلاعاتی از قبل در این زمینه نداشته و ندارید!

این مجموعه مقاله ها مانند یک مرجع شامل کلیه فنون کلیدی است که ممکن است زمانی توسط شما و یا حتی یک عکاس ماهر و علاقه مند به کار گرفته شوند؛ در آنها، بر خلاف سایر منابع جدید در زمینه ی عکاسی، بخش هایی به بحث در زمینه تجهیزات و فن آوری اختصاص داده شده است.

این مقاله ها با ارائه آموزش هایی در زمینه نحوه ی استفاده از فن آوری های گذشته و جدید کمک می کند تا سطح عکاسی خود را ارتقا ببخشید.

آشنایی با فنون و لوازم عکاسی تنها مقدمه ی کار است، سپس این عکاس است است که باید به این مسائل اهمیت بخشد. آشنایی با تنظیم های یک دستگاه دوربین عکاسی، عمق میدان و جلوه های نور پردازی، مراحلی هستند که عکاس باید در آنها مهارت کافی کسب نماید (اگر چه همیشه مطالب جدید تری برای یادگیری وجود دارند).

عکس ها و دیدگاه های متعددی که در این مقاله ها وجود دارند می توانند همیشه الهام بخش شما باشند تا بتوانید مهارت های خود را گسترش داده و توانایی های خود را پیدا کرده و به سبک های مطلوب خود دست پیدا کنید.

پیشین
سرعت شاتر در دوربین عکاسی
پسین
دوربین، توصیه هایی برای تهیه دوربین

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست