1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس اینجا شهید آباد است منتشر شد

کتاب عکس اینجا شهید آباد است منتشر شد

کتاب عکس اینجا شهید آباد است حاوی تصاویری مستند و گزارشی اهالی روستایی در استان مازندران ، منتشر شد و به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسید تا در اختیار علاقه مندان به تالیفات حوزه عکس و عکاسی قرار گیرد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، کتاب عکس اینجا شهید آباد است حاوی نگاه دو تن از عکاسان مهدی معصومی گرجی و سینا دلشادی منتشر شد و در پایگاه تخصصی کتاب عکس مورد معرفی قرار گرفت تا تمامی علاقه مندان به هنر عکاسی و عکاسی مستند و مضامین مرتبط با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس امکان تهیه آن را داشته باشند.

کتاب عکس اینجا شهید آباد است  دربکتاب عکس اینجا شهید آباد استرگیرنده ۶۲ قطعه عکس از روستای شهید آباد و یا همان تروجن از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر می باشد. این روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰ خانوار و ۴۳۵۷ نفر، دارای تعداد ۵۲ شهید، ۸ نفر آزاده و ۱۸۷ نفر جانباز به نسبت جمعیت و تعداد شهدا دارای رتبه دوم کشوری است.

مهدی معصومی گرجی به عنوان عکاس نامی و با تجربه استان، چندین سال است که در پی مستند سازی ارزش های تصویری این منطقه است با ۴۲ قطعه عکس در کتاب صاحب اثر است . سینا دلشادی نیز به عنوان کارشناس ارشد فرهنگی-هنری و عکاس با ۲۰ قطعه عکس ، حواشی ارزشمندی را از بافت و نماهایی از روستا را عکاسی کرده و کتاب عکس اینجا شهید آباد است را پدید آورده است.

هر دو عکاس در صفحه نخست کتاب عکس اینجا شهید آباد است و در بخشی از متن معرفی کار آورده اند: می دانیم که دو دستگاه دوربین، کوچکتر از آن هستند که بتوانند بزرگی و عظمت پدران و مادران شهیدآباد را در کادر خود، حتی برای لحظه ای محصور کنند.
اما ثبت پرتره هایی که پاره های خورشید و ماه را در دامان پر مهرشان پروراندند کوچکترین کاری است که می توان انجام داد تا هیچگاه تاریخ فراموش نکند که « اینجا شهید آباد است » .
عکاسان این مجموعه تعمدا از آوردن هرگونه زیرنویس و عکس نوشت پرهیز نموده است تا مخاطبین محترم به فراخور حال خود از آثار، بلاواسطه دریافت خود را داشته باشند.
عکاسان کتاب عکس اینجا شهید آباد است  در بخش دیگری از مقدمه نیز آورده اند: عکاسی آن نگاه احساس گونه ای است که در قلب زنده عکاس حیات دارد. آدمی قبل از آنکه بگوید، می بیند و قبل از آنکه ببیند، احساس می کند. عکس دیدنی ترین لحظه نادیدنی ناب هستی است.

کتاب عکس « اینجا شهید آباد است » با قطع خشتی به شماره شابک: ۵-۰۴۳۵-۰۳-۶۰۰-۹۷۸ در ۷۶ صفحه گلاسه – رنگی طراحی و با نمایش ۶۲ قطعه عکس با مقدمه ای به قلم عکاسان مهدی معصومی گرجی و سینا دلشادی ، در شمارگان ۵۰۰ نسخه چاپ و با قیمیت ۲۵۰۰۰۰ریال (بیست وپنج هزار تومان) از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده و برای تهیه علاقه مندان در سراسر کشور در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نگاه های برتر تور عکاسی میانکاله و اسالم-خلخال معرفی شدند
پسین
نمایشگاه عکس « راه ابریشم » در نگارخانه بهزاد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست